Επειδή στη σύγχρονη εποχή επινοούνται συχνά από τους αστρολόγους νέοι κλήροι, με τη συμμετοχή και των σύγχρονων πλανητών, η χρήση τους πρέπει να γίνεται με κάθε επιφύλαξη. Καλύτερα να χρησιμοποιούνται οι παραδοσιακοί κλήροι, που είναι και οι πιο δοκιμασμένοι στο χρόνο. Θα πρέπει, επίσης, να λάβουμε υπόψη μας ότι η ύπαρξη των κλήρων βασίστηκε στις ανάγκες και τις συνήθειες της εποχής εκείνης κατά την οποία δημιουργήθηκαν. Η χρήση τους πρόσθετε στοιχεία στο συγκεκριμένο θέμα που αφορούσε κάθε φορά ο χάρτης. Έτσι, αν συμβαίνει να έχουμε πολλούς κλήρους για το ίδιο θέμα, οφείλεται στο ότι συνήθως διαφέρει το κίνητρο ή το μέσο. Για παράδειγμα, ο κλήρος των ταξιδιών διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο ή το μεταφορικό μέσο με το οποίο θα ταξιδέψουμε. Ο κλήρος του θανάτου μπορεί να αναφέρεται στο δικό μας θάνατο ή το θάνατο γονέων, αδελφών, συγγενών κ.λπ. Επίσης, σε χάρτες σχετικούς με υποθέσεις σχέσεων και γάμου, τα κίνητρα μπορεί να ποικίλλουν, όπως έρωτας, αγάπη, συνοικέσιο, συμφέρον κ.λπ.
Κατεβάστε εδώ τον πίνακα των κυριότερων κλήρων
Κλήροι από τον Παύλο τον Αλεξανδρινό
(Εισαγωγικά θέματα, σελ. 46 49, Volume 1, Greek Track, Project Hindsight)
Ο πίνακας που ακολουθεί περιλαμβάνει τους πιο σημαντικούς κλήρους.
Ο Δωρόθεος της Σιδώνας, στο 1ο βιβλίο της Πεντατεύχου, αναφέρεται επίσης στους κλήρους, δίνοντας και τον τύπο τους. Πιο συγκεκριμένα:
Στη σελίδα 174 αναφέρεται στον κλήρο του πατέρα (στίχος 13) και της μητέρας (στίχος 14).
Στην σελίδα 179, στον κλήρο των αδερφών (στίχος 19).
Στη σελίδα 199 (2ο βιβλίο) στον κλήρο του γάμου.
Ο Κύκλος των Άθλων
Ο Πτολεμαίος (Τετράβιβλος, βιβλίο 3ο, κεφ. 10, σελ. 274-275) αποδίδει στον Κλήρο της Τύχης μια εξουσία ανάλογη με αυτήν του Ήλιου, της Σελήνης και του Ωροσκόπου. Ευλόγως, λοιπόν, θεωρείται "ευλογημένο” σημείο στο χάρτη.
Υπήρχαν δύο χρήσεις του Κλήρου της Τύχης, και μόνο η μια από αυτές αφορά στον Κλήρο της Τύχης με τον τρόπο που όλοι γνωρίζουμε. Σύμφωνα με τη δεύτερη χρήση του, o Κλήρος της Τύχης ήταν το εναρκτήριο σημείο του επονομαζόμενου Κύκλου των Άθλων. Ο Κύκλος των Άθλων ήταν ένα σύστημα "οίκων” ή "κλήρων” που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες, με το οποίο εκλάμβαναν τον Κλήρο της Τύχης σαν Ωροσκόπο.
Ο Μανίλιος στο Astronomica (βιβλίο 3ο, σελ. lxii- & lxv 166-179, στίχοι 43-202), περιγράφει τον κύκλο των 12 άθλων και τον τρόπο με τον οποίο τον χρησιμοποιούσαν οι Έλληνες.
Σύμφωνα με τον Μανίλιο, ο πρώτος κλήρος ή "άθλος” είναι ο Κλήρος της Τύχης, αφού είναι αυτός που συναντάται συχνότερα και θεωρείται τόσο σημαντικός, ώστε να έχει το προνόμιο να σημειοδοτείται από ένα ειδικό σύμβολο, όπως ακριβώς ένας πλανήτης.
Έτσι, οι δώδεκα κλήροι δημιουργούνται με τη διαδοχική πρόσθεση τριάντα μοιρών στον Κλήρο της Τύχης. Το σύστημα αυτό αντιστοιχεί στο ήδη γνωστό μας, των ίσων οίκων.
Είναι επίσης ευνόητο ότι με την ίδια μέθοδο και άλλοι "κύκλοι” μπορούν να δημιουργηθούν, χρησιμοποιώντας τους άλλους βασικούς κλήρους, όπως ο κλήρος του πνεύματος, του πατέρα της μητέρας, των αδελφών, των συγγενών κ.ά. Οποιοσδήποτε από αυτούς τους εναλλακτικούς χάρτες θα χρησιμοποιείται τότε για να ερμηνεύσουμε τα θέματα που σχετίζονται με το χάρτη: τον πλούτο, το πνεύμα* , ό,τι αφορά στη μητέρα, τον πατέρα ή τους συγγενείς.
Έτσι, βλέπουμε ότι αυτό το σύστημα ερμηνείας μάς προσφέρει μια πιο λεπτομερή εικόνα ενός ωροσκοπίου από ό,τι ο συνήθης τρόπος ανάλυσης που βασίζεται στην οικοθεσία και μόνο.
Υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει τον Κύκλο των Άθλων. Ο ένας είναι αυτός που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες, σύμφωνα με τον οποίο τοποθετείται ολόκληρο το ζώδιο του κλήρου στον 1ο οίκο και ο δεύτερος είναι αυτός που ανέπτυξαν πολλά χρόνια αργότερα οι Άραβες, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν ως Ωροσκόπο τη μοίρα (°) στην οποία ήταν τοποθετημένος ο εκάστοτε κλήρος.
Η λέξη άθλος και η λέξη αθλητής έχουν την ίδια ρίζα. Στην αρχαιότητα, μάλιστα, σε αθλητικούς αγώνες, συνηθιζόταν κάποιες φορές το έπαθλο (επ-αθλο) να είναι και έμψυχο. Συνήθως, ήταν ζώα ή σκλάβοι και τα ονόμαζαν έμψυχα άθλα.
Έτσι, η έννοια του Κύκλου των Άθλων κατέληξε να είναι συνώνυμη με την έννοια "κύκλος των βραβείων” ή "κύκλος των ανταμοιβών”.
* Σήμερα στην ερμηνεία του κλήρου του πνεύματος συμπεριλαμβάνονται και οι ψυχολογικοί παράγοντες.
Απόσπασμα από το βιβλίο
ΩΡΙΑΙΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΤΑ ΧΑΜΕΝΑ ΚΛΕΙΔΙΑ