Ρένος Χαραλαμπίδης - Στον αστερισμό της διαφορετικότητας
από τον Γιάννη Ριζόπουλο
Από την πρώτη του σκηνοθετική προσπάθεια στο Φεστιβάλ κινηματογράφου της Δράμας έχουν περάσει κιόλας 17 χρόνια. Το «Κατ’ αρχήν δεν με λένε Γκούφη» ακολούθησε ένα κρεσέντο πειραματισμών με ερμηνείες σε αρκετές ταινίες μικρού μήκους και σήριαλ μέχρι να φτάσει στο... όνομα και πράμα «No budget story» το 1997, που βραβεύθηκε από την Παγκόσμια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου. Παίζει ασταμάτητα σε ταινίες άλλων αλλά δεν ξεχνά ποτέ την σκηνοθετική του ιδιότητα. Το 2000 έρχονται τα «Φτηνά τσιγάρα», το 2005 «Η καρδιά » και το 2009 τα «Τέσσερα μαύρα κοστούμια», με ένα σενάριο βγαλμένο απ’ ευθείας από τον... γενέθλιο χάρτη του!
Τέσσερις νεκροθάφτες, μεταφέρουν πεζοί ένα φέρετρο από την Αθήνα στη Βοιωτία, με σκοπό να γραφτούν στο βιβλίο Γκίνες, εισπράττοντας τα χρήματα του βραβείου.
Γεννήθηκε σαν σήμερα 14 Οκτωβρίου του 1970 στην Αθήνα.
Ηθοποιός, σκηνοθέτης και ένα ακόμη «τρομερό παιδί» της Ελληνικής show biz που ανήκει στο ζώδιο του Ζυγού, έχει κεντρίσει επανειλημμένα το ενδιαφέρον του κοινού με το ιδιαίτερο στυλ και την διαφορετικότητα του.
Όλα αυτά φαίνεται να είναι καρπός της Σελήνης του στον Κριό, η οποία συνήθως αναζητά έναν τρόπο έκφρασης έξω από τα καθιερωμένα, ενώ στο «κόλπο» συμμετέχει και ο Ουρανός στο Ζυγό με δύο χαρακτηριστικές ως προς την διαφορετικότητα αντιθέσεις, με την αστρική Δήμητρα και την Σελήνη.
Αυτές οι όσο να ‘ναι δύσκολες και ιδιότροπες όψεις, του προσδίδουν μια σουρεαλιστική διάθεση αλλά και έντονες προσωπικές αντιφάσεις, ιδιαίτερα στις σχέσεις του. Τυπικά ένας άνδρας με όψη Σελήνης-Ουρανού τραβάει ξεχωριστές προσωπικότητες, έχοντας όμως την τάση να τις ακυρώνει.
Όσον αφορά την καταλυτική σάτιρα και τον ανελέητο αυτοσαρκασμό που διαποτίζουν κάθε ρόλο και κάθε δημιουργία του, μπορεί να «ακουμπάνε» στον έντονο Ουρανό του αλλά κατά τεκμήριο είναι έργο ...Σκορπιού!
Και δεν θα πρέπει να σας ξεγελάει το ανάλαφρο, μισοαστείο-μισοσοβαρό προφίλ του. Με την Αφροδίτη στον Σκορπιό, στην προσωπική του ζωή σίγουρα είναι περισσότερο απόλυτος από όσο δείχνει και επιρρεπής σε πάθη που ουδεμία σχέση έχουν με την ελαφρότητα. Απλά έχει την δυνατότητα να τα εξιδανικεύει ή να... χαριεντίζεται με την «σκοτεινή» τους πλευρά, εξ αιτίας του Ποσειδώνα που συνοδεύει την Αφροδίτη στο κοσμικό της στέκι.
Σε αυτήν την σύνοδο εδρεύει και το καλλιτεχνικό του ταλέντο, με επιπλέον μπόνους την αντίθεση των δύο πλανητών με την Δήμητρα, στην αστρική τους εκδοχή.
Ακόμη ένα σημαντικό πλεονέκτημα του δίνει ο Δίας στον Σκορπιό -ως αστρικός σε σύνοδο με τον Ήλιο του- που είναι πάντα πρόθυμος να τον υποστηρίξει κοινωνικά και οικονομικά. Ο Ρένος Χαραλαμπίδης είναι σίγουρα τυχερός και πάντα κοντά στις πηγές των κεφαλαίων, ανεξάρτητα αν τους βγάζει επιδεικτικά τη γλώσσα.
Θα κλείσω με αυτό που σημειώνει σε ένα άρθρο του για τον Ρένο (Ειρηναίο) Χαραλαμπίδη, ο κ Κώστας Καρδερίνης.
«Αυτός όμως που περιγράφει καλύτερα το σινεμά του Ειρηναίου είναι ο Mikhail Bakhtin στη μελέτη του Rabelais and His World (1968): Το καρναβάλι χαρακτήρων δεν είναι ένα θέαμα που μπορούν να δουν οι άνθρωποι. Όμως ζουν μέσα του κι όλοι συμμετέχουν σ' αυτό, γιατί η ιδέα του ενώνει όλους τους ανθρώπους»