"Τι Παραπάνω" έχει ο Γιώργος Τεντζεράκης;
Σύμφωνα με το βιογραφικό του, ο George Tentzerakis γεννήθηκε στις 4/5/81 και αυτήν την περίοδο βιώνει την επιστροφή του Κρόνου
από τον Γιάννη Ριζόπουλο
Η επιλογή του ως εκπροσώπου της Ελλάδας στον τελικό του μουσικού διαγωνισμού Eurovoice ήταν το επιστέγασμα της πολύ καλής του πορείας στην εγχώρια μουσική σκηνή.
Ύστερα από τις πολύ καλές κριτικές που απέσπασε η πρώτη του δισκογραφική δουλειά «Μέσα στην Αύρα σου», είναι έτοιμος πλέον για ένα βήμα ...παραπάνω. Τη μουσική και τους στίχους του τραγουδιού «Τι Παραπάνω». , με το οποίο συμμετέχει στο διαγωνισμό και περιέχεται στο CD «Ήλιε μου», έγραψε ο Θάνος Παπανικολάου.
«Έχουν οι έρωτες παράξενους κανόνες
Κι οι παραβάτες ζούνε μόνο τους χειμώνες
Δεν σε κατηγορώ...»
Σύμφωνα με το βιογραφικό του, ο George Tentzerakis γεννήθηκε στις 4/5/81 και αυτήν την περίοδο βιώνει την επιστροφή του Κρόνου στη γενέθλια θέση του, μια επιρροή αποφασιστικής σημασίας για τη μετέπειτα πορεία του. Συνήθως η επιστροφή του Κρόνου, στη δημιουργική της εκδοχή, αίρει δεσμεύσεις και εμπόδια που υπήρχαν, απελευθερώνει τις δυνατότητες προσωπικής έκφρασης, ενώ παράλληλα ορίζει έμπρακτα και με ευκρίνεια τα «θέλω» και τα «πρέπει» του ατόμου. Από αυτήν την άποψη ο Γιώργος Τεντζεράκης, ξεπερνώντας μια περίοδο περιπλανήσεων, δισταγμών ανασφάλειας και «μαθητείας» έχει πλέον μπροστά του έναν πιο ανοικτό ορίζοντα και είναι σε θέση να βγει προς τα έξω με μεγαλύτερη σιγουριά και πίστη στις δυνάμεις του.
Ταύρος με Σελήνη και Αφροδίτη στον Ταύρο, διαθέτει τα ...τυπικά αστρολογικά προσόντα ενός ερμηνευτή (ο Ταύρος συνδέεται παραδοσιακά με το τραγούδι) αλλά ο ανερχόμενος καλλιτέχνης δεν είναι μόνον αυτό. Η δραστική συμμετοχή του Πλούτωνα στο γενέθλιο χάρτη του παραπέμπει σε βαθιές υπαρξιακές αναζητήσεις που πηγάζουν από επώδυνα προσωπικά βιώματα και συναισθηματικές ...τρικυμίες.
Ο Γιώργος Τεντζεράκης παρότι ο ίδιος είναι μάλλον «αθώος» ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των ανθρώπων που βιώνουν ακραίες η απόλυτες καταστάσεις στην προσωπική τους ζωή, αφού η «θηλυκή» πλευρά της προσωπικότητας του (η άνιμα, με ψυχολογικούς όρους), είναι ...πρόθυμη να τον παρασύρει στις ατραπούς της αβύσσου, είτε μέσα από τους δαιδάλους ενός «μοιραίου» έρωτα, είτε παίρνοντας τη μορφή οποιουδήποτε πάθους. Και οι φορείς της θηλυκής ψυχικής ενέργειας-οι γυναίκες δηλαδή-είναι σε θέση να τον «αναστήσουν» η να τον «πεθάνουν» ...χιλιάδες φορές.
Η σχέση του με την τέχνη (έχει σπουδάσει και υποκριτική) φαίνεται να είναι το αποτέλεσμα της εκτόνωσης αυτών των ψυχικών πιέσεων, οι οποίες με τις ευλογίες του Ποσειδώνα ακολουθούν μια υπερβατική διαδρομή και βγαίνουν επί σκηνής, ως ...τραγούδι των Σειρήνων. Η θέση-κλειδί του Ποσειδώνα ανάμεσα στις αντιθέσεις του Πλούτωνα με την αστρική Σελήνη και την αστρική Αφροδίτη, είναι το φάρμακο και συνάμα το «μυστικό» της επιτυχίας του Γιώργου, ο οποίος όσο περισσότερο πονάει, τόσο θα ...θριαμβεύει.
Ο ρόλος του Πλούτωνα ενισχύεται ακόμη περισσότερο από το τετράγωνο του με τη Δήμητρα, το οποίο στην μια εκδοχή του παραπέμπει σε μάλλον αυτοκαταστροφικές επιλογές ικανές να διαμορφώσουν μια «σκιερή» δημόσια εικόνα. Αυτό μπορεί να του κοστίσει μια τουλάχιστον περίοδο απόσυρσης από το προσκήνιο της show biz.
Η άλλη όψη του νομίσματος έχει να κάνει με τη διαχρονική διεισδυτικότητα του στις καρδιές του κοινού και ιδιαίτερα σε εκείνο το κομμάτι του που είναι έτοιμο να εισπράξει και να μοιραστεί με τον καλλιτέχνη την αδιόρατη εσωτερική μελαγχολία του.
Το σημαντικότερο «όπλο του» είναι το τετράγωνο του Δία με την αστρική Δήμητρα, μια όψη που τον βοηθά και θα τον βοηθήσει να αναδειχθεί σε κεντρικό πρωταγωνιστή της μουσικής σκηνής, όσο κι αν ο Κρόνος πιέζει προς την αντίθετη κατεύθυνση. Οι δύο αργοί πλανήτες κάνουν μεταξύ τους μια σύνοδο, ορίζοντας πρακτικά την ...αιώνια διάσταση του δημιουργού ανάμεσα στην εμπορικότητα και την ποιότητα.
Η σύνθεση και των δύο είναι ο πλέον ενδεδειγμένος δρόμος.
Το μέλλον
Όσον αφορά την τύχη του Γιώργου Τεντζεράκη στο Eurovoice, με δεδομένη την άγνωστη ώρα της γέννησης του-κατ’ επέκταση και της θέσης των πλανητών σε οίκους-είναι εξαιρετικά ριψοκίνδυνο να γίνει οποιαδήποτε πρόβλεψη. Μερικές φορές σε ανάλογες περιπτώσεις οι πλανητικές όψεις, είτε στις διελεύσεις, είτε στα προοδευτικά συστήματα, βοηθούν δίνοντας κάποια στοιχεία που ορίζουν το γενικό πλαίσιο και μπορούν να αποτελέσουν κριτήρια για μια εκτίμηση. Όμως στην προκειμένη περίπτωση το ...κακό είναι ότι όσο κι αν ψάξει κανείς δεν θα βρει ούτε μια ουσιαστική ένδειξη που να παραπέμπει άμεσα στο θέμα. Την περασμένη άνοιξη που έγινε η διαδικτυακή ψηφοφορία, ο διελαύνων Δίας στους Ιχθύες για κάποια περίοδο τριγώνιζε τη γενέθλια Δήμητρα στον Καρκίνο αλλά ...μέχρι εκεί.
Συνολικά, όσον αφορά τις ενδείξεις στα προοδευτικά συστήματα και πιο συγκεκριμένα στο Ηλιακό Τόξο-η πρώτη «βαρβάτη» υποστηρικτική όψη του Δία για την καριέρα του Γ. Τεντζεράκη σχηματίζεται στο ...απώτατο μέλλον (σε δεκατρία χρόνια περίπου), ύστερα μάλιστα από μια μάλλον καταθλιπτική περίοδο.
Έτσι η μόνη ελπίδα για κάτι καλό στο διαγωνισμό επαφίεται στις όποιες διελεύσεις των πλανητών από τους οίκους (ιδιαίτερα τους γωνιακούς).
Αντίθετα, στις προόδους υπάρχει ένα πλήθος ενδείξεων που παραπέμπουν σε άλλα θέματα. Και δυστυχώς οι πλανήτες που «κάνουν τη διαφορά» είναι ο Άρης και ο Κρόνος.
Ο πρώτος εμφανίζεται ...φουριόζος τόσο στις δευτερεύουσες προόδους (κάνει τετράγωνο με τη Δήμητρα και αντίθεση με τον Ουρανό), όσο και στην τρέχουσα Ηλιακή Επιστροφή (σε τετράγωνο με τον Ήλιο). Χωρίς να μπορούμε να γνωρίζουμε σε ποιούς ακριβώς τομείς θα εκδηλωθεί η ένταση, το βέβαιο είναι ότι αναμένονται συγκρούσεις και αντιδικίες, χωρίς να αποκλείεται καθόλου η πιθανότητα ενός σοβαρού-όσο και σχετικά σπάνιου η παράδοξου-ατυχήματος.
Παίρνοντας υπ’ όψη τη γενέθλια θέση του Άρη στον Ταύρο, οι προστριβές και οι ...μάχες ενδέχεται να έχουν οικονομικά αίτια η περιεχόμενο και σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει να θυμάται ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο. Από την άλλη πλευρά η συμμετοχή του Ουρανού και της Δήμητρας πριμοδοτεί ακρότητες πολιτικού χαρακτήρα, κάτι που αν μείνουμε αυστηρά στα καλλιτεχνικά πλαίσια, μάλλον δεν βγάζει νόημα...
Ο Κρόνος έχει πιάσει ...αγκαζέ τον προοδευμένο Ερμή (σχηματίζουν τετράγωνο), αυξάνοντας έτσι τις δυσκολίες και τις πιέσεις στην καθημερινότητα, οι οποίες με τη σειρά τους απειλούν να «χαλάσουν» το τελικό αποτέλεσμα των προσπαθειών.
Αν πάρουμε αυτήν την όψη ως κριτήριο για την τύχη του Γιώργου στο διαγωνισμό, σίγουρα δεν είναι και ότι το καλύτερο, αφού ο Κρόνος παρά την ποιοτική του δυναμική στερείται της τύχης και των ευνοϊκών συγκυριών που απαιτούνται για μια νίκη. Ωστόσο το μόνο βέβαιο είναι ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να προσέξει τι και που υπογράφει. Οι δεσμεύσεις κάτω από την επιρροή του Κρόνου αποδεικνύονται συνήθως ασφυκτικές και παρεμποδίζουν μια δημιουργική εξέλιξη.