Claude Monet (Μονέ) – Το μεγαλείο της απλότητας

Ο Μονέ (Claude Monet) γεννήθηκε σαν σήμερα στις 14/11/1840 στο Παρίσι

από την Κατερίνα Σαλωνίκη

Ένας από τους μεγάλους δημιουργούς του Ιμπρεσιονισμού, με μία συγκινητική και ταραχώδη ζωή, γεγονός που συναντάται πολύ συχνά σε ανθρώπους που έζησαν τον 19ο αιώνα.
Ο Μονέ, αποτύπωσε στον καμβά τον ψυχισμό του τόσο αληθινά και αψεγάδιαστα, χωρίς την παραμικρή υπεκφυγή.
Στα 16 του χρόνια έχασε τη μητέρα του αναλαμβάνοντας να τον φροντίζει η θεία του «Jean Marie Lequatre», ερασιτέχνης ζωγράφος.
Γνωρίζοντας τον Μπουντέν (Boudin) άφησε τις καρικατούρες με το κάρβουνο με τις οποίες δημιούργησε πολλά έργα και άρχισε να ζωγραφίζει τοπία.
Η γνωριμία του με τον Ρενουάρ (Renoir) επέδρασε καταλυτικά στη φυσιολατρική του κατεύθυνση.

Το 1866 θα γνωρίσει τον πρώτο του έρωτα την Camille.
Η οικονομική του κατάσταση ήταν άθλια, αλλά προτίμησε να καταστρέψει 200 πίνακές του παρά να κατασχεθούν!
Το 1867 ήρθε το πρώτο παιδί. Μετακόμισαν στη Χάβρη όπου ο Μονέ πουλούσε πλέον αρκετούς πίνακες και παντρεύτηκε την Camille το 1870.
Στο Γαλλοπρωσικό πόλεμο μετακομίζουν στο Λονδίνο.
Όταν επέστρεψαν στο Παρίσι, είχαν μια άνετη ζωή.
Το 1878 έρχεται το δεύτερο παιδί με τους πίνακες να ζητιούνται λιγότερο.
Παράλληλα με τις οικονομικές δυσκολίες, κλονίζεται η υγεία της Camille που πεθαίνει το 1879.

Μετά από διάφορες μετακομίσεις ορθοποδεί ξανά, ώσπου το 1883 γνωρίζει τον δεύτερο έρωτά του την "Αλίς Οσντέ (Alice Hoschede) ".
Παντρεύονται το 1892, έχοντας πλέον και 8 παιδιά, 2 δικά του και 6 δικά της.
Τα έργα του έχουν αρχίσει να γίνονται περιζήτητα με αποτέλεσμα να ευημερεί οικονομικά, αλλά παρουσιάζει ένα σοβαρό ρευματικό πρόβλημα στα χέρια που τον αναγκάζει να ζωγραφίζει με γάντι που έχει αλείψει με γλυκερίνη.
Το 1897 είναι ένας καταξιωμένος ζωγράφος.
Ένας ζωγράφος που αποτύπωνε εντελώς αυθόρμητα τα χρώματα της φύσης και την αλληλουχία της, ζώντας πάντα δίπλα σε αυτήν και φροντίζοντας να αναπαριστά τα πρόσωπα της ζωής του, με θαυμαστά διακριτικό τρόπο.

Ο Μονέ κατάφερε να αποδράσει από την ανθρωποκεντρική κουλτούρα της Αναγέννησης, ρίχνοντας το βλέμμα του στη φύση και την ομορφιά της.
Ήταν τόσο φιλήσυχος και εστιασμένος, που καθώς παρέμενε στο εξοχικό του σπίτι ζωγραφίζοντας τα λουλούδια του κήπου του κι ενώ γύρω του μαίνονταν οι πολιτικές ανατροπές και οι πόλεμοι κατηγορήθηκε πικρά από συναδέλφους του, απαντώντας ήρεμα και απλά πως συμμετείχε στα κοινά με τον τρόπο του, αφού έστελνε φρούτα από τον δεντρόκηπό του στους τραυματίες του Α' Παγκόσμιου Πολέμου που νοσηλεύονταν σε κοντινά νοσοκομεία.
Πλήρως αφοσιωμένος στο έργο του και στη γαλήνη που αντλούσε μέσα από αυτό, δεν ξεσπούσε απερίσκεπτα, παρόλα τα προβλήματα που αντιμετώπιζε, μεταξύ αυτών και της υγείας του.

Το 1905 αρχίζει να έχει κάποια προβλήματα στην όραση η οποία σταδιακά αρχίζει να εξασθενεί, αυτό όπως δεν τον εμπόδισε το 1908 να πάει στη Βενετία και να εμπνευστεί ξανά και μεγαλειωδώς.
Το 1911 χάνει και τη δεύτερη γυναίκα του, ενώ 3 χρόνια μετά θα χάσει και τον πρώτο του γιο.
Μοναδική του παρηγοριά στάθηκε η ζωγραφική στην οποία αφιέρωσε ολόκληρη τη ζωή του χωρίς μεταπτώσεις και διακυμάνσεις.
Το 1823 επεβλήθη σε 3 εγχειρήσεις για να μπορεί να ζωγραφίζει, ώσπου διαπιστώθηκε η ύπαρξη όγκου στο αριστερό μάτι.
Παρέμεινε 3 χρόνια στο κρεβάτι ώσπου πέθανε τον Δεκέμβριο του 1826 από καρκίνο των πνευμόνων σε ηλικία 86 ετών, πλούσιος και καταξιωμένος.

Ο Monet ήταν Σκορπιός με Σελήνη στον Καρκίνο ή στον Λέοντα (μια και δεν γνωρίζουμε ώρα γέννησης)

Ευαίσθητη ιδιοσυγκρασία με μια ανεπιτήδευτη λεπτότητα, με τον Άρη στην Παρθένο να δίνει τη λεπτομέρεια στο έργο του, σε αντίθεση με τον Ουρανό στους Ιχθείς και σε τετράγωνο με τον Ερμή, την Αφροδίτη και τον Κρόνο, στον Τοξότη.
Οι όψεις του Ερμή και της Αφροδίτης με τον Κρόνο είναι συχνό φαινόμενο στα ωροσκόπια μεγάλων ζωγράφων, αφού είναι απαραίτητο συστατικό της σχεδιαστικής ακρίβειας και λεπτομέρειας.

Ασφαλώς ο ασαφής εντυπωσιασμός και η ανάδειξη του φωτός, χαρακτηριστικά του ιμπρεσιονισμού, έχουν απόλυτη σχέση με την αλληλεπίδραση του Ουρανού στους Ιχθείς και του Κρόνου στον Τοξότη.
Δούλευε ασταμάτητα καταφέρνοντας να λειτουργεί μέσα σε όλες τις αντιξοότητες του σκληρού αυτού σχηματισμού που σχετίζεται και με την υγεία του αφού αναγκάστηκε για μεγάλο διάστημα να υποφέρει τους ρευματικούς πόνους γιατρεύοντάς τους με τη ζωγραφική.

Το σκληρό ΤΑΥ που αναφέραμε πιο πάνω, ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τα οικονομικά προβλήματα (Αφροδίτη – Κρόνος) το τετράγωνο Ερμή – Ουρανού τα προβλήματα όρασης, ενώ το εξάγωνο Ερμή – Ποσειδώνα την αστείρευτη έμπνευση.

Η σύνοδος Ήλιου – Δία την οποία κατέχουν σχεδόν ΟΛΟΙ οι επιφανείς άνθρωποι δεν μπόρεσε να τον απαλλάξει από τις μοιραίες καταστάσεις, αλλά του χάρισε σημαντικά διαλείμματα και ένα τέλος ζωής στο οποίο έφυγε καταξιωμένος και όχι ανάξια και δραματικά, όπως οι περισσότεροι συνάδελφοί του.

Αν είχαμε ώρα γέννησης όλα αυτά θα ήταν πιο ενδεικτικά καταχωρημένα σε οίκους.

Ο Monet ήταν σπουδαίος ζωγράφος και το έργο του ιδιαιτέρως ευαίσθητο και διεισδυτικό.

Για να έχετε συνεχόμενη ενημέρωση στα καινούργια αστρολογικά άρθρα της ημέρας και μέσα από τη σελίδα σας στο Facebook, κάντε LIKE στο Astrology πατώντας ΕΔΩ

©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved