Τζόντι Φόστερ -Η βασίλισσα των μελισσών
από τον Γιάννη Ριζόπουλο
Προσωπικά την θεωρώ μια σπάνια παρουσία στην show biz και ένα πολύ καλό παράδειγμα ηθοποιού που έχει περιγράψει τα πάντα για τον εαυτό της, μέσα από τους ρόλους της.
Η Τζόντι Φόστερ, ηθοποιός σκηνοθέτιδα και παραγωγός, γεννήθηκε στις 19/11/62 (ώρα 8:14) στο Λος Άντζελες.
Από παιδί συμμετείχε σε τηλεοπτικές σειρές, διαφημιστικά και ταινίες κινουμένων σχεδίων. Το αποκορύφωμα της πρώιμης καριέρας της ήταν η εμφάνιση της στον «Ταξιτζή» ως 12χρονη πόρνη.
Ακολούθησαν μια πολυετής παρουσία στα κινηματογραφικά πλατό και δύο Όσκαρ ερμηνείας για τα «The Accused» και «Silence of the Lamps».
Ο πατέρας της ανώτερος αξιωματικός της αεροπορίας, εγκατέλειψε την οικογένεια του λίγο πριν έρθει στον κόσμο ως Αλίσια Κρίστιαν (αυτό είναι το βαφτιστικό της όνομα) και σίγουρα το γεγονός αυτό έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στις μετέπειτα επιλογές της.
Γενικότερα, οι σχέσεις της με τους άνδρες δεν ήταν ποτέ οι καλύτερες. Ιδιαίτερα, μετά την επιτυχία της έγινε στόχος πολλών «θαυμαστών» και ο θόρυβος που ξέσπασε μετά τη δήλωση του παρ’ ολίγον δολοφόνου του Προέδρου Ρήγκαν («το έκανα για τη Τζόντι») την ανάγκασε να εγκαταλείψει για ένα διάστημα τις σπουδές της.
Στο ωροσκόπιο της ο Ποσειδώνας είναι ιδιαίτερα ενεργός (σύνοδο με τον Ερμή -ανοικτή- την Αφροδίτη και τετράγωνο με Άρη). Η θέση του στον 11ο οίκο δεν προϊδεάζει άμεσα για μια καλλιτεχνική καριέρα αλλά εδώ φαίνεται πως έχουμε μια περίπτωση «παράπλευρης» επιρροής, αφού ο Ερμής που κάνει μια σύνοδο ακριβείας με τον αστρικό Ωροσκόπο ανήκει στην σφαίρα επιρροής του Ποσειδώνα.
Η αντίθεση του Δία με τη Σελήνη, τη Δήμητρα και τον Ουρανό φαίνεται να παίζει επίσης έναν καθοριστικό ρόλο στις καλλιτεχνικές επιλογές της, αφού στην αστρική της εκδοχή συνδυάζεται με τον Ποσειδώνα (σε τετράγωνο).
Η Δήμητρα στο μεταξύ κάνει σύνοδο με το αστρικό Μεσουράνημα αιτιολογώντας πλήρως την διασημότητα της Φόστερ και επιπλέον αυτή η αλυσσίδα των όψεων είναι μια ακόμη έμμεση παραπομπή στην καλλιτεχνική της ιδιότητα.
Γενικά οι όψεις των πλανητών –φανερές και κρυφές- είναι αρκετά αποκαλυπτικές.
Ιδιαίτερα το τετράγωνο του Άρη με την Αφροδίτη, φορέας μιας «υψηλόβαθμης» σεξουαλικότητας- ενδεχομένως και δυσάρεστης ως προς τις επιπτώσεις της-και η σύνοδος της Σελήνης με τον Ουρανό, δείγμα της πολύ ξεχωριστής προσωπικότητας της και των ριζοσπαστικών αποφάσεων της σε σχέση με την προσωπική της ζωή.
Η Φόστερ έχει δύο παιδιά αλλά ...κανένα σύζυγο, αφού συνειδητά απορρίπτει κάθε είδους αρσενική παρέμβαση στην ανατροφή τους.
Το ότι μάλιστα δεν αποκαλύπτει τίποτα για τα προσωπικά της σε συνδυασμό με τις πολύ στενές σχέσεις της με τη Cidney Bernard έκανε πολλούς να πιστέψουν ότι είναι αμφισεξουαλική.
Είχε προηγηθεί βέβαια το βιβλίο του αδελφού της που την κατέτασσε σε αυτήν την κατηγορία.
Αστρολογικά η συμμετοχή του Ποσειδώνα στο τετράγωνο Αφροδίτης-Άρη υπονοεί μια τέτοια επιλογή αλλά από την άλλη πλευρά ο κοινός νους αδυνατεί συνήθως να κατανοήσει τις επιλογές η τη συμπεριφορά μιας «Ουράνιας» προσωπικότητας.
Κατά τη γνώμη μου η Φόστερ υλοποίησε την «επιθετική» διάσταση μιας γυναίκας Παρθένου (της Σελήνης της δηλαδή) που αντιμετωπίζει τους άνδρες ως ...κηφήνες, χρήσιμους μόνον για την αναπαραγωγή, κρατώντας φυσικά για την ίδια τον ρόλο της βασίλισσας.
Από την ίδιο-συναστρία προκύπτει μία σύνοδος του αστρικού Πλούτωνα με τον Άρη και ένα τετράγωνο του αστρικού Ήλιου με τον Κρόνο.
Το δεύτερο δίνει μια αντιπροσωπευτική εικόνα για τις σχέσεις με τον πατέρα της, εφ’ όσον ο Ήλιος βρίσκεται στον 12ο οίκο.
Η παρέμβαση του Πλούτωνα σε ένα ήδη ευαίσθητο γενέθλιο τετράγωνο (Αφροδίτης-Άρη) ενδυναμώνει ακόμη περισσότερο την επιρροή του και παράλληλα παραπέμπει άμεσα και στους ρόλους που ανέδειξαν τη Τζόντι Φόστερ: Μια πόρνη, ένα θύμα βιασμού και μια πράκτορας του FBI με «πρόσβαση» στον «Hannibal Lecter».
Και οι ρόλοι που αναδεικνύουν έναν ηθοποιό, ποτέ δεν είναι άσχετοι με αυτό που κουβαλά μέσα του.
Ο ηθοποιός όπως και ο κάθε δημιουργός έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα: Να μπορεί να βιώνει τις δύσκολες θέσεις του ωροσκοπίου του μέσα από το έργο του, χωρίς να τον «βαραίνουν» απαραίτητα στην προσωπική του ζωή.
Η κινηματογραφική «κολεγιά» της Φόστερ με εξόχως διαταραγμένα αλλά και ιδιοφυή αρσενικά, εκφράζει και ένα κομμάτι της ψυχής της. Ενδεχομένως στα πρόσωπα του «ταξιτζή» Ρόμπερτ Ντε Νίρο και του «κανίβαλου» Άντονι Χόπκινς να βρίσκει την μόνη αξιοπρεπή εκπροσώπηση του αρσενικού γένους...
Η αρσενική «βαρβαρότητα» συνοδεύει τη Φόστερ σε πολλές από τις ταινίες της, με κορυφαία περίπτωση χαμηλών αρσενικών ενστίκτων το «The Accused», ενώ παράλληλα αναδεικνύεται με ποικίλους τρόπους η υπεροχή και η δυναμική του «θηλυκού».
Και όσον αφορά τον Άρη στο Λέοντα και την τάση του να υπερασπίζεται με πάθος τα αγαπημένα του πρόσωπα, εκτιμώ ότι οι «ρόλοι της ζωής της» ήταν στο «Flightplan», ως μητέρα-επιβάτιδα που ενάντια σε κάθε λογική και κάθε στοιχείο, αγωνίζεται και δικαιώνεται για την εξαφάνιση της κόρης της και βέβαια στο «Panic Room», μια ταινία που περιείχε επίσης όλο το ..ωροσκόπιο της Φόστερ.
Για όλη την φιλμογραφία της Τζόντι Φόστερ και άλλες πληροφορίες πατείστε εδώ