από την Κατερίνα Σαλωνίκη
Lucio Magri – Το ξεθωριασμένο όραμα, υπέδειξε το τέλος
Σύμφωνα με δημοσίευση της Ιταλικής εφημερίδας La Repubblica, ο ιδρυτής της αριστερής εφημερίδας Il Manifesto, έδωσε τέλος στη ζωή του στα 79 του χρόνια. Ήταν δε, τόσο αποφασισμένος, που πήγε στην Ελβετία, χώρα στην οποία υπάρχει ανοχή στην υποβοηθούμενη αυτοκτονία, δίνοντας τέλος στη ζωή του με τη βοήθεια ενός γιατρού.
Η κατάθλιψη τον βασάνιζε χρόνια, βλέποντας τα οράματά του για αλλαγή να τσαλακώνονται ένα –ένα. Η αιτίες της αυτοκτονίας του ήταν συνδυαστικές και περιελάμβαναν προσωπικές αποτυχίες με την ακραία περιθωριοποίηση των αριστερών κομμάτων στην Ιταλία, αλλά και το θάνατο της γυναίκας του, που τον συνέδεε με τον κόσμο.
Η εφημερίδα Il Manifesto ιδρύθηκε το 1969 με τη βοήθεια δύο νεαρών αριστερών και ήταν η κριτική φωνή στο εσωτερικό του Κομμουνιστικού Κόμματος. Ίδρυσε το Κόμμα της Προλεταριακής Ενότητας και έχει γράψει αρκετά βιβλία.
O Lucio Magri αντιλαμβάνονταν τα πράγματα με τη μεγαλοσύνη ενός Λέοντα, που δεν υποκύπτει σε καμία ηθική και ιδεολογική ταπείνωση. Πάνω εκεί βασίστηκε και η κατάθλιψη που βίωσε, την οποία η σύνοδος Ήλιου – Δία στο ζώδιο του Λέοντα διόγκωσε ακόμα πιο πολύ. Ο ανήσυχος νους του υποκινούνταν από τη σύνοδο Ήλιου – Ερμή στο Λέοντα σε τρίγωνο με Ουρανό, που του έδωσε την αριστερή αντισυμβατική ιδεολογία, αλλά και πολλά απροσδόκητα γεγονότα. Η πιθανότατη θέση της Σελήνης στους Ιχθείς συμβάλει στην ευαίσθητη ιδιοσυγκρασία του, αλλά όχι με την στενή έννοια της ανήμπορης θλίψης, που δεν μπορεί κανείς να διαχειριστεί, (σύμφωνα με τις όψεις και χωρίς να γνωρίζουμε οικοθεσία).
Ήταν πράγματι γενναίο να ζητήσει βοήθεια για να πεθάνει, καταπίνοντας το εξάγωνο Άρη – Ποσειδώνα, σαν χάπι που θα φέρει τη λύτρωση.
(19/8/1932 Ferrara, Italy)
Παναγιώτης Πετράκης – Σε αλματώδη βήματα στο Βοτανικό
Από τις 11/11 που έκανε πρεμιέρα το νέο καλλιτεχνικό σχήμα στο Βοτανικό, έχει κερδίσει το κοινό, ενώ όλοι μιλούν για τη συνεργασία Μαρινέλας και Νατάσας Θεοδωρίδου.
Η βασίλισσα της καλλιτεχνικής πίστας Μαρινέλα, που την πατάει σχεδόν 55 χρόνια, συνταιριάζεται άψογα με την αρχόντισσα Νατάσα Θεοδωρίδου συμπληρώνοντας η μία την άλλη, σαν τον άξονα των ζωδίων τους (Ταύρος – Σκορπιός αντίστοιχα). Εκείνος όμως που συμπληρώνει ιδανικά και τις δύο, είναι ο Παναγιώτης Πετράκης, που έχει καταφέρει να ακούσει τον ήχο του χειροκροτήματος στο ίδιο μέγεθος με τις προαναφερόμενες.
Ο συμπαθής και πολυταλαντούχος ηθοποιός, τραγουδιστής και performer, δεν επιλέχτηκε καθόλου τυχαία.
Ο τονισμένος 7ος οίκος τον στήνει πολύ συχνά στην πόρτα του για να υποδέχεται λαμπρές επαγγελματικές προτάσεις. Η σύνοδος Ερμή - Ποσειδώνα στον Τοξότη σε τρίγωνο με Κρόνο, χαρίζουν σοβαρότητα, κρίση και διαίσθηση, ενώ διαμορφώνουν τη βαθιά φωνή και το άφθονο τραγουδιστικό του ταλέντο. Η Σελήνη στον ζώδιο του Υδροχόου, στο Μεσουράνημα, τον κάνει να επιδιώκει πάντα εκείνο που έχει τις πιο πολλές απαιτήσεις. Σίγουρα λοιπόν το βρήκε, αν λάβουμε υπ’ όψιν πως και οι δύο κυρίες, έχουν τη Σελήνη τους στον άξονα Υδροχόου – Λέοντα.
Είναι άλλωστε συμβολικό να τραγουδάς ανάμεσα σε σύμβολα!
(27/11/197. 16.30 Αθήνα)
Ντίνος Κατσουρίδης – Έφυγε ο πρωτεργάτης σκηνοθέτης, μιας αξέχαστης εποχής
Έφτασε 84 ετών πολεμώντας όχι μόνο την ασθένειά του, αλλά και κάθε μορφή εξουσίας, βίας και αδικίας. Ο άνθρωπος που υπηρέτησε μισό αιώνα τον αυθεντικό Ελληνικό κινηματογράφο, έφυγε από τη ζωή ακολουθώντας τους αγαπημένους του πρωταγωνιστές, Κώστα Χατζηχρήστο και Θανάση Βέγγο. Ξεκίνησε σαν βοηθός σκηνοθέτη και πέρασε με υπομονή από όλες τις θέσεις, μέχρι να καθίσει στην σκηνοθετική του καρέκλα. Πιστός συνεργάτης, λαοφιλής, έξυπνος, δημιουργικός, γνήσιος αριστερός και αγαπητός άνθρωπος.
Η τελευταία ταινία που σκηνοθέτησε ήταν το «Όνειρο Αριστερής Νύχτας» το 1987.
Έκτοτε και μέχρι σήμερα, συνέχιζε να υπηρετεί τον Ελληνικό κινηματογράφο άλλοτε ως μοντέρ, άλλοτε ως διευθυντής φωτογραφίας, αλλά και ως συνδικαλιστής Πρόεδρος της Εταιρίας Ελλήνων Σκηνοθετών και επίτιμος μέλος και μέλος των Διοικητικών Συμβουλίων της ΕΣΠΕΚ.
Ποτέ δεν έπαψε να προσφέρει και ποτέ δεν σταμάτησε να υπερασπίζεται το δίκαιο και το αυθεντικό.
Εσωστρεφής όσο χρειάζονταν και εξωστρεφής όπου χρειάζονταν, σαν ένας Αιγόκερως με Σελήνη στον Τοξότη.
Όλη του η ενέργεια, η αστείρευτη εργασιακή του δραστηριότητα, η υπεράσπιση των δικαιωμάτων των άλλων, συνοψίζονται στο δυναμικό τρίγωνο Ήλιου – Άρη με τον Άρη στο ανθεκτικό ζώδιο του Ταύρου. Με την ακριβέστατη αντίθεση Δία – Ποσειδώνα πορεύτηκε σαν λάβαρο στα χέρια του, αδιαφορώντας συχνά για χρηματικές απολαβές, όπως στην περίπτωση της συνεργασίας του με τον Νίκο Νικολαΐδη το 1987 στην «Πρωινή περίπολο». Η αντίθεση Ήλιου – Πλούτωνα και η πιθανότατη σύνοδος του κυβερνήτη του ζωδίου του με τη Σελήνη, στάθηκαν η δεξαμενή που συσσώρευε τις φιλοδοξίες, τις μελαγχολικές του έγνοιες, την ένταση των συναισθημάτων του, αλλά και την αμεροληψία και την αυτογνωσία που τον διέκριναν. Καλό του ταξίδι.
(1/1/1927 Λευκωσία – Κύπρος)
Πηνελόπη Αναστασοπούλου – Hot dance on cold ice
Aπό την πρώτη της εμφάνιση στο dancing on ice του Ant-1, έχει καταφέρει να σκαρφαλώσει στις πρώτες θέσεις και πολλοί τη θεωρούν φαβορί.
Ακόμα και αν δεν διακριθεί, το σίγουρο είναι πως θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος, έχοντας και έναν πολύ ικανό παρτενέρ τον Alexey και μάλιστα άκρως επίκαιρο, μετά την τηλεοπτική πρόταση γάμου, στην πρώην διαγωνιζόμενη Μαριάννα Καλλέργη.
Απαντώντας αρχικά με καυστικό τρόπο στα αρνητικά σχόλια για το show «Επειδή αυτό που κάνουμε εδώ σωματικά είναι πάρα πολύ επικίνδυνο, δεν χρειαζόμαστε το κακό μάτι κανενός», παράλληλα δηλώνει σε συνέντευξή της στην εφημερίδα "Πρώτο Θέμα" πως δεν αντιλαμβάνεται καθόλου το παιχνίδι της δημοσιότητας.
Η, Καρκίνος στο ζώδιο, Πηνελόπη Αναστασοπούλου ήταν μία από τις πιο εύστοχες επιλογές, εφόσον πρόκειται για μια πολύ στυλάτη και ικανή παρουσία. Με ένα πλούσιο βιογραφικό, υποκριτικής, κινησιολογίας, χορού, κλασικής μουσικής, το ταμπεραμέντο και η δυναμική της, ανταποκρίνονται στις μεγάλες απαιτήσεις του συγκεκριμένου εγχειρήματος.
Οι καλλιτεχνικές της περγαμηνές περικλείονται στο εξάγωνο Ερμή (Λέοντα) –Αφροδίτης (Διδύμους) με τον Ερμή σε τρίγωνο με τον Ποσειδώνα και την Αφροδίτη σε αντίθεση, γεγονός που την κάνει ιδιαίτερα ικανή και πρακτικά, αλλά και επικοινωνιακά.
Με τη Σελήνη στο Λέοντα σε τρίγωνο με Ποσειδώνα και σύνοδο με Ερμή – Κρόνο, σε συνδυασμό με τον απύθμενο μαγνητισμό του τριγώνου Αφροδίτης – Πλούτωνα, χορταίνει με την πληθωρική της εικόνα και ιδιοσυγκρασία. Ο μόνος λόγος να μη φτάσει στον τελικό, είναι λιώσει τον πάγο σε μια από τις εμφανίσεις της.
(18/7/1977 Αθήνα)