Πέτρος Κωστόπουλος - Και ξανά προς την δόξα τραβά
Kάθε νόμισμα έχει δύο όψεις
από τον Γιάννη Ριζόπουλο
Για τον ίδιο, οι πρόσφατες εξελίξεις στην Imaco πιστοποίησαν την αποτυχία του. Όμως, η δική μου γνώμη είναι πως το έργο κάθε ανθρώπου δεν χάνεται κι ας κάνει λάθη κι ας «αποτυγχάνει» σύμφωνα με τα αντικειμενικά στάνταρντς.
Στα τέλη της δεκαετίας του ‘80, ο Πέτρος Κωστόπουλος ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές -αν όχι ο βασικός- στον ανανεωτικό άνεμο που έφερε τα πάνω-κάτω στο απαρχαιωμένο Ελληνικό εκδοτικό καθεστώς. Τόσο που άνετα μπορεί κανείς να μιλήσει για την προ Κλικ και μετά Κλικ εποχή. Ήταν ένα άλμα στην αισθητική αντίληψη, μια επανάσταση στο ύφος γραφής και ότι ακολούθησε τα επόμενα χρόνια δεν ήταν παρά η συνέχεια αυτής της απελευθέρωσης της γραφίδας. Και δεν αναφέρομαι μόνον στο Life style. Όποιοι έζησαν εκείνη την «άνοιξη» του Ελληνικού τύπου θυμούνται πως πολλά από τα θέματα του Κλικ ήταν κοινωνικά, πολιτικά και βέβαια άκρως ...αιρετικά. Δεν είναι διόλου τυχαίο πως τα τεύχη του περιοδικού απέκτησαν με τον χρόνο συλλεκτική αξία, παίρνοντας την διάσταση ενός παράξενου και πρωτόγνωρου έργου τέχνης.
Αυτό λοιπόν δεν αλλάζει.
Είπαν και έγραψαν ότι η πορεία του Πέτρου Κωστόπουλου στα media ήταν περίπου ...απάτη. Ότι εκμεταλλεύτηκε, πούλησε, ξεπουλήθηκε, ποδοπάτησε... Μπορεί να είναι κι έτσι, ο κόσμος των επιχειρήσεων εξ άλλου βρίθει από ανάλογες ιστορίες, αφού κανείς δεν επιβιώνει διαφορετικά. Όμως όποιος είναι έξω απ’ το χορό, πολλά τραγούδια λέει..
Και από την άλλη πλευρά μακάρι όλα τα «καθίκια» να πρόσφεραν ανάλογες υπηρεσίες στην κουλτούρα του τόπου τους.
Δεν τα γράφω όλα αυτά από κάποιο είδος Υδροχοϊκής αλληλεγγύης. Ίσα-ίσα που γνωρίζοντας το ζώδιο από την καλή και την ανάποδη, μπορώ να κατανοήσω τις ενστάσεις ή τις μομφές για το «μπλαζέ» στυλάκι του Πέτρου Κωστόπουλου. Οι Υδροχόοι στην πλειοψηφία τους υποφέρουν από ένα σύνδρομο πνευματικής υπεροψίας, που τους κάνει εύκολα τόσο ξεχωριστούς αλλά και τόσο ...αντιπαθείς στους «απέναντι». Ξέρω επίσης ότι το ζώδιο δεν είναι πλασμένο για τύπους -ειδικά άνδρες- που θρονιάζονται αιωνίως σε μια καρέκλα, χωρίς να την ...σιγοπριονίζουν οι ίδιοι. Ο ρόλος της απαστράπτουσας και αιώνιας αυθεντίας ταιριάζει σε άλλα ζώδια και δη στο αμέσως προηγούμενο, τον Αιγόκερω. Αντίθετα οι Υδροχόοι κάποια στιγμή πλήττουν με την εικόνα τους και μπαίνουν -συνειδητά ή ασυνείδητα- στην διαδικασία να την αλλάξουν, έστω κι αν αυτό γίνει η υπέρτατη πρόκληση για τον εαυτό τους και το κύκνειο άσμα της καριέρας τους.
Σχετικά πρόσφατα, σε ένα αφιέρωμα στους Υδροχόους της TV έγραψα:
«Ο Πέτρος Κωστόπουλος γεννήθηκε την εποχή που «έπαιρνε μπρος» το rock n roll και η μοίρα του επεφύλασσε έναν ανάλογο ρόλο. Προορισμένος να αλλάξει το status της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα, πόνταρε πάνω στον γενέθλιο Δία του και ...κέρδισε! Στους Διδύμους, σε τρίγωνο με τον Ήλιο αλλά και την Δήμητρα στον Ζυγό, δεν θα μπορούσε να είναι πιο προικισμένος για μια τέτοια αποστολή.
Όμως όπως κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις, έτσι και ο Πέτρος Κωστόπουλος δείχνει να είναι ένας καθ’ όλα αντιφατικός χαρακτήρας με τις φιλελεύθερες και τις συντηρητικές πλευρές να παίζουν... τένις στην ψυχοσύνθεση του. Γιατί ο Ωροσκόπος του στον Ταύρο σε συνδυασμό με το τετράγωνο του Ήλιου του με τον Κρόνο στον Σκορπιό, υποδηλώνει έναν μάλλον ανασφαλή χαρακτήρα που για να νιώσει δικαιωμένος δεν χρειάζεται παρά μόνον ένα πράγμα, το χρήμα!
Στην μάχη ανάμεσα στο «έχω» και το «είμαι» συμμετέχει καταλυτικά και το τετράγωνο του Άρη στον Σκορπιό με τον Πλούτωνα στον Λέοντα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα «θηρίο» πάντα έτοιμο να «χωθεί» σε επικίνδυνες καταστάσεις, ακολουθώντας απλά και μόνον το ένστικτο του πολεμιστή-κυνηγού».
Σε αυτά μπορώ να συμπληρώσω το «κρυφό» τετράγωνο του Πλούτωνα με τον αστρικό Δία, μια όψη που σχετίζεται άμεσα με τα μεγάλα κεφάλαια και αποτυπώνει άριστα μια πορεία από το μηδέν στην κορυφή και αντιστρόφως. Μεγάλα καράβια, μεγάλες φουρτούνες, λέει ο λαός και οι δύο συγκεκριμένοι πλανήτες συγκατανεύουν πάντα με νόημα.
Για να φθάσει όμως στο σημείο μηδέν ο Πέτρος Κωστόπουλος μεσολάβησαν κι άλλοι πρωταγωνιστές του ζωδιακού, με πρώτο και καλύτερο τον πλανήτη του ονείρου και της φαντασίας, που τόσο ταιριάζει στον λαμπερό κόσμο της show biz αλλά παράλληλα σε σχέση με πρακτικά θέματα -και δη οικονομικά- έχει τα ...ελαττωματάκια του.
Τα τελευταία 14 χρόνια ο Ποσειδώνας ήταν ως γνωστό στον Υδροχόο και «πιάνοντας» κατά σειρά τον γενέθλιο Ήλιο, τον Ερμή και την Αφροδίτη, συνέβαλε κατά πολύ σε μια «πορεία στα τυφλά», υπαγορευμένη περισσότερο από πίστη, παρά από μια αντικειμενική αξιολόγηση.
Το ...κακό συνεχίστηκε με το τετράγωνο του Ποσειδώνα προς τον γενέθλιο Άρη στον Σκορπιό, μια όψη που είναι συνώνυμη της αστοχίας και των λανθασμένων επιλογών. Και το τέλος του ονείρου ήρθε με τον Κρόνο να διελαύνει πάνω από τον γενέθλιο Ποσειδώνα του Πέτρου Κωστόπουλου στον Ζυγό.
Υπάρχουν πολλές ακόμη λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν με τα προοδευτικά συστήματα, δεν θέλω όμως να σας κουράσω με αυτές πολύ περισσότερο που στην πλειοψηφία τους είναι «κρυφές», απορρέουν δηλαδή από τις αστρικές πλανητικές θέσεις. Έτσι κι αλλιώς κάθε πλανήτης έχει να πει την δική του ιστορία, την δική του εκδοχή για την πορεία του Πέτρου Κωστόπουλου κι εκείνο που σήμερα έχει την μεγαλύτερη αξία ως πληροφορία είναι το τι μέλλει γενέσθαι.
Και από ότι φαίνεται, ύστερα από το μεγάλο μάθημα ζωής που πήρε, μετά την «κάθαρση», έχει την απόλυτη έγκριση για να συνεχίσει, έτσι όπως το έκανε και πριν από κοντά 25 χρόνια.
Η διέλευση του Δία από τον Ταύρο δεν είναι παρά η αρχή μιας νέας πορείας, που η πρώτη φάση της θα ολοκληρωθεί ύστερα από δύο χρόνια περίπου. Στον προοδευτικό του χάρτη, ο «προχωρημένος» Ήλιος θα κάνει εξάγωνο με τον Δία, ενώ το πέρασμα του Κρόνου από τον Σκορπιό θα τον ...ξαναρίξει στην θάλασσα της δημιουργικότητας, αφού πρώτα βέβαια οριστικοποιηθεί ο πικρός απολογισμός, όχι μόνον σε σχέση με την αξία των υλικών αγαθών αλλά και επιπλέον ως προς τα πρόσωπα που αξίζουν -κι εκείνα που δεν αξίζουν- τελικά την ευγνωμοσύνη ή την προσοχή του.
Κι αυτά είναι τουλάχιστον για μένα καλά νέα, γιατί ένας άνθρωπος με «φρέσκο» μυαλό -οι Υδροχόοι το ‘χουν αυτό- είναι μάλλον πολύτιμος στις δύσκολες ώρες που περνάμε όλοι.