Renoir – Ο ιεραπόστολος του ιμπρεσιονισμού
Ο Ρενουάρ (Pierre Auguste Renoir) γεννήθηκε σαν σήμερα στις 25/2/1841 γύρω στις 6.00 το πρωί στη Λιμόζ της Γαλλίας
Ο σπουδαιότερος εκπρόσωπος του Ιμπρεσιονισμού μαζί με τον Μονέ (Claude Monet), ο Renoir μπορούσε να μαγέψει τους λάτρεις αυτής της τεχνοτροπίας, με την τόσο αληθινή αποτύπωση των θεμάτων του.
Οι προσωπογραφίες του ήταν μοναδικές με έμφαση στο βλέμμα όσων ζωγράφιζε, κάνοντας τους πίνακές του να ξεχωρίζουν.
Η διάθεση ήταν σχεδόν πάντα εύθυμη και τα χρώματα αισιόδοξα, φωτεινά και συναρπαστικά.
Το ταλέντο του στη ζωγραφική τον συνόδευε από τη γέννησή του, δουλεύοντας σε εργαστήρια, μαζεύοντας χρήματα.
Στα 21 του φοιτά στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού και την εγκαταλείπει ένα χρόνο αργότερα για να ακολουθήσει το δικό του τρόπο έκφρασης, με έμφαση στις προσωπογραφίες, από τις οποίες έλαβε πολλά χρήματα, ζωγραφίζοντας κατά παραγγελία των πλουσίων.
Ταξίδεψε αρκετά μέχρι να κλειστεί στο ατελιέ του στο Παρίσι, μένοντας κοντά στην οικογένειά του.
Παντρεύτηκε την αγαπημένη του Aline Charigot μοδίστρα στο επάγγελμα, η οποία πόζαρε για πολλούς πίνακές του, αποτυπώνοντας την αγάπη τους σε αυτούς. Μαζί απέκτησαν 3 γιούς.
Η παραμορφωτική αρθρίτιδα που τον χτύπησε στα 59 του χρόνια, τον παίδεψε έως το τέλος. Έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του ευτυχισμένος σε ένα κτήμα έξω από το Παρίσι, μέχρι το θάνατο της γυναίκας του.
Τέσσερα χρόνια μετά, τον Δεκέμβριο του 1919 σε ηλικία 78 ετών, έφυγε και ο ίδιος.
Ο Ρενουάρ ήταν ένας καλλιτέχνης με ευαίσθητη ιδιοσυγκρασία και δυναμική εσωτερική λάμψη, που ξεδίπλωνε πεντακάθαρα στην τέχνη του σαν Ιχθύς με ωροσκόπο Υδροχόο και Σελήνη στον Κριό.
Ο Ποσειδώνας στον ωροσκόπο όπως των περισσότερων ανθρώπων της τέχνης, σε εξάγωνο με τον Δία στον 10ο οίκο και κυβερνήτη του μεσουρανήματος, καθόρισε την τεχνοτροπία του, ενώ αναμφισβήτητα τον καθιέρωσε.
Ένα ενθουσιώδες μίγμα (Κριός) περιγραφικού ρεαλισμού (Υδροχόος) με ρομαντικές εξάρσεις (Ιχθύς).
Η σύνοδος Αφροδίτης – Ουρανού στους Ιχθείς στον 1ο οίκο, σε τετράγωνο με Δία, του έδινε την πολυτέλεια να διαφωνεί με τα αξιώματα στη ζωγραφική και να προχωρά πέρα από δόγματα σε μια δική του ανατρεπτική άποψη.
Η σύνοδος Σελήνης – Αφροδίτης - Πλούτωνα στον Κριό, ήταν ένα ηφαίστειο που κάθε φορά που κόχλαζε, έβγαινε μια καυτή δημιουργία σαν πύρινη έκρηξη.
Το γεγονός αυτό πηγάζει από τον κυβερνήτη του 8ου οίκου Αφροδίτη, σε σύνοδο με τον Πλούτωνα.
Η σύνοδος αυτή σχημάτιζε τρίγωνο με τον Δία από τον 10ο οίκο, μια χαρισματική όψη που ανήκε σε έναν χαρισματικό άνθρωπο, εφόσον ο Δίας κυβερνήτης του μεσουρανήματος, βρίσκονταν οικοθετημένος σε αυτό, σχηματίζοντας όψεις με 7 πλανήτες του ωροσκοπίου αλλά και απόλυτο εξάγωνο με τον Βόρειο Δεσμό!
Ο Άρης του από τον Σκορπιό στον 8ο οίκο, εξέφραζε απόλυτα τις περιόδους των γυμνών προσωπογραφιών γυναικών και το τρίγωνο με τον Ήλιο από τους Ιχθείς, την καλαισθησία και την επιτηδευμένη σεξουαλικότητά τους.
Τα έργα του Renoir περιβάλλονταν από μία διακριτική αλλά διάχυτη σεξουαλικότητα, ακόμα και όταν ζωγράφιζε μια λίμνη.
Ο συνδυασμός και η σύνθεση των έργων του είναι αριστουργηματικά, ταιριάζοντας απόλυτα με την ψυχοσύνθεσή του και σε αντίθεση με πολλούς μεγάλους ζωγράφους, που στους πίνακές τους επέλεγαν να αποτυπώνουν εκείνο που θα ήθελαν να εκφράσουν και όχι το αυθύπαρκτο του Renoir.