Στα παρασκήνια του X-Factor – Ο Γρηγόρης Γεωργίου αποκαλύπτει
από την Κοραλλία Μόζορα
Ο Γρηγόρης Γεωργίου, ένας από τους Κύπριους τραγουδιστές που πήραν μέρος στο X-Factor, μιλά για πρώτη φορά μετά την αποχώρησή του για την εμπειρία του εκεί.
Η πορεία του Γρηγόρη στον διαγωνισμό αυτό παρουσιάζει ενδιαφέρον και εγείρει εύλογα ερωτήματα γιατί είναι ο τραγουδιστής που δέχτηκε την πιο σκληρή και επιθετική κριτική. Η μόνιμη επωδός των κριτών ήταν: «δεν έπρεπε να είσαι εδώ» και «δεν μπορείς να βρεις τι σου ταιριάζει φωνητικά». Αυτό προκαλούσε μεγάλη έκπληξη στους Κύπριους που είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τον Γρηγόρη να τραγουδά. Η μεγαλύτερη έκπληξή τους ήταν ότι ο Γρηγόρης που έβλεπαν στο X-Factor δεν είχε καμιά σχέση με τον Γρηγόρη που άκουσαν και είδαν στις εμφανίσεις του στην Κύπρο. Δεν τον αναγνώριζαν.
Έτσι ένιωθαν ότι κάτι δεν πάει καλά στον διαγωνισμό κι ότι κάπου γίνεται κάποιο λάθος ή αδικία σε βάρος του. Και ακόμα πιο έκπληκτοι ήταν όσοι ήξεραν ότι ο Γρηγόρης είναι ένας έμπειρος καθηγητής φωνητικής, που η δουλειά του είναι να βρίσκει τι ταιριάζει φωνητικά στους μαθητές του, να ακούνε ότι ο ίδιος δεν μπορεί να το βρει.
Αυτό που πραγματικά συνέβη ήταν ότι η παρουσία του Γρηγόρη στο X-Factor πήγε στραβά εξ αιτίας λάθος εκτιμήσεων και χειρισμών του Νίκου Μουρατίδη, στην ομάδα του οποίου ανήκε. Ο κ Μουρατίδης έκρινε από την αρχή ότι τα δυνατά χαρτιά στην ομάδα του ήταν ο Αλέξανδρος, η Έλενα και ο Πατρίκ. Για την Έλενα πίστευε ότι ήταν το φαβορί για τον τελικό και για τον Πατρίκ, ενώ έβλεπε ότι ήταν εντελώς άφωνος, πίστευε ότι θα άρεσε στο κοινό και ιδιαίτερα το γυναικείο. Μάλιστα τον Πατρίκ προσπάθησε να τον προβάλει ακόμα και μέσα από τις σωματικές του χάρες για να ισοσταθμίσει τις φωνητικές του ελλείψεις.
Ο κ Μουρατίδης θεώρησε από την αρχή ότι ο Γρηγόρης ήταν ο αδύνατος κρίκος της ομάδας του. Έτσι, δεν του έδινε σημασία, δεν δούλεψε πολύ μαζί του, δεν μίλησε όσο έπρεπε μαζί του και δεν προσπάθησε να δει τις φωνητικές του δυνατότητες και τα τραγούδια που του ταιριάζουν φωνητικά. Έριχνε όλο το ενδιαφέρον του στους άλλους τρεις και στον Γρηγόρη απλώς διάλεγε χωρίς να προβληματίζεται ιδιαίτερα κάποια τραγούδια να πει. Όταν ο Γρηγόρης του έλεγε ότι τα τραγούδια αυτά δεν του ταιριάζουν στην φωνή, ο κ Μουρατίδης αντιδρούσε αυταρχικά. Ο Γρηγόρης είχε φτάσει στο σημείο να παρακαλά την Έλενα, με την οποία γνωρίζονται χρόνια, να μεσολαβήσει και να μιλήσει στον κ Μουρατίδη αλλά αυτός δεν δεχόταν δεύτερη συζήτηση.
Όμως ο Πατρίκ έφυγε νωρίς και το σοκ ήρθε για τον Νίκο Μουρατίδη, όταν αργότερα αποχώρισε και η Έλενα ενώ ταυτόχρονα ήρθε σε ρήξη με τον Αλέξανδρο και οι σχέσεις τους ψυχράνθηκαν. Τότε στράφηκε στον Γρηγόρη. Επέλεξαν μαζί προσεχτικά τα τραγούδια του και τότε απότομα μεταστράφηκε η στάση της κριτικής επιτροπής, ο Γρηγόρης πήρε τις καλύτερες του κριτικές, άκουσε για πρώτη φορά το «μπράβο» και ακούσαμε τις απολογητικές δηλώσεις της κυρίας Γκαγκάκη. Έτσι, ο Γρηγόρης στις δύο τελευταίες εμφανίσεις του μπόρεσε να δείξει το ταλέντο και τις φωνητικές του δυνατότητες.
Ο ίδιος, πάντα μετρημένος στα λόγια του, λέει για τον Νίκο Μουρατίδη:
«Η σχέση μου μαζί του ήταν δύσκολη στην αρχή αλλά στο τέλος καταφέραμε να επικοινωνήσουμε. Το παράπονό μου από τον κύριο Μουρατίδη είναι ότι στην αρχή δεν μου έδειξε την ίδια εμπιστοσύνη που μου έδειξε στο τέλος. Στις τελευταίες δύο εμφανίσεις η συνεργασία μας ήταν άψογη κι αυτό φάνηκε και στο αποτέλεσμα. Είναι πολύ καλός άνθρωπος και πιστεύω και ο πιο δίκαιος από όλους τους υπόλοιπους κριτές. Δεν θα λάσπωνε ποτέ ένα άνθρωπο απλά για να προβάλλεται το πρόσωπό του όλη την επόμενη βδομάδα στα μεσημεριανά. Κι αν το κάνει, τότε αυτά που λέει τα εννοεί. Είναι αυστηρός και άγριος στους τρόπους αλλά κατά βάθος πιστεύω ότι κρύβει ένα πολύ ευαίσθητο εαυτό».
Οι σχέσεις μεταξύ των παικτών της ομάδας του ήταν άριστες και καθόλου ανταγωνιστικές. Πραγματικά ένιωθαν λύπη όταν κάποιος από την ομάδα τους αποχωρούσε. Με τον Πατρίκ κρατά ακόμα επαφή γιατί είναι ο πιο ζωντανός άνθρωπος που έχει γνωρίσει στην ζωή του. Η μεγάλη συμπάθεια όμως του Γρηγόρη είναι η Νίκη, την οποία έθεσε κάτω από την προστασία του... σύμφωνα με διαταγή της μητέρας της. Θα ήθελε πολύ η Νίκη να κερδίσει το φετινό X-Factor γιατί πιστεύει ότι της αξίζει. Του αρέσουν όμως και οι TU.
Ο Γρηγόρης πιστεύει ότι το X-Factor δεν είναι ένα στημένο παιχνίδι, ωστόσο πιστεύει ότι ήταν στημένο το ότι η κριτική επιτροπή κράτησε τους TU στην τελική τετράδα, παρόλο που δεν είχαν την υποστήριξη του κοινού, διώχνοντας από τον διαγωνισμό πολύ καλές φωνές χωρίς δεύτερη ευκαιρία. Πιστεύει ακόμα ότι οι κριτές αναπτύσσουν κάποιες συμπάθειες ανάμεσα στους παίχτες, στους οποίους δείχνουν μεγαλύτερη εύνοια, με αποτέλεσμα να μην δίνουν ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά. Αυτό είναι σημαντικό, κατά την γνώμη του, γιατί οι τραγουδιστές του X-Factor που έχουν τις καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, είναι αυτοί που κερδίζουν τις συμπάθειες, τόσο των κριτών όσο και του κοινού.
Αυτό που βίωσε ο Γρηγόρης στο X-Factor είναι μια κρόνια εμπειρία που σχετίζεται με το τετράγωνο του Ήλιου με τον Κρόνο στον χάρτη του. Τα άτομα με δυσαρμονικές όψεις Ήλιου/Κρόνου συνήθως έχουν βιώσει αυταρχικές συμπεριφορές και καταπίεση της προσωπικής τους έκφρασης στην παιδική τους ηλικία, κυρίως από τον πατέρα. Μεγαλώνοντας, τα άτομα αυτά μπορεί να περάσουν τα ίδια στην αυταρχική πλευρά ή να αντιμετωπίζουν στην ζωή τους αυταρχικές και καταπιεστικές συμπεριφορές από άλλους, τις οποίες θα πρέπει να χειριστούν. Ο Γρηγόρης εκεί βίωσε τον περιορισμό στο να εκφράσει τον εαυτό του και αυτό του επιβλήθηκε με αυταρχικό τρόπο. Ένιωσε το περιβάλλον καταπιεστικό και να τον συνθλίβει. Ένιωθε ότι η πηγαία ανάγκη του Ήλιου του να εκφραστεί και να δημιουργήσει συναντούσε ένα φράγμα που την ανάκοπτε. Έχει ενδιαφέρον όμως να δούμε τον χάρτη του κ Μουρατίδη και την συναστρία του με τον Γρηγόρη.
Παρατηρώντας τον χάρτη του Νίκου Μουρατίδη διαπιστώνουμε ότι είναι κι αυτός ένα άτομο με πολύ κρόνια στοιχεία αλλά όχι μόνον. Ο Ήλιος του είναι σε αντίθεση με τον Κρόνο και δέχεται ένα τρίγωνο από τον Άρη στον Αιγόκερω ενώ είναι πιθανόν να έχει και τον ωροσκόπο στον Αιγόκερω, όπως είπε ο ίδιος κάποτε. Ακόμη, η Σελήνη του βρίσκεται στον Υδροχόο, σχηματίζοντας κι αυτή ένα τετράγωνο με τον Κρόνο, υποδηλώνοντας έτσι μια εξαιρετικά πληγωμένη και ενοχική προσωπικότητα.
Είναι βέβαιο ότι ο Νίκος Μουρατίδης έχει πάρει κι αυτός μια γεύση από τα βιώματα του Γρηγόρη. Όμως ο Ήλιος στον Ταύρο και το τρίγωνο του με τον Άρη από τον Αιγόκερω (πιθανόν να βρίσκεται κοντά στον Ωροσκόπο του), μαζί με άλλα στοιχεία του χάρτη του (για παράδειγμα την ενδεχόμενη θέση του Ουρανού στον 7ο οίκο), τον ώθησαν να προβάλλει ο ίδιος ένα αυταρχικό χαρακτήρα.
Παρατηρώντας τώρα την συναστρία του Γρηγόρη με τον Νίκο Μουρατίδη διαπιστώνουμε ότι η αντίθεση Ήλιου/Κρόνου του Μουρατίδη πέφτει πάνω στο τετράγωνο Ήλιου/Κρόνου του Γρηγόρη. Και η ηλικιακή τους διαφορά είναι ακριβώς ένα κύκλος του Κρόνου (τον έχουν στο ίδιο ζώδιο, το Σκορπιό). Έτσι, δύο άτομα με παρόμοια κρόνια βιώματα εμπλάκηκαν σε μια σχέση με τις δυο πλευρές του νομίσματος, ο ένας ασκούσε την καταπίεση και τον περιορισμό και ο άλλος ήταν ο αποδέκτης της.
Αλλά ας ξετυλίξουμε κι άλλο το νήμα του Κρόνου. Το τελευταίο τραγούδι που είπε ο Γρηγόρης στο X-Factor ήταν το τραγούδι «Για το καλό μου» του Γιάννη Μηλιώκα, που ήταν δική του επιλογή. Για το τραγούδι αυτό πήρε τις καλύτερες κριτικές του αφού οι κριτές συμφώνησαν πως ήταν η καλύτερη ερμηνεία του. Κι ο Γρηγόρης είπε στους κριτές ότι το τραγούδι αυτό είναι η ιστορία της ζωής του, είναι από τα αγαπημένα του τραγούδια και ότι βγαίνει από την ψυχή του. Τι έκανε όμως τον Γρηγόρη να ταυτίσει την ζωή του μ’ αυτό το τραγούδι;
Κατ’ αρχήν ο τίτλος του τραγουδιού «Για το καλό μου» παραπέμπει στον Κρόνο. Όλα τα «πρέπει» είναι «για το καλό μας» και το καλό της διατήρησης του κοινωνικού ιστού. Το τραγούδι αυτό μιλά για την καταπίεση σε όλες τις μορφές και τα επίπεδά της, την προσωπική, την κοινωνική, την οικονομική, την πολιτική καταπίεση. Μια καταπίεση που συνθλίβει το Εγώ και κάνει το άτομο να χάνει τον εαυτό του, την ατομική του ταυτότητα (Ήλιος) και του στραγγίζει ακόμα και την επιθυμία να ζήσει: «... ενώ παλεύω για να βρω τον εαυτό μου/ κι έχω κρυμμένο το σουγιά για το καλό μου». Σε ποιες υπόγειες διαδρομές συναντήθηκαν οι ψυχές του Γρηγόρη και του Γιάννη Μηλιώκα;
Παρατηρώντας τον χάρτη του Μηλιώκα διαπιστώνουμε ότι κι αυτός είναι ένα άτομο με τονισμένα τα κρόνια στοιχεία, με τον Ήλιο του στον Αιγόκερω και την Σελήνη του σε τετράγωνο με τον Κρόνο. Είναι, λοιπόν, ένα τραγούδι που ξεχείλισε από ένα κρόνιο τραύμα για να αγγίξει ένα άλλο.
Η συναστρία τους παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον αλλά ας επικεντρωθούμε στο ότι η Σελήνη του Μηλιώκα συναντά τον Ήλιο του Γρηγόρη στον Λέοντα και τις όψεις που σχηματίζονται ανάμεσα στον Ήλιο, την Σελήνη και την Αφροδίτη τους, πράγμα που τους επέτρεψε να «συναντηθούν» και να διοχετεύσουν τις κοινές εμπειρίες τους μέσα από την καλλιτεχνική έκφραση.