Οι Ιχθύες στο πάλκο

Αφιέρωμα στους Έλληνες Ιχθύς της μουσικής σκηνής

από τον Γιάννη Ριζόπουλο

Ευαισθησία, όνειρο και φαντασία... Σίγουρα το ζώδιο «το ‘χει» το καλλιτεχνικό και δεν είναι τυχαίο πως στις τάξεις του ανήκει μια πληθώρα ερμηνευτών, συνθετών αλλά και ποιητών-στιχουργών.

Ας δούμε λοιπόν κάποια γνωστά και μεγάλα ονόματα αυτής της καλλιτεχνικής Ιχθυακής ...παραγωγής.

Για τον Γιάννη Πάριο, τα πολλά λόγια περιττεύουν. Με την Αφροδίτη στους Ιχθύες και τον Άρη στον Καρκίνο, το ωροσκόπιο του ξεχειλίζει από συναίσθημα και δίκαια ανακηρύχθηκε ως «ο τραγουδιστής του έρωτα». Μάλιστα οι δύο πλανήτες σχηματίζοντας μεταξύ τους όψη, ασκούν στην προσωπική του ζωή μια καταλυτική επιρροή, που απλά ...δεν κρύβεται. Παράπονο, διεκδίκηση, θυελλώδη πάθη και ρομαντισμός, όλα σε ένα!

Τα υπόλοιπα τα ανέλαβαν ο Ποσειδώνας στο Ζυγό, σε κύριες όψεις και με τα δύο Φώτα και φυσικά η Δήμητρα με τον Δία που δεν θα μπορούσαν να μην συμμετέχουν ένθερμα στον χάρτη ενός τόσο καταξιωμένου και δημοφιλούς ερμηνευτή.

Στην παρούσα φάση, αν και στον ετήσιο χάρτη του υπάρχει μια «σκιά» για προβλήματα που θα μπορούσαν να τον «φρενάρουν», η διέλευση του Κρόνου πάνω από τον γενέθλιο Δία του στον Ζυγό, είναι ένας πολύ καλός οιωνός για μια επιτυχημένη έκβαση τόσο των προσωπικών, όσο και των επαγγελματικών σχεδίων του, με τα τελευταία να διακρίνονται ταυτόχρονα από εμπορικότητα αλλά και πολύ υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές.

Ιχθύς με τετράγωνο Ήλιου-Ποσειδώνα, η Πέγκυ Ζήνα είναι μια αυθεντική καλλιτέχνιδα, η οποία όμως παράλληλα έχει στην «μηχανή» της μια Αφροδίτη στον Κριό και έναν σούπερ δυναμικό Άρη στον Υδροχόο, χαρακτηρίζεται δηλαδή από μαχητικότητα, έντονη αίσθηση ανεξαρτησίας αλλά και εντελώς αντιφατικές η απρόβλεπτες αντιδράσεις.
Επειδή όμως ούτε ο μπάρμπα-Κρόνος δεν φείδεται επιρροών, τελικά φαίνεται πως η ωραία και ...ανικανοποίητη Πέγκυ είναι γεννημένη για τα δύσκολα, αφού ταλαντεύεται μονίμως ανάμεσα στα «πρέπει», την αφοσίωση σε ένα σκοπό και τους προκαθορισμένους στόχους από την μια και τον χειμαρρώδη αυθορμητισμό ή τα δυνατά ένστικτα της από την άλλη. Οι πολλές και αντιφατικές όψεις στον χάρτη της είναι ίσως μια πολύ καλή «μαγιά» για την δημιουργικότητα και την σκηνική της παρουσία, παράλληλα όμως και μια διαρκής πρόκληση για την καριέρα και την προσωπική της ζωή. Τα «στοιχήματα» είναι πολλά και μέχρι στιγμής τα έχει καταφέρει μια χαρά. Ωστόσο, φαίνεται πως μέσα στην επόμενη διετία ο «πήχης» των δυσκολιών θα ανέβει ακόμη ψηλότερα και οι προκλήσεις ή τα διλήμματα θα ενταθούν με ενδεχόμενη συνέπεια ακόμη μια πρόσκαιρη απομάκρυνση της από το τραγούδι. Αυτό βέβαια μπορεί να προκληθεί είτε από μια συναισθηματική απογοήτευση, είτε από αναγκαιότητες και προτεραιότητες -όχι απαραίτητα ευχάριστες- της προσωπικής της ζωής. Από την άλλη πλευρά, σε δημιουργικό επίπεδο, είναι πιθανή μια στροφή σε πιο έντεχνους ρυθμούς.

Για φέτος πάντως οι επιτυχίες θα συνεχιστούν, με μοναδικό «αγκάθι» κάποια προβλήματα με την φωνή της.

Οι καλλιτεχνικές τάσεις του Γιώργου Μαζωνάκη απορρέουν κυρίως από τις ...άφθονες όψεις του Ποσειδώνα, όπως αρμόζει εξ άλλου σε έναν λειτουργό της φαντασίας. Ο Ερμής, η Αφροδίτη, η Δήμητρα αλλά και ο Άρης ...στριμώχνονται για το ποιός θα πλαισιώσει τον Ποσειδώνα στην μαρκίζα, είτε με κλασικές, είτε με «κρυφές» όψεις.

Όμως ο Ποσειδώνας δεν είναι μόνος του αλλά πλαισιωμένος από το πάθος της Αφροδίτης στον Κριό, η οποία συνδέεται τόσο με τον Άρη, όσο και με τον Πλούτωνα. Επιπλέον η γενέθλια Σελήνη του Γιώργου Μαζωνάκη στον Σκορπιό τον σπρώχνει να βουτά στα βάθη της ύπαρξης του παίζοντας με το απόλυτο.

Με δυό λόγια, χωρίς extreme καταστάσεις, η ζωή για τον δημοφιλή τραγουδιστή δεν ...αξίζει!

Στον προοδευτικό του χάρτη προκαλεί εντύπωση η σύνοδος της Αφροδίτης με τον Άρη, μια όψη που θα είναι ενεργή για μια δεκαετία (!) τουλάχιστον.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο Γιώργος Μαζωνάκης σε όλο αυτό το διάστημα θα ζει σαν ...έφηβος και παρ’ ότι το ρεπερτόριο του είναι λαϊκό, οι «ροκ» καταστάσεις θα διαδέχονται η μια την άλλη.

Ιχθύς με την Σελήνη στους Διδύμους και τον Πλούτωνα να δεσπόζει επίσης στην συναισθηματική της ζωή, η Ελένη Φουρέιρα έχει ίσως ένα από τα πλέον «δύσκολα» ωροσκόπια, ικανό να την φτάσει πολύ ψηλά αλλά και να την παγιδεύσει σε συναισθηματικά -κυρίως- αδιέξοδα.

Το τ-τετράγωνο ανάμεσα στον Ήλιο τη Σελήνη και τον Κρόνο είναι η μια όψη του νομίσματος: Ενοχική, ανασφαλής, υπεύθυνη, εργατική, ρεαλίστρια και έτοιμη να περικόψει οτιδήποτε χρειάζεται για να πετύχει τους στόχους της, διαλέγει συχνά το δύσκολο δρόμο απαιτώντας διαρκώς περισσότερα από τον εαυτό της.

Όσο ισχυρή είναι όμως η προσγειωμένη «Κρόνια» πλευρά του χαρακτήρα της άλλο τόσο είναι και η φευγάτη «Ποσειδώνια» στη ζωή της. Οι «κρυφές» όψεις του πλανήτη με τον Ήλιο και τη Σελήνη ορίζουν με σαφήνεια το καλλιτεχνικό της μονοπάτι, ενώ παράλληλα ο ενεργός Ποσειδώνας ισοσταθμίζει δυνητικά και τις μηδενιστικές Πλουτώνιες πλευρές, εξωραΐζοντας τις ή πιο απλά περνώντας τις μέσα στην τέχνη.

Κάθε χάρτης με έντονο Πλούτωνα -και η Ελένη Φουρέιρα διαθέτει ...άφθονο- χρειάζεται ένα ενεργειακό αντικλείδι, ώστε το πάθος, τα πάθη, οι εμμονές και οι ισορροπίες σε τεντωμένο σκοινί να γίνουν δημιουργικές υπερβάσεις μέσα από την τέχνη.

Ο χορός και το τραγούδι είναι πραγματικά μια υπόθεση ...ζωής και θανάτου για την supernova της εγχώριας showbiz. Κι όσο κρατιέται ζωντανή στη σκηνή δεν έχει να φοβηθεί τίποτε.

Το 2012 φαίνεται πως είναι ένας ακόμη κρίκος στην αλυσίδα των επιτυχιών της, υπάρχει όμως και ένας ...αστερίσκος! Η ενεργοποίηση -άμεσα- από τον Δία, του γενέθλιου τ-τετραγώνου Άρη-Πλούτωνα-Αφροδίτης, υποδηλώνει πως «τρώγεται» να ρισκάρει τα πάντα σε μια «ζαριά». Και αν μεν όλο αυτό το «πακέτο» αναφέρεται μόνον στην προσωπική της ζωή, τότε οκ είναι αποκλειστικά δικό της θέμα. Αν όμως άπτεται των επαγγελματικών της στόχων, θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτική με ποιούς και για ποιόν λόγο συναλλάσσεται.

Η Αρλέτα βέβαια είναι μια ...άλλη ιστορία! Ιχθύς, με ένα τετράγωνο Κρόνου-Ποσειδώνα και την δραστική επιρροή του Πλούτωνα να ορίζουν το «εσωτερικό» και μάλλον μελαγχολικό ύφος της, άφησε εποχή ως ερμηνεύτρια του «Νέου Κύματος», και ίσως οι γνωστοί στίχοι του Γ Παπαστεφάνου, να είναι ταυτόχρονα και η ...φωτογραφία της!

«Μια φορά θυμάμαι μ’ αγαπούσες, τώρα βροχή

Μια φορά θυμάμαι μου μιλούσες, τώρα σιωπή»

Είναι χαρακτηριστικό πως πάνω στο τετράγωνο του Κρόνου (στον Καρκίνο) με τον Ποσειδώνα (στο Ζυγό) «κάθονται» τόσο ο Ήλιος και ο Ερμής, όσο και η αστρική Αφροδίτη, μεταφέροντας έτσι την μελαγχολία και την συναισθηματική φόρτιση των τραγουδιών της και στην πραγματική ζωή.

Το 2008, με τον Κρόνο να βρίσκεται απέναντι από τον Ήλιο της, ανένηψε ύστερα από ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας, προϊόν ενδεχομένως του «κτυπημένου» Άρη της στον Υδροχόο (εγκεφαλική αιμορραγία) και από τότε σίγουρα η ζωή της μπήκε σε διαφορετική ρότα.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Αρλέτα έχει ερμηνεύσει κι ένα τραγούδι σε στίχους της Θεοδώρας Ντάκου, το ...αρκούντως Πλουτώνιο «Ένα κορίτσι 17 χρονών»

«Ένα κορίτσι δεκαεπτά χρονών
Άνοιξε τα κλεισμένα μου χέρια
Βρήκε μονάχα πίκρα, θάνατο και ερημιά
Πόσο φοβήθηκε και κλαίει
Απ’ την αγάπη άλλο δεν ήξερε»

Ο Ορφέας Περίδης ερμηνευτής αλλά και συνθέτης του «έντεχνου» τραγουδιού, διαπνέεται επίσης από Πλουτώνια στοιχεία (έχει την Σελήνη του στον Σκορπιό και τον Ήλιο σε αντίθεση με τον Πλούτωνα), τα οποία όπως φαίνεται κρύβονται πίσω από το συγκεκριμένο είδος.

Έχοντας τον Ήλιο του στην πρώτη μοίρα των Ιχθύων, αυτήν την περίοδο βρίσκεται κάτω από την επιρροή του Ποσειδώνα, κάτι πραγματικά μεγαλειώδες όσον αφορά την έμπνευση ή την δημιουργικότητα αλλά και κρίσιμο ως προς τις παγίδες του ...υλικού κόσμου.

Και τέλος ο Κώστας Μακεδόνας, γεννημένος κι αυτός στις 20 Φεβρουαρίου αλλά του 1967, έχει ένα αρκετά πλούσιο γενέθλιο χάρτη με την Ιχθυακή Αφροδίτη του να είναι μάλλον η βάση της καλλιτεχνικής του ιδιότητας (σχηματίζει κύριες όψεις με Δία, Ποσειδώνα, Ουρανό και Πλούτωνα) αλλά και την Σελήνη του στον Καρκίνο να προσανατολίζεται σε πιο λαϊκούς ρυθμούς.

©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved