Belle Thessalonique-Η λάμψη του Τουλούζ Λωτρέκ
Εδώ και λίγες ημέρες η Θεσσαλονίκη λούζεται με το φως ενός από τους κορυφαίους εκπροσώπους της Belle Epoque και όσοι το επιθυμούν, προλαβαίνουν να πάρουν μια αισθητική δόση φωτεινότητας, σε πείσμα των ζοφερών ημερών που διανύουμε.
Η έκθεση με τα έργα του μεγάλου ζωγράφου που θα είναι ανοικτή για το κοινό μέχρι τις 30/1/2011 εγκαινιάζεται επισήμως στις 25 Οκτωβρίου και σίγουρα αξίζουν πολλά μπράβο στο Τελλόγλειο Ίδρυμα για αυτή τη νέα παρέμβαση στα πολιτιστικά δρώμενα της χώρας μας. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα πολυθέαμα, αφού θα υπάρξουν πολλές παράλληλες εκδηλώσεις με τη συνεργασία του ΚΘΒΕ, του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και των πολιτιστικών τμημάτων του ΑΠΘ, ενώ θα εκτεθούν και προσωπικά αντικείμενα του Λωτρέκ.
Αν κρίνω πάντως από τις συνθήκες που επικρατούν στον ουρανό στις 25/10 (τ-τετράγωνο Σελήνης-Άρη-Ποσειδώνα), θα πρέπει οι υπεύθυνοι της έκθεσης να είναι πολύ προσεκτικοί σε θέματα ασφαλείας. Το τετράγωνο του Άρη με τον Ποσειδώνα, το οποίο είναι ήδη ενεργό, προδιαγράφει κινδύνους από τη δράση των διαφόρων …μακρυχέρηδων. Και σε αυτήν την δύσκολη περίοδο που διανύουμε, με τη χώρα μας να πρωτοστατεί αρνητικά στα διεθνή μέσα ενημέρωσης, μια κλοπή πίνακα είναι το μόνο που μας έλειπε…
Οι πίνακες του Τουλούζ Λωτρέκ χαρακτηρίζονται από έντονα χρώματα, ένα έκδηλο αποτέλεσμα της επιρροής του Τοξότη. Πολλοί από τους ιμπρεσιονιστές, που προηγήθηκαν του Λωτρέκ αλλά και ο έτερος μετά-ιμπρεσιονιστής και φίλος του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, είχαν στα ωροσκόπια τους ανάλογες «φωτεινές» επιρροές.
Με την παλέτα του αφοσιώθηκε ολόψυχα στην παρισινή νύχτα και τις γυναίκες της «σκοτεινής πλευράς», που ήταν οι μούσες και οι πραγματικές του φίλες. Η μεγάλη αδυναμία του ήταν η Διδυμίνα χορεύτρια του καν-καν Jane Avril, η οποία απεικονίζεται και στην διάσημη αφίσα που φιλοτέχνησε ο Λωτρέκ για το Μουλέν Ρουζ το 1891.
Γόνος αριστοκρατικής οικογένειας, ο κόμης Λωτρέκ εγκατέλειψε την ασφάλεια της τάξης του και βούτηξε στον κόσμο των πορνών, κυριευμένος από ένα ακατανίκητο θηλυκό αρχέτυπο, που στο ωροσκόπιο του περιγράφεται από το τ-τετράγωνο Σελήνης-Αφροδίτης-Ποσειδώνα.
Μάλιστα το τ-τετράγωνο έγινε στην αστρική του εκδοχή σταυρός, με τη συμμετοχή του τροπικού Άρη και του τροπικού Ερμή, οι οποίοι μετέτρεψαν μια φευγαλέα Ποσειδώνια ονειροπόληση σε ζωντανή Διονυσιακή τελετουργία.
Ωστόσο αυτή η ανατρεπτική, όσο και αυτοκαταστροφική του τάση, που συνδυάστηκε με ...ποταμούς αλκοόλ είχε τα αίτια της και στην καταλυτική επιρροή τόσο του Ουρανού (ο αστρικός σε αντίθεση με τον τροπικό Δία και τον Ήλιο), όσο και του Πλούτωνα (ο τροπικός σε αντίθεση με τον αστρικό Ήλιο και το Δία).
Η εμπλοκή του Ουρανού και του Πλούτωνα σε ένα από τα θεωρούμενα ως σημεία υπεροχής στο χάρτη του Λωτρέκ, μετασχημάτισε την θετική ενέργεια του δίνοντας της έναν πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα.
Η «τυχερή» σύνοδος Ήλιου-Δία στον 1ο οίκο εμπλουτίστηκε με ανατρεπτικά και απόλυτα στοιχεία που βέβαια λόγω της πιο «μοιραίας» δυναμικής των αστρικών θέσεων, πήραν το «πάνω χέρι» και ο Δίας …αναγκάστηκε να διογκώσει την επιρροή του Ουρανού και του Πλούτωνα. Μάλιστα η αντίθεση του αστρικού Ήλιου με τον Πλούτωνα στον 6ο οίκο ενεργοποίησε τη δυσάρεστη εκδοχή των «κληρονομικών προβλημάτων υγείας», αφού οι αιμομικτικές πρακτικές που ακολουθούσαν εκείνα τα χρόνια οι αριστοκρατικές οικογένειες στοίχισαν στον ίδιο μια γονιδιακή ανεπάρκεια ικανή να του στερήσει την ανάπτυξη του.
Ο Λωτρέκ είχε μείνει ανάπηρος και στα δύο του πόδια ύστερα από μια σειρά ατυχημάτων. Εξ αιτίας μάλιστα της κληρονομικής του επιβάρυνσης, σταμάτησε να ψηλώνει.
Τα ατυχήματα εντοπίζονται στην αντίθεση Ερμή-ανάδρομου Άρη στον άξονα Τοξότη-Διδύμων, που έχει άμεση σχέση με τα άκρα. Στην αστρική της εκδοχή η συγκεκριμένη αντίθεση πέφτει πάνω στον άξονα Ωροσκόπου-Δύσης, δίνοντας έτσι επιπλέον «τροφή» στη σύνοδο του αστρικού Ωροσκόπου με τον Κρόνο στο 12ο οίκο, που από μόνη της περιγράφει ένα μόνιμο πρόβλημα υγείας.