Η κόλαση της αγάπης-Εύα Μπράουν
από την Ρένα Κολιοπάνου
Μόναχο ,1929
H δεκαεπτάχρονη Εύα Μπράουν ( 6 Feb 1912, 00:30 π.μ, Μόναχο ) λεπτή και ξανθιά, μετρίου αναστήματος, καλοφτιαγμένη, με ένα μακιγιάζ πολύ επιτηδευμένο, στεκόταν στην σκάλα και τοποθετούσε κάτι ψηλά στο ράφι. Το μαγαζί είχε κλείσει από ώρα , αλλά αυτή είχε μείνει για να βάλει σε τάξη κάποια πράγματα. Τώρα τελευταία εργαζόταν ως βοηθός στο φωτογραφείο «NSDAP Photohaus Hoffmann». Το αφεντικό της, ήταν επίσημος φωτογράφος του Ναζιστικού Κόμματος.
Ξαφνικά η πόρτα άνοιξε και το αφεντικό της, Χάινριχ Χόφμαν μπήκε με έναν άνδρα μέσης ηλικίας, με αστείο μουστάκι, αγγλικό ανοιχτόχρωμο πανωφόρι που κρατούσε ένα τσόχινο καπέλο. Φρόντισε να μην την προσέξουν, αλλά μόλις το βλέμμα του άνδρα έπεσε στα πόδια της , το αφεντικό της γύρισε προς το μέρος της και είπε: « Κι αυτή είναι η μικρή μας Εύα». Ο σαραντάχρονος άνδρας της συστήθηκε ως Χερ Βολφ, ένα παρατσούκλι από τα παιδικά του χρόνια, που χρησιμοποιούσε μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Αργότερα, το αφεντικό της την έστειλε να πάρει μπίρα κι λουκάνικα από την παμπ στην γωνία.
Ο Αδόλφος Χίτλερ (20 Απριλίου 1889, 6.30 μμ, Braunau ,Αυστρία) ήταν ένας άνδρας γύρω στα σαράντα με καστανά μαλλιά και μάτια. Με κουρασμένο βλέμμα και λίγα κιλά παραπάνω. Η συμπεριφορά του παρότι είχε αρκετά θηλυπρεπή στοιχειά δεν πρόδιδε ότι θα γινόταν μια από τις σκοτεινότερες φυσιογνωμίες της νεότερης ιστορίας, Τα εγκλήματα, οι καταστροφές και η καταπίεση που, με τις διαταγές του, διέπραξε ο γερμανικός στρατός σε ολόκληρη την Ευρώπη, δεν έχουν το ανάλογό τους σε καμιά άλλη περίοδο της ιστορίας ούτε ποτέ παρουσιάστηκε τόση συστηματική και εγκληματική προσπάθεια –σαν αυτή που πραγματοποίησε ο Χίτλερ– για την εξολόθρευση της εβραϊκής και της σλαβικής φυλής.
Ο Χίτλερ γοητεύτηκε από την έφηβη και γυρίζοντας φαίνεται να της είπε: «Μπορώ να σας προσκαλέσω στην όπερα δεσποινίς Εύα; Βλέπετε, περιτριγυρίζομαι πάντα από άνδρες και έτσι μπορώ να εκτιμήσω την καλή μου τύχη όταν μπορώ να βρω μόνος μου την συντροφιά μιας γυναίκας». Με τον τρόπο αυτόν ξεκίνησε ένα από τα πιο ιστορικά αμφιλεγόμενα ειδύλλια του 20ού αιώνα.
Ο Ωροσκόπος στον Σκόρπιο μας δείχνει το μεγαλείο της μοιραίας σχέσης .Μια σχέση γεμάτη θλίψη, επιθυμία, ζήλια, καχυποψία, προσκόλληση και ψυχικό πόνο. Σχέση που κινείται στην σκοτεινή μορφή της είτε από τα έντονα υπόγεια συναισθήματα που δεν μπορούν να ελεγχτούν είτε λόγω εξωτερικών καταστάσεων, έπρεπε να παραμείνει κρυφή η μυστική. Άλλωστε το Ναζιστικό Κόμμα πάντοτε προσπαθούσε να κρατήσει την ερωτική ζωή του Φύρερ στο σκοτάδι. Ο Αδόλφος και η Εύα ποτέ δεν εμφανίσθηκαν μαζί δημόσια και οι περισσότεροι Γερμανοί έμαθαν για τη σχέση τους μετά τον πόλεμο. Ο Χίτλερ ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στις γυναίκες, οι οποίες με τις ψήφους τους τον είχαν ανεβάσει στην εξουσία το 1933. Έτσι, για κανένα λόγο δεν ήθελε να χάσει τη δημοτικότητά του στο γυναικείο φύλο.
Η Σελήνη στον πρώτο οίκο του σύνθετου δείχνει ότι η συναισθηματική ισορροπία της σχέσης είναι ευάλωτη και ταλαντεύεται από τις έντονες συναισθηματικές εξάρσεις και διαθέσεις των μελών της. Είναι γνωστό ότι η Εύα ζήλευε παθολογικά τον Χίτλερ και το 1932 παραλίγο να βάλει τέρμα στη ζωή της, όταν αυτοπυροβολήθηκε στον λαιμό. Μόλις και μετά βίας σώθηκε και τότε ο Χίτλερ συνειδητοποίησε το πόσο την αγαπούσε. Το 1935 η Εύα επιχείρησε και δεύτερη απόπειρα αυτοκτονίας με υπνωτικά χάπια, η οποία πέρασε ανώδυνα.
Οι καλές όψεις της Σελήνης βέβαια μας αφήνουν να καταλάβουμε ,ότι από την πλευρά της Εύας (πολλές φόρες η Σελήνη σε έναν σύνθετο αντιστοιχεί στο γυναίκειο μέλος όταν αφόρα ζευγάρι ετερόφυλο) εισέπραττε ενίοτε κάποια θετικά συναισθήματα υποστήριξης κι κατανόησης. Το τρίγωνο της Σελήνης με τον Ήλιο στον Ερμή κι την Αφροδίτη μας δείχνει πως εδώ δίνεται στην γυναίκα η δυνατότητα να εκφράσει τον εαυτό της και η σοφία της γίνεται αποδέκτη από τον άντρα. Θα τους ήταν ευχάριστο να κάθονται να συνομιλούν και να ανταλλάσσουν απόψεις για την ομορφιά, τον ερώτα, την τέχνη. Η Εύα διάβαζε αισθηματικά μυθιστορήματα και ξένα περιοδικά που ήταν απαγορευμένα για τους υπόλοιπους Γερμανούς, έβλεπε κινηματογράφο και τηλεόραση, που εκείνη την εποχή ήταν στα σπάργανα και εξασκούσε το χόμπι της που ήταν η φωτογραφία. Θα ένιωθε άνετα να μιλάει για όλα αυτά κι ο ίδιος μάλλον θα διασκέδαζε με όλη αυτή την φλυαρία της γύρω από «ελαφρά» θέματα που ξεκούραζαν το μυαλό του . Στην Μπράουν ο γερμανός καγκελάριος «έβρισκε την ηρεμία που του έλειπε», αναφέρει ο φωτογράφος Χόφμαν.
Ο Πλούτωνας ως κυβερνήτης του σύνθετου στον όγδοο οίκο και σε όψη , σχεδόν με όλους τους πλανήτες μας δείχνει τον δρόμο. Μεταμόρφωση ,αλλαγή. Ο Ουρανός σε αντίθεση με τον Πλούτωνα δείχνει την εγωκεντρική διάθεση των ατόμων και τις δυσκολίες που επικεντρώνονται ώστε να γίνει ομαλή η επικοινωνία μεταξύ τους. Ο Ουρανός σε τετράγωνο με Ερμή και Αφροδίτη έρχονται να επιβαρύνουν το σκηνικό. Ο ένας θα προκαλούσε τις συντηρητικές ιδέες του άλλου και θα έβαζε φωτιά στις μεταξύ τους συζητήσεις ερεθίζοντας και εξεγείροντας τον άλλο. Αποτέλεσμα πολλές φόρες νευρική εξάντληση. Σίγουρα ήταν μια πραγματικά ασυνήθιστη σχέση . Σχέση που είχε ανάγκη να προκαλέσει το κοινωνικό κατεστημένο. Εδώ δεν υπάρχει ούτε παράδοση ούτε σταθερότητα. Σωζόταν μονό από τις μεγάλες περιόδους απόστασης κι ότι ο καθένας… είχε την ατομική του ελευθερία. Η σχέση ακροβατούσε σε τεντωμένο σκοινί κι οι εκρήξεις ήταν συχνές άνευ λογού κι αιτίας.
Ο composite Δίας στον δεύτερο οίκο επίσης σε αντίθεση με Ποσειδώνα, Πλούτωνα, Κρόνο δείχνει τις δυνάμεις του φωτός κι τους σκότους σε πόλεμο.
Αυτή προσπαθούσε να αγκαλιάσει οτιδήποτε καταστροφικό βλέπει πάνω του κι εκείνος να εξουδετερώσει οτιδήποτε πάνω σε αυτήν είναι αντίθετο σε αυτόν .Αποτέλεσμα δυσκολία συνεργασίας . Οι στόχοι τους δεν έχουν βάση κι εκεί που ο ένας ξεκίνα αισιόδοξα κι επεκτατικά, ο άλλος τον παγώνει κι του βάζει φρένο. Η ελευθερία έκφρασης ‘πάει περίπατο’ κι η επικράτηση του «εγώ» γίνεται άλλη μια φόρα σημείο αναφοράς για την σχέση. Εξιδανίκευση της σχέσης κι μη ρεαλιστική αντιμετώπιση της πραγματικότητας . Ο ιδεαλισμός κι ο ρομαντισμός πιστεύω υπήρξε μονό στα όνειρα τους η μάλλον στα όνειρα της μιας κι η αλήθεια απέχει κατά πολύ από αυτό που αντιλαμβάνεται .
Ο Ερμής στον τέταρτο οίκο του Composite παρότι είναι σε ευνοϊκή όψη με την Αφροδίτη (σύνοδο) δέχεται το τετράγωνο του Πλούτωνα δημιουργώντας καυγάδες κι έριδες . Διαρκής αγώνας για να καταλάβουν ο ένας τον άλλο, με ισχυρά παιχνίδια επιβολής του εγώ που πολλές φόρες τους οδηγούσαν και σε αισθήματα εχθρότητας.
Η Αφροδίτη επίσης σε τετράγωνο με τον Πλούτωνα έρχεται να ρίξει φως για μια ακόμη φόρα στο συναισθηματικό background της σχέσης. Μια σχέση που κινείται από την αγάπη (?) στο απόλυτο μισός . Ο φόβος της προδοσίας και της ζήλιας κάνουν την εμφάνιση τους εδώ. Η ανάγκη έλεγχου και η συναισθηματική εξάρτηση που νιώθουν μπορεί να τους οδηγήσει ακόμη και σε αισθήματα μνησικακίας η πικρίας. Πολλές φόρες αυτή η όψη σηματοδοτεί υψηλό σεξουαλισμό με σαδομαζοχιστικές παρεκκλίσεις.
Ο composite Ήλιος στον πέμπτο οίκο παρότι είναι μια πολύ όμορφη τοποθέτηση, (μέσα στον οίκο της διασκέδασης και της χαράς) ,εντούτοις οι όψεις (Ήλιος τετράγωνο Δια, Κρόνο, Ποσειδώνα, Πλούτωνα) μας προδιαθέτει για εντελώς αντίθετα αποτελέσματα. Τα συναισθήματα είναι έντονα κι ο ψυχικός πόνος που απορρέει από την σχέση αυτή είναι από την προσπάθεια να ελέγξουν την ίδια την σχέση ή ο ένας τον άλλο . Η σχέση δεν είναι επιφανειακή και ο θυμός κι η ζήλια είναι συναισθήματα που θα τους συνοδεύουν σε όλη την σχέση.
Η σχέση προφανώς δημιουργήθηκε για να εκπληρώσει κάποιες υποχρεώσεις προς τρίτους, ακόμη κι ο γάμος μάλλον ήταν το χατίρι του Χίτλερ απέναντι στην Εύα για την απόλυτη αφοσίωση που του έδειξε μέχρι το τέλος. Όμως αυτό δεν είχε γίνει αντιληπτό από την Εύα, και όσο όμορφη κι αν της φαινόταν από την αρχή η σχέση ,ζούσε σε φαντασιώσεις. Η υπερβολική αισιοδοξία κι η ελαφρόμυαλη αντιμετώπιση της πραγματικότητας την έκαναν να ονειρεύεται ότι ζούσε την ιδανική σχέση. Κι όσο ακόμα αυτό συνεχιζόταν της προκαλούσε σύγχυση και πόνο οδηγώντας την σε νοσηρές ψυχολογικές και συναισθηματικές εξαρτήσεις.
« Όταν λέει ότι με αγαπάει, αυτό σημαίνει μόνο ότι με αγαπάει εκείνη τη συγκεκριμένη στιγμή. Όπως και τις υποσχέσεις του, τις οποίες δεν κρατά ποτέ. Γιατί να ζω ένα μαρτύριο σαν αυτό, όταν θα μπορούσε να το τελειώσω με τη μία;» Γράφει στο ημερολόγιο της η Εύα.
Η παρουσία του composite Άρη στον έβδομο είναι μια ακόμη ένδειξη υπερδιέγερσης. Η οποιαδήποτε συνεργασία τους μπορεί να δημιουργούσε πεδίο έντονων ανταγωνισμών κι αντιπαραθέσεων έκτος αν το εξισορροπητικό εξάγωνο με τον Ήλιο έβαζε το χεράκι του και συγκέντρωναν τις δυνάμεις τους για κάποιο στόχο η σκοπό έξω από την σχέση.
Φτάνοντας στην ολοκλήρωση της περιγραφής αυτής της σχέσης και με την συμμέτοχη του Κρόνου, του Ποσειδώνα κι του Πλούτωνα στον όγδοο οίκο του Composite μια λέξη μου έρχεται στο μυαλό μέσα από πόνο και θυσία μεταμορφώνω την ζωή μου. Η συνοδός του Κρόνου με τον Πλούτωνα βροντοφωνάζει δεν έχω σαφή αντίληψη για το τι χρειάζομαι από αυτή την σχέση και αποπροσανατολίζομαι από την πραγματικότητα. Ενώ το τρίγωνο του Κρόνου και του Ποσειδώνα με τον Ωροσκόπο είναι δείκτης μιας καθαρά πλατωνικής σχέσης με υπερβολική εξιδανίκευση περά από την λογική που χρωματίζεται από αρνητικά συναισθήματα. Εδώ ο αυθορμητισμός και ο ενθουσιασμός κατακρεουργούνται από την αδιάλλακτη στάση των μελών και οδηγούν την σχέση σε ναυάγιο.
Στα απομνημονεύματά του Inside the Third Reich ο πιο στενός φίλος του Χίτλερ , ο Άλμπερτ Σπίρ, παραθέτει :
"Ο Χίτλερ διατηρούσε την Ευα σαν μια μαριονέτα σε ένα κουκλόσπιτο. Ήταν ένα μέρος της διακόσμησης, όπως το κλουβί με το καναρίνι , το δέντρο καουτσούκ ... και τα κιτς ξύλινα ρολόγια."
Το τέλος της ιστορίας γνωστό: Στις 29 Απριλίου ο Αδόλφος Χίτλερ παντρεύτηκε τελικά την Εύα Μπράουν στο καταφύγιο της Καγκελαρίας, με τους Σοβιετικούς στρατιώτες να βρίσκονται ήδη στο Βερολίνο. Ο γάμος ήταν πολιτικός με μάρτυρες τους … γνωστούς και μη εξαιρετέους μεγαλο-Ναζί Γιόζεφ Γκέμπελς και Μάρτιν Μπόρμαν. Η τελετή ήταν σεμνή, με τη νύφη να φορά ένα μαύρο μεταξένιο φόρεμα. Εκείνη την εποχή στους διαδρόμους της Καγκελαρίας κυκλοφορούσε η φήμη ότι η Εύα ήταν έγκυος στο παιδί του Χίτλερ. Την επομένη, 30 Απριλίου 1945, το ζεύγος Χίτλερ κλείσθηκε λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι σ’ ένα δωμάτιο του καταφυγίου και αυτοκτόνησε με χάπια υδροκυανίου κι ενώ οι Σοβιετικοί απείχαν γύρω στα 500 μέτρα από την Καγκελαρία. Αμέσως μετά, τα δύο πτώματα αποτεφρώθηκαν. Την τέφρα τους βρήκαν οι πρώτοι στρατιώτες που εισήλθαν στο καταφύγιο μετά από λίγο. Οι σοβιετικοί τους έθαψαν μυστικά στο Μαγδεμβούργο μαζί με τα πτώματα της οικογένειας Γκέμπελς, που είχε αυτοκτονήσει ομαδικά. Τον Απρίλιο του 1970, οι αρχές της Ανατολικής Γερμανίας ξέθαψαν και αποτέφρωσαν ότι είχε απομείνει από τους Χίτλερ και Γκέμπελς και την τέφρα τους τη διασκόρπισαν στον ποταμό Έλβα.
Κάποιος θα πει ότι η Εύα Μπράουν υπήρξε η πιο δυστυχισμένη γυναίκα της Γερμανίας κι ότι η αφοσίωση μέχρι τέλους στον Χίτλερ ήταν υποδειγματική .Ήταν μια αθώα, αφελής κοπέλα που ερωτεύτηκε μέχρι θανάτου ένα τέρας? Ή γνώριζε πολύ καλά ποιος ήταν ο «σωτήρας» από την πτωμαΐνη που μύριζε πάνω του? Ποιος ξέρει? Πηρέ ένα καλά φυλαγμένο μυστικό στον τάφο της. Το μονό σίγουρο είναι ότι όλοι γνωρίζουμε ότι ήταν η Κυρία Χίτλερ για περίπου 40 ώρες…
Πηγή: www .Auschwitz.dk
www.oskarschindler.com
www.emilieschindler.com
www.shoah.dk