Το πορθμείο των στεναγμών -Στέλιος Μάινας
Από τον Γιάννη Ριζόπουλο
Ο «Γιώργης της Σπιναλόγκας», που με τη βάρκα του μας ταξιδεύει στα μύχια βάθη των συναισθημάτων μας, είναι Ζυγός με Σελήνη στον Αιγόκερω, ένας συνδυασμός που υπογραμμίζει τον επαγγελματισμό αλλά και την ικανότητα του να κερδίζει τις εντυπώσεις κρύβοντας επιμελώς τις όποιες αδυναμίες του.
Η καλλιτεχνική του κλίση υπογραμμίζεται από τη σύνοδο του αστρικού Ποσειδώνα με τον Ήλιο, μια «κρυφή» όψη που κάνει ...θραύση σε όλο το φάσμα των τεχνών. Μάλιστα, η εμπλοκή του Δία στο όλο σχήμα αφήνει να εννοηθεί ότι ο κόσμος τελικά είναι πολύ ...μικρός για να χωρέσει τις δραστηριότητες του Στέλιου Μάινα. Ακόμη και η έμπρακτη συμμετοχή στα κοινά είναι μέσα στο βεληνεκές του.
Η «δουλειά» των Ζυγών είναι να συνθέτουν αντιθέσεις, να παντρεύουν τη λογική με το συναίσθημα, τη χαρά με τον πόνο, το δυναμισμό με την τρυφερότητα και από αυτήν την άποψη κάθε ρόλος που περιέχει αυτά τα στοιχεία ταιριάζει γάντι στο δημοφιλή ηθοποιό. Υπάρχουν όμως κι άλλα βέλη στη φαρέτρα του...
Αν συνυπολογίσουμε και τη θέση της «ηφαιστειακής» Αφροδίτης στο Σκορπιό, γίνεται φανερό ότι ο Στέλιος Μάινας είναι ένας άνθρωπος που δεν βγάζει φόρα παρτίδα τα συναισθήματα του και επιλέγει να ζει τις έντονες στιγμές του με τους ανθρώπους που αγαπά, μυστικά και μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα. Το πάθος του βέβαια ...σιγοκαίει και όσο κι αν προσπαθεί να το κρύψει ξεχειλίζει στη ματιά του, στις κινήσεις του και στον «εσωτερικό» τρόπο με τον οποίο αποδίδει τους ρόλους του. Η Σελήνη και η Αφροδίτη του είναι «συντηρητικές» ως προς την εξωτερική εκδήλωση των συναισθημάτων και στο χάρτη ενός ηθοποιού παραπέμπουν συνήθως σε μια ως επί το πλείστον βαθιά και «αργόσυρτη» απόδοση ρόλων . Ωστόσο εδώ τα πράγματα διαφέρουν, εξ αιτίας της έντονης επιρροής του Άρη.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες, ο Άρης στο Ζυγό «ειδικεύεται» στις έμμεσες ...πλαγιοκοπήσεις αλλά στην περίπτωση του Στέλιου Μάινα, η σύνοδος του με τον Ήλιο και το Δία προδίδει μια αμεσότητα και έναν χειμαρρώδη δυναμισμό, ο οποίος είναι και το κλειδί της επιτυχίας του. Ο Συριανός καλλιτέχνης παρασύρει το θεατή σε ένα ξέφρενο ρυθμό και του «επιβάλλει» την παρουσία του. Φυσικά, το ίδιο μπορεί να πράξει και στην ιδιωτική του ζωή.
Στα υπέρ του συγκαταλέγεται αναμφισβήτητα και η σύνοδος του Ήλιου με το Δία, μία όψη που τον προστατεύει υλικά και κοινωνικά, τον βοηθά να δείχνει κάτι περισσότερο από αυτό που είναι και να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ζωδίου του. Οι συνεργασίες «τον πάνε», είναι πάντα κοντά στις ευκαιρίες και όλα τα υπόλοιπα είναι θέμα διαχείρισης. Διατηρώντας την ισορροπία ανάμεσα στην αίσθηση καθήκοντος και τις «εύκολες» λύσεις, το ταλέντο και τη σκληρή δουλειά, ο δρόμος προς τη δόξα παραμένει ορθάνοικτος. Αν όμως ο Δίας «πάρει κεφάλι» στο ωροσκόπιο και ο Στέλιος Μάϊνας χάσει το μέτρο (ποτέ δεν είναι ...αργά για κάτι τέτοιο), τότε τόσο η συμπεριφορά του προς τους άλλους, όσο και οι απαιτήσεις του θα ...εκτροχιαστούν, με αποτέλεσμα μια μάλλον εκκωφαντική κατάρρευση της «πολυσυλλεκτικής» δημόσιας εικόνας του. Ουσιαστικά όλα θα κριθούν από την τήρηση των ισορροπιών ανάμεσα στο Δία και τον Κρόνο, οι οποίοι-ευτυχώς-σχηματίζουν μεταξύ τους ένα εξάγωνο που μπορεί να συμβάλλει άμεσα σε αυτήν την κατεύθυνση.
Αυτή την περίοδο πάντως, ο Κρόνος τον έχει ...στριμώξει για τα καλά. Στο θέατρο υποδύεται με μαεστρία και ευαισθησία τον «Κύριο Επισκοπάκη», στα «Μαύρα Μεσάνυχτα» γίνεται Θράσος Κουτρουμπής, ενώ παράλληλα προβάρει το ρόλο του στην «Όπερα της Πεντάρας» που θα ανέβει τον Ιούνιο.
Τρία ...καρπούζια είναι βέβαια πάρα πολλά αλλά σίγουρα ο Στέλιος Μάινας έχει τον τρόπο να τα καταφέρει. Η αστείρευτη ενέργεια του αλλά και η σύντομη-πλην όμως καταλυτική-υποστήριξη που θα έχει από το διελαύνοντα Δία, μετά τα μέσα Φεβρουαρίου είναι σε θέση να τον στηρίξουν, μέχρι τουλάχιστον τον επόμενο Οκτώβριο, όπου ο Κρόνος θα κάνει τον τελικό απολογισμό του.
Ωστόσο, ο Κρόνος δεν είναι μόνος του… Στον προοδευτικό χάρτη του Στέλιου Μάινα, ο προχωρημένος Ήλιος θα «πιάσει» άμεσα το γενέθλιο Πλούτωνα (με τετράγωνο) δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια μάλλον μηδενιστική φάση, η οποία θα κρατήσει μέχρι και το 2011. Συνήθως εξωτερικά η Πλουτώνια «επιδρομή» εκδηλώνεται μέσω θλιβερών περιστατικών που επισημαίνουν το τέλος ενός κύκλου. Χωρίς φυσικά να γνωρίζω-λόγω της άγνωστης ώρας γέννησης-σε ποιον τομέα θα επικεντρωθεί ο πλανήτης των ριζικών αλλαγών, ευελπιστώ ότι η δράση του Πλούτωνα θα είναι κυρίως εσωτερική και θα εκφραστεί ως «η μεγάλη απόδραση» από περιοριστικές πεποιθήσεις και εξαρτήσεις , ανοίγοντας τελικά νέους ορίζοντες και επαναδιαμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο ο καλός ηθοποιός βλέπει την ίδια τη ζωή.