Παντελής Βούλγαρης και Μικρά Αγγλία: Το μεγάλο στοίχημα στο νησί της Άνδρου
Ο Παντελής Βούλγαρης σαν Ζυγός με Σελήνη και Ερμή στον Ζυγό, διακρίνεται από αισθητική ικανότητα που διαπραγματεύεται με τους πάντες
Ένας από τους πιο ηθοπλαστικούς και συναισθηματικούς σκηνοθέτες μας, ο Παντελής Βούλγαρης κάνει το όνειρο της ζωής του πραγματικότητα, μεταφέροντας στον κινηματογράφο το βιβλίο της συντρόφου του Ιωάννας Καρυστιάνη με τίτλο «Μικρά Αγγλία».
Το μυθιστόρημα που έγινε ανάρπαστο, σε ένα νησί με ναυτική ιστορία που απομονώνει τον έρωτα μέσα από την απόσταση, η ζωή στο νησί, η καθημερινότητα, η απώλεια, αποτυπώνονται σε μια ταινία που αναμένεται να ξεπεράσει τα στενά όρια της απλής εμπορικής επιτυχίας.
Η Άνδρος του παρελθόντος αναβιώνει από τον περασμένο Οκτώβριο που άρχισαν τα γυρίσματα της ταινίας. Το νησί μεταμορφώθηκε μέχρι το περασμένο Πάσχα. Οι κάτοικοι ντύθηκαν με ρούχα μιας άλλης εποχής, άνοιξαν τα σπίτια, τα μαγαζιά τους, δέχθηκαν να τα μεταμορφώσουν και συμμετέχουν με κάθε τρόπο στην ταινία. Η ζωή στο νησί έχει πάρει μια άλλη μορφή, προκειμένου να αναδειχθεί η ιστορία του με την αληθινή υπόσταση και την κινηματογραφική άποψη του σκηνοθέτη.
Το στοίχημα του Παντελή Βούλγαρη είναι μεγάλο, το ίδιο και του νησιού, που τον τελευταίο καιρό βλέπει να αντικαθίσταται η πολιτιστική του κληρονομιά και αύρα από επίδοξους celebrities με άποψη.
Ο Παντελής Βούλγαρης σαν Ζυγός με Σελήνη και Ερμή στον Ζυγό, διακρίνεται από αισθητική ικανότητα που διαπραγματεύεται με τους πάντες, αρκεί να δημιουργήσει ένα αποτέλεσμα ευρείας αποδοχής μακριά από τα προσωπικά του κίνητρα. Η διαλλακτική του πρόθεση, είναι αυτή που εγγυάται την επιτυχία στις ταινίες του, δίνοντάς του το πολυπρόσωπο στοιχείο και όχι μια συγκεκριμένη, πλήρως αναγνωρίσιμη και συνήθως βαρετή ταυτότητα.
Η σύνοδος Άρη – Ποσειδώνα στην Παρθένο τον κάνει να ασχολείται με την λεπτομέρεια απαλλαγμένος από την εμμονή σε αυτήν, διότι ενδιαφέρεται μόνο για την ουσία και όχι για την επίφαση που την περιβάλλει. Το όραμα που αποπνέει αυτή η σύνοδος, είναι αρκετό ώστε να δημιουργεί πέρα από προσωπικά συμφέροντα, αρκούμενος στη ρομαντική ιδέα που τον ωθεί να δημιουργήσει.
Το τρίγωνο Άρη – Ουρανού εισάγει την πρωτοτυπία στις δημιουργίες του, η οποία διαφαίνεται στην παραμικρή λεπτομέρεια του ολοζώντανου σκηνικού που στήνει για τις ταινίες του.
Η μεγαλοπρέπεια που τον περιβάλλει είναι αποτέλεσμα της Αφροδίτης στον Λέοντα, που σαν κυβερνήτης του ζωδίου του σε αυτή τη θέση, τον κάνει να εξιδανικεύει τους ήρωες των ρόλων, με μια γενναιοδωρία που εκπλήσσει ακόμα και τον πιο πρόθυμο θαυμασμό.
Το τετράγωνο ιδιομοιρίας με τον Ουρανό τον δένει αναπόσπαστα με το αντικείμενο της τέχνης του, προσπαθώντας να προβάλλει κάθε ασυνήθιστη προσθήκη που θα την κάνει να ξεχωρίσει.
Αυτό ακριβώς έχει καταφέρει να δημιουργήσει σε ένα νησί και στους ανθρώπους του, κάνοντάς τους να τον ευγνωμονούν για μια απόφαση που εξυπηρετεί την τέχνη, τον πολιτισμό, την αυτογνωσία και τις ιδιότητες της θύμησης.