Από τον Γιάννη Ριζόπουλο
Moove Over, Summertime, Ball and Chain, Kosmic Blues, Try, Piece of my Heart
Η φωνή της από μια παράξενη ιδιοτροπία της μοίρας θύμιζε τις μεγάλες ερμηνεύτριες των blues. Ωστόσο η ίδια ήταν ...κατάλευκη δίνοντας ένα καλό παράδειγμα για το πως μια εξαίρεση μπορεί να επιβεβαιώνει τον κανόνα. Η Τζάνις Τζόπλιν, τραγουδίστρια, στιχουργός, μουσική παραγωγός και θρυλική μορφή της δεκαετίας του 60, γεννήθηκε στις 19/1/43 (ώρα 9:45) στο Πορτ Άρθουρ του Τέξας.
Αιγόκερως με Σελήνη στον Καρκίνο και Ωροσκόπο στον Υδροχόο, διέθετε τα «τυπικά» προσόντα μιας πρωταγωνίστριας της ροκ σκηνής:
Έντονο Άρη (στο 10ο οίκο) και το-σχεδόν απαραίτητο-«χαρμάνι» Κρόνου και Ουρανού (σε αντίθεση με το Μεσουράνημα της).
Ωστόσο στο ωροσκόπιο της ξεχωρίζει το τ-τετράγωνο Δήμητρας-Σελήνης-Ποσειδώνα, στο οποίο μάλιστα συμμετέχει και ο αστρικός Ήλιος δημιουργώντας ουσιαστικά ένα «σταυρό» στα παρορμητικά.
Από αυτόν τον σχηματισμό εκπορεύτηκαν οι καλλιτεχνικές της τάσεις αλλά και η καριέρα της αφού στην «υπεροπλία» του γωνιακού Ποσειδώνα και των όψεων του με τα Φώτα προστίθεται και το τετράγωνο που σχηματίζει ως αστρικός με το τροπικό Μεσουράνημα στον Τοξότη. Όμως το ...γαρ πολύ του Ποσειδώνα γεννά εξαρτήσεις και άλλο που δεν ήθελε η έτσι κι αλλιώς επιρρεπής στις διάφορες «ουσίες» Καρκινική Σελήνη.
Στις φλέβες της μεγαλύτερης λευκής ερμηνεύτριας των blues έρεαν ...ποταμοί από Southern Comfort και άφθονη ηρωίνη, με αποτέλεσμα να μας αφήσει πολύ νωρίς, την ίδια σχεδόν περίοδο που για τους ίδιους λόγους μας εγκατέλειψαν ο Τζίμι Χέντριξ και ο Τζιμ Μόρισον.
Αστρολογικά, η παρουσία του Ουρανού στους Διδύμους και τον 3ο οίκο, φαίνεται πως ήταν η «βάση» για τις σπάνιες ερμηνευτικές της ικανότητες, αφού ο πλανήτης της ιδιαιτερότητας εκτός των άλλων σχηματίζει ως αστρικός ένα τετράγωνο με τον Ερμή στον Υδροχόο. Με τα ξεχωριστά φωνητικά της προσόντα, τη Δήμητρα στον 1ο οίκο και την αντίθεση του αστρικού Δία με τον τροπικό Άρη στο 10ο οίκο, δεν ήθελε και πολύ για να πατήσει στην κορυφή της ροκ σκηνής.
Στην προσωπική της ζωή διαθέτοντας έναν εξαιρετικά πλούσιο όσο και ασταθή 5ο οίκο, κινήθηκε στους ρυθμούς της ψυχεδέλειας και της εποχής των χίπις, ζώντας όλες τις εκδοχές της σεξουαλικής απελευθέρωσης.
Αν και μετά το Γούντστοκ βελτίωσε κατά πολύ τη δημόσια εικόνα της, σαν έφηβη η Τζόπλιν ήταν ...κακάσχημη με δερματικά προβλήματα (η Αφροδίτη στο 12ο οίκο σε τετράγωνο με τον αστρικό Κρόνο) και μια συνολική εμφάνιση εξ αιτίας της οποίας οι συμμαθητές της την αποκαλούσαν «τέρας» και «φρικιό».
Έχοντας ...καταλήξει οριστικά ότι η ομορφιά δεν θα ήταν ποτέ γι αυτήν ένα διαβατήριο, επέλεξε να προβάλλει τα αξεσουάρ, την ψυχεδελικά ζωγραφισμένη Πόρσε της και το ιστορικό τατού (μια καρδιά στο αριστερό στήθος) συμβάλλοντας τα μέγιστα στην εξάπλωση της καλλιτεχνικής στιγματογραφίας.
Στις 4/10/70 και καθώς ο προχωρημένος Ωροσκόπος της έκανε τετράγωνο με τη γενέθλια Σελήνη της, το νήμα της ζωής της κόπηκε από υπερβολική δόση ηρωίνης (όπως αποδείχθηκε, όλη η παρτίδα του προμηθευτή της είχε υψηλότερη περιεκτικότητα).
Το τελευταίο της άλμπουμ (το Pearl) ήταν και αυτό που έκανε τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Και το μόνο κομμάτι που δεν πρόλαβε να τραγουδήσει ήταν η σύνθεση του Νικ Γκραβενίτης «Θαμμένη Ζωντανή στα Μπλούζ»...