Αλ Πατσίνο-Βουτιά στο απόλυτο πάθος
από τον Γιάννη Ριζόπουλο
Από Μπόμπι στο Needle Park έγινε μαφιόζος, Φρανκ Σέρπικο –με τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη, να τον συνοδεύει- Τόνι Μοντάνα, ο«σημαδεμένος» κι ύστερα μάγειρας Τζόνι και «Insider».
Κρίνοντας από το ωροσκόπιο του, οι μεταμορφώσεις είναι για τον Αλ Πατσίνο τρόπος ζωής. Και σίγουρα τόσο εσωτερικό πάθος μαζεμένο, είναι δύσκολο να ξαναβρεί κανείς στην σκηνή του συμπαντικού θεάτρου.
Ίσως, ο Ωροσκόπος του στο Λέοντα να τον «σπρώχνει» διαρκώς προς την ανάδειξη της διαφορετικότητας του, ωστόσο στην πραγματική του ζωή έχει κρατήσει το χαμηλό προφίλ και την σοφία της συνόδου Ήλιου-Κρόνου.
Σήμερα «φτασμένος» και δοξασμένος όσο λίγοι συνάδελφοι του αλλά και δημιουργικά ανικανοποίητος, συνδιευθύνει το Actors Studio, εξακολουθώντας να κυνηγά το στοίχημα της ποιότητας και του απόλυτου, που η μοίρα το θέλησε να γεννηθούν μαζί του με συνακόλουθες, την γοητεία και την αινιγματική βεβαιότητα του «θα σε κερδίσω». Γιατί είναι εξαιρετικά δύσκολο να μην σε καθηλώσει αυτός ο απίθανος τύπος του 1.68…
Η τελευταία του δουλειά (στα σκαριά) είναι το Irishman, όπου θα συμπρωταγωνιστήσει με το άλλο «ιερό τέρας» του Χόλιγουντ, τον Ρόμπερτ ντε Νίρο.
Η καλλιτεχνική του προδιάθεση σκιαγραφείται από το σταυρό που σχηματίζει ο Ποσειδώνας (στον 3ο οίκο) με τη Σελήνη, την Αφροδίτη και τον αστρικό Ερμή, ένα σύνολο που πήρε επαγγελματικές διαστάσεις εξ αιτίας της αντίθεσης του αστρικού Μεσουρανήματος με τον πλανήτη των τεχνών.
Ουσιαστικά ο Ποσειδώνας έδωσε τη δική του «λύση» στις αντίρροπες τάσεις των τριών αργών πλανητών στο 10ο οίκο, οι οποίοι παρότι τελικά συνθέτουν τη μοναδικότητα της προσωπικότητας του Αλ Πατσίνο, σε κάθε περίπτωση ήταν δύσκολο να καταλήξουν σε συμφωνία.
Ο Δίας βέβαια λειτούργησε υποστηρικτικά στην καριέρα του, ωστόσο όπως συμβαίνει συνήθως σε ανάλογες περιπτώσεις, στην αρχή δεν ήταν ικανός να «πάρει κεφάλι» απέναντι στους ισχυρούς «ανταγωνιστές» του.
Και είναι γεγονός ότι οι όψεις του Ήλιου με τον Κρόνο (σύνοδος) και τον Πλούτωνα (τετράγωνο) αλλά και η διαλυτικές τάσεις του Ουρανού κυριάρχησαν στα πρώτα χρόνια της ζωής του, στα οποία επιπλέον έπρεπε να διαχειριστεί και τις ...ροκ πλευρές της συνόδου Αφροδίτης-Άρη, μιας όψης που πρακτικά «ευθύνεται» για το σεξ απήλ του διάσημου καλλιτέχνη.
Ο δρόμος του ήταν δύσβατος, ξεκινώντας από τα παιδικά του χρόνια που είχαν ένα έντονο άρωμα του Ουρανού και του Κρόνου στο 10ο οίκο. Οι γονείς του χώρισαν σχεδόν αμέσως μετά τη γέννηση του και ο ίδιος αργότερα εγκατέλειψε το σχολείο δουλεύοντας από εδώ κι από εκεί και ζώντας άστεγος η φιλοξενούμενος σε σπίτια φίλων και γνωστών.
Κι όταν ο Κρόνος …χόρτασε από προβλήματα και ο Πλούτωνας έξυσε τον πάτο του βαρελιού, ο Αλ Πατσίνο μπήκε για τα καλά στο χορό της διασημότητας, προικισμένος επιπλέον με την γνώση που του άφησαν τα «πέτρινα χρόνια».
Με την επιστροφή του Κρόνου στη γενέθλια θέση του στον Ταύρο κάνει το ντεμπούτο του στην ταινία Me, Natalie για να έρθει το 1972 ο ρόλος του ως Μάικλ Κορλεόνε στον «Νονό». Ήταν ο πρώτος Πλουτώνιος ρόλος που ανέδειξε την μοναδική ικανότητα του να αποδίδει την «σκοτεινή» του πλευρά, καθρεφτίζοντας την στον celluloid κόσμο του Χόλιγουντ.
Η ηθοποιία βοήθησε τον Αλ Πατσίνο να εκφράσει τις πιο απόλυτες και παθιασμένες πλευρές της προσωπικότητας του, που επισημαίνονται από τις «απόλυτες» όψεις του Ήλιου, τη σύνοδο της Αφροδίτης με τον Άρη στους Διδύμους αλλά και την επίσης «ακραία» σύνοδο του Ουρανού με τον αστρικό Άρη.
Οι ρόλοι που τον ανέδειξαν, ήταν στην πλειοψηφία τους «σκληροί», ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που υποδύθηκε τον «κακό» της ιστορίας με αποκορύφωμα βέβαια τον ίδιο τον …οξαποδώ στον «Δικηγόρο του διαβόλου» .
Τελικά κέρδισε το Όσκαρ για την καταπληκτική ερμηνεία του στο «Άρωμα Γυναίκας», όπου ως ιδιόρρυθμος και τυφλός συνταγματάρχης Φρανκ Σλέηντ ξεδίπλωσε όλες τις πτυχές του ωροσκοπίου του: Τον αυτοσαρκασμό του ενεργού Πλούτωνα του (ως αστρικός σχηματίζει και ένα τετράγωνο με τον Ερμή), το απόλυτο πάθος για τη ζωή, την εκκεντρικότητα του Ουρανού και το «παιχνίδισμα» της Σελήνης του.
Η λίστα των επιθυμιών του Σλέηντ, που αναλαμβάνει να υλοποιήσει ο Καρκίνος Κρις Ο Ντόνελ, κατά κάποιο τρόπο είναι ο …ίδιος ο Αλ Πατσίνο ή μάλλον οι βασικές συνισταμένες του ωροσκοπίου του:
Να ταξιδέψει πρώτη θέση, να γευματίσει σε ένα «προχωρημένο» εστιατόριο, να μείνει σε πολυτελές ξενοδοχείο, να επισκεφθεί τον αδελφό του, να κάνει έρωτα με μια «θεά» κι ύστερα «να τινάξει τα μυαλά του στον αέρα». Ο Ταύρος, ο Λέων, ο Σκορπιός και ο Υδροχόος, με …ολίγη από Τοξότη και Διδύμους!
Ο Αλ Πατσίνο επηρεασμένος από τις μνήμες των παιδικών του χρόνων και …γνωρίζοντας ίσως τις αδυναμίες του χαρακτήρα του σε συναισθηματικά θέματα δεν παντρεύτηκε ποτέ, έχει όμως τρία παιδιά, ένα από τη σχέση του με την Jan Tarrant και δύο (δίδυμα) από τη Σκορπίνα Beverly D’ Angelo.