Οι θαυμαστές ιδιότητες της ελληνικής γλώσσας
Είναι γεγονός ότι αυτή η συνεχής υποβάθμιση της γλώσσας μας, κανένας δεν γνωρίζει πού θα σταματήσει.
Ζούμε σε μία εποχή, στην οποία τείνουμε να απλοποιήσουμε την γλώσσα μας και μάλιστα όσο μπορούμε περισσότερο.
Έτσι λοιπόν, όχι μόνο δεν μαθαίνουμε πλέον στα σχολεία μας την αρχαία ελληνική γλώσσα, την γλώσσα στην οποία μιλούσαν ο Αριστοτέλης και ο Πλάτωνας, για να περιοριστούμε μόνο σε αυτούς τους δύο γίγαντες της ελληνικής διανόησης, αλλά σε πολλές περιπτώσεις κακοποιούμε όσο μπορούμε περισσότερο, ακόμα και την «δημοτική» γλώσσα.
Είναι γεγονός ότι αυτή η συνεχής υποβάθμιση της γλώσσας μας, κανένας δεν γνωρίζει πού θα σταματήσει.
Από την άλλη πλευρά, όλο και περισσότερες επιστημονικές μελέτες, που βλέπουν το φως της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια, καταλήγουν σε ένα άκρως εντυπωσιακό συμπέρασμα:
Οι ειδικοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η εκμάθηση της αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, βελτιώνει κατά πολύ τις δυνατότητες που διαθέτει ο εγκέφαλός μας, ως προς την ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ του και κυρίως στην ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΨΕΩΝ μεταξύ των νευροδιαβιβαστών που διαθέτει.
Με πολύ απλά λόγια, θα μπορούσαμε να πούμε ότι περισσότερες συνάψεις μεταξύ των εγκεφαλικών μας κυττάρων σημαίνει και ΥΨΗΛΟΤΕΡΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΥΦΥΪΑΣ, επομένως αύξηση των γενικότερων νοητικών μας λειτουργιών.
Είναι επίσης εντυπωσιακό, σύμφωνα με τις ίδιες έρευνες, το γεγονός ότι άτομα που ασχολούνται με την αρχαία ελληνική γλώσσα παρουσιάζουν πολύ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ από όσα άτομα δεν ασχολούνται.
Και την ίδια στιγμή που εμείς οι Έλληνες, θεωρούμε την αρχαία Ελληνική γλώσσα ξεπερασμένη ίσως ακόμα και άχρηστη, ακούμε συνεχώς ότι πολλά από τα υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων και πολυεθνικών εταιριών στο εξωτερικό είναι υποχρεωμένα να σπουδάσουν την αρχαία ελληνική γλώσσα, αν θέλουν να διατηρήσουν την θέση τους ή να αναρριχηθούν σε κάποια υψηλότερη…
Επίσης, μία άλλη πολύ σημαντική και εντυπωσιακή πληροφορία είναι ότι τα αρχαία Ελληνικά θεωρούνται από τους ειδικούς επιστήμονες ως η μόνη γλώσσα που θα μπορούσε να υποστηρίξει την λειτουργία των ηλεκτρονικών υπολογιστών της νεότερης γενιάς.
Είναι δυνατόν να είναι έτσι τα πράγματα;
Θα μπορούσαμε πράγματι να θεωρήσουμε ότι κάποιος που σπουδάζει ή απλώς ασχολείται με τα αρχαία Ελληνικά, θα μπορούσε να αυξήσει τις νοητικές του ικανότητες;
Ας παρακολουθήσουμε ένα μικρό παράδειγμα της συντριπτικής ανωτερότητας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, το οποίο θα μπορούσε να μας δώσει να κατανοήσουμε με τον απλούστερο δυνατό τρόπο, τον λόγο που η αρχαία ελληνική γλώσσα, δομεί και συντονίζει σε υψηλότερες συχνότητες λειτουργίας τον εγκέφαλό μας, τόσο σε σχέση με την «νέα ελληνική γλώσσα», αλλά κυρίως σε σχέση με τις ξένες γλώσσες, όπως για παράδειγμα την αγγλική.
Ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά της Ελληνικής γλώσσας, είναι βεβαίως το γεγονός ότι διαθέτει κλίσεις και πτώσεις των λέξεών της.
Αυτές οι «πτώσεις» αποτελούν τον κατεξοχήν τρόπο που εξαναγκάζει τον εγκέφαλό μας να «κινείται» και να αναγκάζεται να ακολουθήσει μία απολύτως συγκεκριμένη λειτουργία, βάσει της οποίας θα πρέπει να επιλέξει την σωστή κατάληξη της λέξης που οφείλει σε κάθε περίπτωση να χρησιμοποιήσει.
Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να παρακολουθήσουμε αυτήν την διαφορετικότητα της γλώσσας μας και μάλιστα για να διαπιστώσουμε την λειτουργικότητά της και τα πλεονεκτήματα που μας προσφέρει, επιχειρώντας μία σύγκριση μεταξύ του διαφορετικού τρόπου λειτουργίας της Ελληνικής και της Αγγλικής γλώσσας.
Ας πάρουμε ένα τυχαίο παράδειγμα, την λέξη «μέλισσα» η οποία στην Αγγλική γλώσσα ονομάζεται «bee».
Οι δυνατότητες της λέξης «bee» είναι ότι μπορεί να σχηματίσει επίσης και πληθυντικό αριθμό αν στο τέλος της λέξης προσθέσουμε ένα «s», οπότε θα προκύψει η λέξη «bees».
Κάπου εδώ όμως τελειώνουν οι δυνατότητες των μετασχηματισμών της λέξης αυτής.
Η αγγλική γλώσσα, δεν μας προσφέρει καμμία απολύτως άλλη δυνατότητα να μετασχηματίσουμε αυτήν την λέξη!
Ας εξετάσουμε τώρα τον τρόπο με τον οποίο κλίνεται η ελληνική λέξη ΜΕΛΙΣΣΑ στην Αρχαία Ελληνική γλώσσα.
Η λέξη «ΜΕΛΙΣΣΑ» λοιπόν παρουσιάζει τις εξής πτώσεις:
ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ:
Ονομαστική: ἡ μέλισσα
Γενική: τῆς μελίσσης
Δοτική: τῆ μελίσσῃ
Αιτιατική: τὴν μέλισσαν
Κλητική: ὦ μέλισσα
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ:
Ονομαστική: αἱ μέλισσαι
Γενική: τῶν μελισσῶν
Δοτική: ταῖς μέλισσαις
Αιτιατική: τὰς μέλισσας
Κλητική: ὦ μέλισσαι
Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι στην περίπτωση της Ελληνικής Γλώσσας, ο άνθρωπος ο οποίος επιθυμεί να μιλήσει ελληνικά, θα πρέπει να γνωρίζει τους συγκεκριμένους κανόνες των κλίσεων των λέξεων, γεγονός που από μόνο του τονίζει ότι πρέπει να περάσει από συγκεκριμένη εκπαίδευση η οποία θα επιφέρει βεβαίως ευεργετικά αποτελέσματα στον εγκέφαλό του και στον γενικότερο τρόπο της σκέψης του!