Ουρανός, Χείρωνας, Άρης, Πλούτωνας: Μια δυσάρεστη επιστροφή στο Παρελθόν
Το «αβγό του φιδιού» στην κεντρική Ευρώπη
Τα «Σεπτεμβριανά» του 1955 στην Κωνσταντινούπολη μνημονεύονται συχνά –και δίκαια- ως ένα ακόμη πογκρόμ εθνοκάθαρσης, αντίστοιχου με την «Νύχτα των Κρυστάλλων» στην Ναζιστική Γερμανία, την νύχτα της 9ης Νοεμβρίου 1938
Μια αναλογία που επισημαίνεται και αστρολογικά, μέσα από τις Σεληνιακές φάσεις, που προηγήθηκαν των δύο διωγμών: Ο Άρης, ο Ουρανός και ο Χείρωνας απελευθέρωσαν άγρια ένστικτα και μισαλλόδοξες πολιτικές, καθρεφτίζοντας την ψυχολογία του όχλου.
Αυτά έγιναν πριν από πολλά χρόνια και βέβαια οφείλεις να τα θυμάσαι (ή να τα γνωρίζεις), όχι για να συντηρείς κάποιο μίσος, αλλά για να κάνεις τα πάντα, ώστε να μην ξανασυμβούν. Ή μήπως τα «αντισώματα» που ανέπτυξες τότε ενάντια στην «Φαιά πανούκλα» έχουν αρχίσει να ξεθυμαίνουν;
Γιατί στις μέρες μας αξίζει να στρέψεις πάλι την προσοχή σου στην κεντρική Ευρώπη. Πριν από λίγες ημέρες «αγανακτισμένοι» κάτοικοι πήραν τον νόμο στα χέρια τους, κυνηγώντας «σκουρόχρωμους» και βιαιοπραγώντας εναντίον τους στην πόλη Κέμνιτς της πρώην Ανατολικής Γερμανίας.
Η «Εναλλακτική για την Γερμανία» αγγίζει ήδη το 20% στις δημοσκοπήσεις, επιβεβαιώνοντας την αστρολογική εκτίμηση πως η Γερμανία ξανακυλά αργά και σταθερά προς την αναβίωση καταστάσεων του παρελθόντος της. Ο ανάδρομος Άρης στο προοδευτικό ωροσκόπιό της το λέει αυτό…
Λίγο πιο νότια και ανατολικά, ο ηγέτης της «Λίγκας του Βορρά», ο Ματέο Σαλβίνι κτίζει αντιμεταναστευτική συμμαχία με τον Ούγγρο πρωθυπουργό, Βίκτορ Όρμπαν.
Από κοντά και η Αυστρία με τις υπόλοιπες χώρες του Βίσεγκραντ ναρκοθετούν τις Ευρωπαϊκές αξίες του Ανθρωπισμού και της Αλληλεγγύης.
Ίσως όλα αυτά να ακούγονται ευχάριστα στα αφτιά σου, έχοντας ταλαιπωρηθεί από την παρουσία μεγάλου αριθμού προσφύγων και μεταναστών στα μέρη σου. Είσαι και λίγο ξενόφοβος -ας μην το κρύβεις- κι εύκολα σηκώνεις την παντιέρα του «έθνους», ενάντια στους «ξένους», ξεχνώντας ότι ο τόπος σου ήταν πάντα ένα χωνευτήρι λαών και πολιτισμών, χωρίς αυτό να απειλήσει τον πυρήνα της ταυτότητάς σου. Με τους αρχαίους προγόνους σου, που τόσο αρέσκεσαι να μνημονεύεις, δεν έχεις δα και μεγάλες διαφορές στα στραβά τους, μένει να υιοθετήσεις στην πράξη και τα καλά τους.
Ιστορικά, ο φόβος σου μήπως συρρικνωθείς κι εξαφανιστείς από τον χάρτη είναι άτοπος. Μείνε, λοιπόν, σε αυτό και μη γίνεσαι άβουλο «όπλο» των οικονομικών συμφερόντων, που πουλάνε σημαίες «πατριωτισμού» και ρατσισμού σε όλες τις αντιμαχόμενες πλευρές, όπως πράττουν ακριβώς και οι έμποροι όπλων. Αυτά τα ίδια συμφέροντα είναι εκείνα που αντιμετωπίζουν κι εσένα ως «παράπλευρη απώλεια» και μόλις παύεις να τα εξυπηρετείς, αποκτάς την μοίρα των κυνηγημένων. Εσένα θα δείξει με το δάκτυλο ο όχλος, όταν του δοθεί το σύνθημα κι ας βλέπεις ανάμεσά του άτομα που μέχρι χθες τα πίνατε παρέα και κτυπούσε ο ένας τον άλλον φιλικά στην πλάτη.
Γερμανία, Αυστρία, Ουγγαρία. Ιταλία!
Σου θυμίζουν κάτι;
Το «αβγό του φιδιού» επωάζεται ξανά και σε λίγα χρόνια, όταν ο Πλούτωνας θα περάσει στον Υδροχόο, θα κληθείς εκ νέου να αναμετρηθείς με τα «ζόμπι» του παρελθόντος. Κι όχι δεν είναι φάρσα, είναι τραγωδία…
«Άμπελ, κοίταξε αυτή την εικόνα. Κοίταξε όλους αυτούς τους ανθρώπους. Είναι ανίκανοι για επανάσταση - είναι πολύ ταπεινωμένοι, πολύ φοβισμένοι, πολύ εξαθλιωμένοι. Αλλά σε δέκα χρόνια τα δεκάχρονα παιδιά θα έχουν γίνει είκοσι χρονών, τα δεκαπεντάχρονα θα είναι είκοσι πέντε. Στο μίσος που κληρονόμησαν από τους γονείς τους, θα προσθέσουν τον δικό τους ιδεαλισμό και την ανυπομονησία τους. Κάποιος θα βγει μπροστά και θα βάλει τα ανομολόγητα αισθήματα τους σε λέξεις, κάποιος θα τους υποσχεθεί ένα μέλλον, κάποιος θα προβάλλει απαιτήσεις, κάποιος θα μιλήσει για μεγαλείο και θυσίες. Οι νέοι και άπειροι θα δώσουν το θάρρος και την πίστη τους στους κουρασμένους και τους αναποφάσιστους και τότε θα γίνει μια επανάσταση και ο κόσμος μας θα αφανιστεί μέσα στο αίμα και τη φωτιά. Σε δέκα χρόνια, όχι παραπάνω, αυτοί οι άνθρωποι θα δημιουργήσουν μια καινούργια, απαράμιλλη κοινωνία στην ιστορία της ανθρωπότητας...»
Απόσπασμα από την ταινία του Μπέργκμαν «Το Αβγό του Φιδιού» (1977)