από το Γ. Ριζόπουλο και τη Λίντα Παπασταύρου
28 Νοεμβρίου 1520 - Ο Μαγγελάνος στον Ειρηνικό ωκεανό
Στις 10 Αυγούστου 1519, τα πέντε πλοία υπό τη διοίκηση του Μαγγελάνου -Trinidad, San Antonio, Concepción, Victoria και Santiago - αναχώρησαν από τη Σεβίλλη και από τον ποταμό Guadalquivir κατέβηκαν στο Sanlúcar de Barrameda, στις εκβολές του. Εκεί παρέμειναν περισσότερο από πέντε εβδομάδες. Τέλος, ξεκίνησαν το ταξίδι τους στις 20 Σεπτεμβρίου. Στις 21 Οκτωβρίου ο στόλος έφτασε στο Cape Virgenes και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είχαν βρει ένα πέρασμα, γιατί τα νερά ήταν αλμυρά και βαθιά. Τέσσερα πλοία άρχισαν μια επίπονη διαδρομή μέσω των 373 μιλίων (600 χλμ) στο πέρασμα που ο Μαγγελάνος ονόμασε Estrecho (Canal) de Todos los Santos, (το κανάλι των Αγίων Πάντων), επειδή ο στόλος ταξίδεψε μέσα από αυτό την 1η Νοεμβρίου, Ημέρα των Αγίων Πάντων για τους καθολικούς. Το στενό σήμερα ονομάζεται το Στενό του Μαγγελάνου. Ο Μαγγελάνος ανέθεσε στο Concepción και το San Antonio να το εξερευνήσουν αλλά το τελευταίο, με κυβερνήτη τον Gómez, εγκατέλειψε και επέστρεψε στην Ισπανία στις 20 Νοεμβρίου. Στις 28 Νοεμβρίου τα υπόλοιπα τρία πλοία εισήλθαν στο Νότιο Ειρηνικό. Ο Μαγγελάνος το ονόμασε Ειρηνικό Ωκεανό, λόγω της φαινομενικής ακινησίας του. Ήταν ο πρώτος Ευρωπαίος που έφτασε στην Γη του Πυρός από την πλευρά του Ειρηνικού.
Αστρολογικά: Ύστερα από την σύνοδο Ουρανού-Ποσειδώνα στο μεταίχμιο Σκορπιού-Τοξότη το 1479, τα όρια του τότε γνωστού κόσμου επεκτάθηκαν και ο Μαγγελάνος ήταν ο πρώτος που απέδειξε στην πράξη πως η Γη ήταν σφαιρική, διαπλέοντας και τον Ειρηνικό ωκεανό. Ο Πλούτωνας στον Αιγόκερω συνέβαλε δραστικά στην διαμόρφωση της νέας παγκόσμιας εικόνας και ισορροπίας, δημιουργώντας μια νέα τάξη πραγμάτων και «επιβλέποντας» την επέκταση των Ευρωπαίων αλλά και την συνεπακόλουθη συρρίκνωση των ιθαγενών πολιτισμών. Η χρονιά του 1520 ήταν γόνιμη για ταξίδια εξ αιτίας της παρουσίας του Δία στον Τοξότη, ο οποίος μάλιστα ως αστρικός έκανε μια χαρακτηριστική αντίθεση ακριβείας με τον τροπικό Ουρανό.
28 Νοεμβρίου 1893-Οι γυναίκες ψηφίζουν για πρώτη φορά σε εθνικές εκλογές
Οι γενικές εκλογές που έγιναν Τρίτη 28 Νοεμβρίου για τους άποικους και 20 Δεκεμβρίου για τους Māori στη Ν. Ζηλανδία είχαν το αξιοσημείωτο γεγονός ότι για πρώτη φορά κλίθηκαν να ψηφίσουν όλες οι γυναίκες, ηλικίας άνω των 21 χρονών. Για την ιστορία αναφέρουμε ότι 302.997 (75,3%) ψηφοφόροι προσήλθαν στις κάλπες, τις εκλογές κέρδισε το Φιλελεύθερο Κόμμα και ο Richard Seddon έγινε πρωθυπουργός.Αστρολογικά: Η «σύμπτωση» του γεγονότος με την σύνοδο Ποσειδώνα-Πλούτωνα στους Διδύμους δεν ήταν βέβαια τυχαία. Στην συγκεκριμένη όψη που γίνεται κάθε 500 χρόνια περίπου οφείλονται όλα σχεδόν τα «καινά δαιμόνια» της σύγχρονης εποχής και ιδιαίτερα εκείνα που συνδέονται με τις unisex εφαρμογές. Κάτω από την επιρροή της ο τρόπος ανάπτυξης αλλά και οι γενικότερες κατευθύνσεις του πολιτισμού μας άλλαξαν και εμπλουτίστηκαν από την εμφάνιση των αντίθετων πόλων σε σχέση με ένα θεμελιώδες αλλά και πολύ πιο «ακίνητο» μοντέλο που είχε κυριαρχήσει εξ αιτίας των επαναλαμβανόμενων για 3000 χρόνια συνόδων των δύο πλανητών στον Ταύρο.
Κατά τα άλλα η συμμετοχή όλων των δεικτών της κοινωνικής-πολιτικής ζωής (Ζυγός, Ουρανός, Δήμητρα) ήταν άμεση στο ωροσκόπιο της Νέας Σελήνης που περιέβαλε αυτήν την πρώτη γυναικεία ψήφο.
Τα Φώτα σε σύνοδο με τον καινοτόμο Ουρανό και σε «κρυφές» αντιθέσεις με τον Ποσειδώνα και τον Πλούτωνα, έδωσαν το στίγμα του περάσματος σε μια νέα εποχή λειτουργώντας επιπλέον στην αστρική τους εκδοχή, δηλαδή στο ζώδιο του Ζυγού, τον κατ‘ εξοχήν φορέα της πολιτικής και της διπλωματίας και σχηματίζοντας συνόδους με τον Κρόνο και τον Άρη. Αλλά και η «πολιτευόμενη» Δήμητρα είχε στον εν λόγω χάρτη μια εξέχουσα θέση στον 1ο οίκο και την Παρθένο, σε τ-τετράγωνο με τον Ερμή και την σύνοδο Ποσειδώνα-Πλούτωνα στον 4ο και 10ο οίκο αντίστοιχα.
28 Νοεμβρίου 1979-Η πτήση 901 συντρίβεται στην Ανταρκτική
Η πτήση της Air New Zealand 901 (TE-901) ήταν μια από τις προγραμματισμένες που γίνονταν για τα αξιοθέατα της Ανταρκτικής που πραγματοποιούνταν μεταξύ 1977 και 1979. Η αναχώρηση γινόταν από το Auckland Airport προς την Ανταρκτική και επιστροφή μέσω της Christchurch. Στις 28 Νοεμβρίου 1979, στη δέκατη τέταρτη πτήση, ένα McDonnell Douglas DC-10-30, εγγεγραμμένο ως ZK-NZP, συγκρούστηκε με την οροσειρά Έρεβος στο Ross Island της Ανταρκτικής, σκοτώνοντας όλους τους 237 επιβάτες και το 20μελές πλήρωμα. Το ατύχημα είναι κοινώς γνωστό ως «Καταστροφή του όρους Έρεβος». Η αρχική έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα το ατύχημα οφειλόταν σε σφάλμα του πιλότου αλλά η δημόσια κατακραυγή οδήγησε στη δημιουργία μιας Εξεταστικής Επιτροπής. Η Επιτροπή, υπό την προεδρία του δικαστή Peter Mahon, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το ατύχημα προκλήθηκε από μια διόρθωση που έγινε με τις συντεταγμένες του ίχνους πτήσης, τη νύχτα πριν από την καταστροφή, σε συνδυασμό με την αποτυχία ενημέρωσης του πληρώματος για την αλλαγή, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να αλλάξει πορεία. Στην έκθεση που παρουσιάστηκε στο Δικαστήριο ο Mahon, κατηγόρησε την Air New Zealand ότι παρουσίασε «μια λιτανεία ενορχηστρωμένη από ψέματα» που οδήγησε σε αλλαγές στην ανώτερη διοίκηση της αεροπορικής εταιρείας. Το ατύχημα παραμένει το πιο θανατηφόρο εν καιρώ ειρήνης στη Νέας Ζηλανδίας.
Αστρολογικά: Ήταν ακόμη μια περίπτωση λάθους ή σύγχυσης που στοίχισε τη ζωή σε εκατοντάδες επιβάτες και από αυτήν την άποψη η θέση του Ποσειδώνα στον Τοξότη (μακρινά ταξίδια) κρίνεται ως «ύποπτη». Επιβαρυντικό υπήρξε οπωσδήποτε και το «κρυφό» τετράγωνο της Αφροδίτης στον Τοξότη με τον αστρικό Πλούτωνα, μια όψη που την έχουμε ξανασυναντήσει σε διακεκριμένες τραγωδίες.
Επίσης στον χάρτη της ημέρας ξεχωρίζουν οι σκληρές όψεις του Άρη με τον Ήλιο στον Τοξότη (τετράγωνο) και τον αστρικό Κρόνο (σύνοδος). Ωστόσο, αυτές οι όψεις δεν είναι εκείνες που θα περιμέναμε να δούμε σε ένα αεροπορικό δυστύχημα και η απουσία του Ουρανού δημιουργεί ερωτηματικά.
Για την ώρα του δυστυχήματος (12:50) υπάρχει μια ασάφεια σε σχέση με το κατά πόσον ήταν η θερινή Νέας Ζηλανδίας ή όχι. Η αστρολογική διαφορά είναι ότι με θερινή ο Ιχθυακός Ωροσκόπος κάνει αντίθεση με τον Άρη στην Παρθένο, ενώ χωρίς θερινή ο Ουρανός στον Σκορπιό συμπίπτει με το αστρικό Μεσουράνημα. Και οι δύο ενδείξεις μπορεί να είναι δηλωτικές ενός δυστυχήματος αλλά σίγουρα σε σχέση με την φύση και το μέγεθος του, η δεύτερη είναι πιο χαρακτηριστική.
Περισσότερα στοιχεία βρίσκουμε στις εκλείψεις που προηγήθηκαν τρεις περίπου μήνες πριν την συντριβή της πτήσης 901 αλλά και στην Νέα Σελήνη της 20ης Νοεμβρίου. Στα ωροσκόπια τους (για τις συντεταγμένες του Ώκλαντ) ο Ουρανός στον Σκορπιό σχετίζεται άμεσα με τον Ωροσκόπο ή το Μεσουράνημα.
Περισσότερο ένοχη φαίνεται πως ήταν η Σεληνιακή έκλειψη της 6ης Σεπτεμβρίου, με τα Φώτα να σχηματίζουν ένα «κρυφό» τ-τετράγωνο με τον Ουρανό πάνω στις γωνιακές ακμές του χάρτη και τον αστρικό Ωροσκόπο στον Κριό να συμμετέχει σε ένα ακόμη τ-τετράγωνο υψηλής καταστρεπτικότητας ανάμεσα στον Άρη, τον Πλούτωνα και την Δήμητρα, όντας επιπλέον πάνω στον γενέθλιο Πλούτωνα της Νέας Ζηλανδίας στην 19η μοίρα του Κριού.
Αυτός ο γενέθλιος Πλούτωνας, σε τετράγωνο με την Δήμητρα στις 18 Αιγόκερω ήταν η ενεργειακή βάση της μοναδικής στα χρονικά της Νέας Ζηλανδίας αεροπορικής τραγωδίας.