από το Γ. Ριζόπουλο και τη Λίντα Παπασταύρου
2 Δεκεμβρίου 1942 - Η πρώτη αλυσιδωτή πυρηνική αντίδραση
Ο Enrico Fermi δημιούργησε την πρώτη τεχνητή πυρηνική αλυσιδωτή αντίδραση, που ονομάστηκε Chicago Pile 1 (CP-1), στο γήπεδο τένις Stagg κάτω από το κερκίδες του, στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο. Ο Enrico Fermi (29 Σεπτεμβρίου 1901 - 28 Νοέμβριος 1954) γεννήθηκε στην Ιταλία αλλά πολιτογραφήθηκε Αμερικανός και ήταν φυσικός, γνωστός για τη δουλειά του και για τη συμβολή του στην ανάπτυξη της κβαντικής θεωρίας, την πυρηνική φυσική σωματιδίων και τη στατιστική μηχανική. Το 1938 του απονεμήθηκε το βραβείο Νόμπελ Φυσικής για την εργασία του στη ραδιενέργεια εξ επαγωγής. Τα πειράματα του Fermi στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο ήταν για λογαριασμό των εργαστηρίων Arthur H. Compton's Metallurgical Laboratory το οποίο ήταν μέρος του σχεδίου Μανχάταν.
Το Σχέδιο Μανχάταν ήταν ένα πρόγραμμα έρευνας και ανάπτυξης, υπό την ηγεσία των Ηνωμένων Πολιτειών και με τη συμμετοχή του Ηνωμένου Βασίλειου και του Καναδά, που κατασκεύασε την πρώτη ατομική βόμβα κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
Αστρολογικά: Η έναρξη της «ατομικής εποχής» έγινε με τον Άρη στον Σκορπιό και τον Πλούτωνα στον Λέοντα να δεσπόζουν (στον 7ο και 4ο οίκο αντίστοιχα), ωστόσο ένα τόσο σημαντικό γεγονός δεν θα μπορούσε να στερείται μιας «κοσμικής» όψης ανάμεσα σε αργούς πλανήτες. Με την πρώτη ματιά φαίνεται πως έναν τέτοιο ρόλο διεκδικεί με αξιώσεις η σύνοδος Κρόνου-Ουρανού στους Διδύμους, η οποία συνδέεται με νέες τεχνολογικές εφαρμογές. Σύμφωνοι αλλά ποτέ χωρίς τον Πλούτωνα!
Ο καθ’ ύλην αρμόδιος για την διάσπαση του ατόμου, είχε μεν «άκρες» στον Ήλιο και τον Κρόνο (τρίγωνο και εξάγωνο) αλλά όλα τα λεφτά ήταν το «κρυφό» τετράγωνο του με τον αστρικό Ουρανό στον Ταύρο, ο οποίος με την σειρά του ήταν «καθισμένος» πάνω στον Ωροσκόπο της στιγμής που γεννήθηκε ένας νέος -συχνά τρομακτικός- κόσμος.
2 Δεκεμβρίου 1959 - Η κατάρρευση του φράγματος του Maulpasset
Το αψιδωτό φράγμα Malpasset του ποταμού Reyran βρισκόταν περίπου 7 χλμ νοτιοδυτικά από το Frejus της Κυανής Ακτής, στη νότια Γαλλία, στην επαρχία Var.
Άρχισε να κατασκευάζεται τον Απρίλιο του 1952 και τελείωσε το 1954 με σκοπό την ύδρευση και την άρδευση της περιοχής. Μια άλλη πηγή αναφέρει ότι η κατασκευή του είχε αρχίσει ήδη από το 1941. Το κόστος ήταν 580 εκατομμύρια φράγκα με χρηματοδότηση και εκμετάλλευση της επαρχίας Var και επικεφαλής του έργου ο γνωστός Γάλλος μηχανικός André Coyne.
Ολόκληρο το τοίχος του φράγματος κατέρρευσε στις 21:13 τοπική ώρα και μόνο ένα τμήμα του παρέμεινε στη δεξιά όχθη. Ένα κύμα νερού ύψους 40 μέτρων άρχισε να κινείται με 70 χιλιόμετρα την ώρα, συμπαρασύροντας και καταστρέφοντας δύο μικρά χωριά – το Malpasset και το Bozon, το εργοτάξιο εθνικής οδού, ενώ μετά από 20 λεπτά φθάνοντας στο Fréjus ήταν ακόμα 3 μέτρα. Το νερό πλημμύρισε όλο το δυτικό κομμάτι του Fréjus και τελικά κατέληξε στη θάλασσα. Ο αριθμός των θυμάτων που πνίγηκαν από την πλημμύρα δεν είναι ακριβής. Διάφορες πηγές αναφέρουν τους θανάτους από 361, 400, 423, 429 ή και 510. Οι ζημιές που προκλήθηκαν ανήλθαν συνολικά σε 68 εκατομμύρια δολάρια.
Αστρολογικά: Μια υγρή επίθεση με τις συνέπειες της είναι το τυπικό σύμπτωμα μιας όψης ανάμεσα στον Άρη και τον Ποσειδώνα. Και η επιβεβαίωση αυτού του αστρολογικού «αξιώματος» ήρθε στο ωροσκόπιο για την στιγμή της κατάρρευσης (21:13), όπου ο ωροσκόπος στον Λέοντα ήταν σε ακριβές τετράγωνο με την «κρυφή» σύνοδο Άρη-Ποσειδώνα στον Σκορπιό. Από αυτήν την άποψη φαίνεται πως η χρήση του συστήματος των Ίσων οίκων είναι πιο λειτουργική σε αυτό το κοσμικό γεγονός, αφού έτσι το Μεσουράνημα κάνει αντίθεση με τον Ποσειδώνα και τον αστρικό Άρη.
Ανάλογες αστρολογικές συνθήκες επικρατούσαν και στο ωροσκόπιο της τελευταίας Σεληνιακής έκλειψης (17/9/59): Ο ωροσκόπος ήταν περίπου στην ίδια θέση, σε ακριβές τετράγωνο πάλι με τον Ποσειδώνα, plus τον αστρικό Δία (διόγκωση του φαινομένου), με την διαφορά πως αυτήν την φορά ο Άρης ήταν στον Ζυγό σε σύνοδο με τον αστρικό Ποσειδώνα.
Τα σημάδια μιας μεγάλης καταστροφής υπήρχαν πάντως και στον χάρτη της Νέας Σελήνης που προηγήθηκε της τραγωδίας (α Φώτα και ο αστρικός Ωροσκόπος στον Τοξότη, σε τετράγωνο με τον Πλούτωνα στην Παρθένο, ο οποίος επιπλέον συνταυτίστηκε με την αστρική ακμή του 10ου οίκου).
Φυσικά μια ακόμη πιο καθαρή εικόνα θα είχαμε αν γνωρίζαμε τον χάρτη των εγκαινίων του φράγματος (το 1956) αλλά ελλείψει της συγκεκριμένης πληροφορίας, αρκούμαστε σε ότι έχουμε.
2 Δεκεμβρίου 1981- Γεννήθηκε η Μπρίτνεϋ Σπήαρς
Γεννήθηκε στο McComb του Μισισιπή, και μεγάλωσε στο Kentwood της Louisiana. Η Spears ξεκίνησε τις εμφανίσεις ως παιδί, με μικρούς ρόλους σε θεατρικές παραστάσεις και τηλεοπτικά shows. Υπέγραψε συμβόλαιο με την Jive Records το 1997 και κυκλοφόρησε το πρώτο προσωπικό της άλμπουμ «Baby One More Time» το 1999. Με το ντεμπούτο του έφτασε στο νούμερο ένα του U. S. Billboard 200 και έγινε δύο φορές πλατινένιο. Παγκοσμίως, το άλμπουμ έφτασε στην κορυφή των charts σε δεκαπέντε χώρες και πούλησε πάνω από δέκα εκατομμύρια αντίτυπα σε ένα χρόνο. Έγινε το μεγαλύτερο σε πωλήσεις άλμπουμ ποτέ από ένα έφηβο καλλιτέχνη. Το ομώνυμο τραγούδι κυκλοφόρησε κι ως single συνοδευόμενο από μουσικό βίντεο. Το single πούλησε 500. 000 αντίτυπα την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του και έφτασε στο νούμερο ένα στο Billboard Hot 100 και χάρισε στη Spears ένα Grammy. Έχει παντρευτεί δύο φορές (ο πρώτος της γάμος διήρκησε 55 ώρες) και έχει δύο παιδιά. Με το δεύτερο σύζυγό της, Kevin Federline, χώρισε το 2006. Έχει απασχολήσει αρκετές φορές τον Τύπο τόσο με το ξύρισμα του κεφαλιού της το 2007 μετά τον εγκλεισμό της σε κέντρο αποτοξίνωσης όσο και την επόμενη χρονιά το 2008 με την είσοδό της σε ψυχιατρική κλινική, αφού έχασε εξαιτίας της λήψης παράνομων ουσιών την επιμέλεια των 2 γιών της. Τον Μάρτιο του 2011, η Spears κυκλοφόρησε το έβδομο άλμπουμ της «Femme Fatale» που ήταν και το όνομα της αμερικάνικης περιοδείας της το περασμένο καλοκαίρι.
Αστρολογικά: Η «εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή» της show biz γεννήθηκε στις 1:30 στην πόλη McComb του Μισσισιπή.
Τοξότης με Ωροσκόπο στο Ζυγό και Σελήνη στον Υδροχόο, δείχνει ...πρόθυμη να κινηθεί χωρίς ταμπού και δεσμεύσεις, αξιοποιώντας στο μέγιστο βαθμό τα πλεονεκτήματα της φυσικής της παρουσίας (η αστρική Αφροδίτη σε αντίθεση με το τροπικό Μεσουράνημα και σε τετράγωνο με τον Ωροσκόπο στον Ζυγό).
Ωστόσο, αυτό το αρχικά φιλελεύθερο προφίλ δεν προδίδει το μεγάλο εσωτερικό της δράμα.
Η Αφροδίτη της στον Αιγόκερω, στον 4ο οίκο, σε τετράγωνο με τον Κρόνο και τον Πλούτωνα στο Ζυγό, στον 1ο οίκο, αναδεικνύει την «καταθλιπτική« διάσταση των δύο αργών πλανητών και το χειρότερο είναι ότι σε αυτό το σχήμα εμπλέκεται και η αστρική Σελήνη (σε τετράγωνο με τον Κρόνο).
Συναισθηματικά η Μπρίτνεϋ Σπήαρς βρίσκεται μονίμως προ αδιεξόδου, προσπαθώντας να «παντρέψει» την ανασφάλεια και τους φόβους της με την ελευθερία που θα ήθελε να έχει.
Η προσωπική της ζωή είναι πλήρως αποτυχημένη, εξ αιτίας αυτής της διάστασης.
Η συμπεριφορά της ήταν η αφορμή για να χάσει την επιμέλεια των παιδιών της, ένα γεγονός που έπληξε βαριά τη Σελήνη του 5ου οίκου.
Κι όσο δεν μπορεί να ισορροπήσει ανάμεσα στα δύο, οι πιο δύσκολες θέσεις του ωροσκοπίου της μετατρέπονται σε ακανθώδη προβλήματα.
Ο Άρης στο 12ο οίκο, σε τετράγωνο με τον Ποσειδώνα, δεν ευθύνεται μόνον για τις διαταραχές της ψυχικής της ισορροπίας αλλά και για τη χρήση ουσιών, κάτι που ως γνωστόν έχει απαθανατίσει και ο τηλεοπτικός φακός.
Και η ψυχική αστάθεια του Άρη απειλείται κατασταλτικά με την παρέμβαση του αστρικού Κρόνου (σε σύνοδο).
Παράλληλα βέβαια τα αστρολογικά πλεονεκτήματα, που της άνοιξαν από νωρίς το δρόμο προς τη δόξα, παραμένουν ενεργά.
Η σύνοδος της Δήμητρας με το Δία (σε τετράγωνο με την Αφροδίτη) συντέλεσε και συντελεί στην ανάδειξη όλων εκείνων των στοιχείων της Σπήαρς, που μπορεί μεν να μην διακρίνονται από υψηλά ποιοτικά στάνταρς αλλά σίγουρα απευθύνονται σε ένα πλατύ κοινό.
Μάλιστα η σύνοδος της αστρικής Δήμητρας με τον Ωροσκόπο είναι «όλα τα λεφτά» για την αναγνωρισιμότητα της.
Φυσικά υπάρχει και ο αστρικός Πλούτωνας, που κάνει επίσης σύνοδο με τον Ωροσκόπο.Αυτή η ένδειξη προετοιμάζει τη μεταμόρφωση της σε μια πιο συγκροτημένη προσωπικότητα, αφού όμως πρώτα περάσει από την «κόλαση» του μηδενισμού των πάντων.
Το «στοίχημα» δεν είναι καθόλου εύκολο για τη Σπήαρς και μια καλή πρόταση με δεδομένο το «άτσαλο» ωροσκόπιο της δεν μπορεί να μην συμπεριλαμβάνει κάποιου είδους πνευματική αναζήτηση.
Διαφορετικά οι καταθλιπτικές τάσεις ενδέχεται να κυριαρχήσουν σε όλη την προσωπικότητα της με εξαιρετικά δυσάρεστες συνέπειες.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα στοιχεία του χάρτη της, μπορούμε να σταθούμε στους τρεις πλανήτες στον 3ο οίκο, που υποδηλώνουν ότι η Μπρίτνεϋ Σπήαρς δεν είναι τόσο μια αυθεντική καλλιτέχνιδα (ο Ποσειδώνας της εκτός από την όψη με τον Άρη δεν κάνει κάτι άλλο), όσο μια γυναίκα με έντονη σκηνική παρουσία, που μπορεί κινείται σε όλο το φάσμα της σόου μπιζ.
Είναι περισσότερο μια entertainer κάτι με το οποίο τουλάχιστον οι Τοξότες της είναι ...πανευτυχείς.
Και βέβαια η σύνοδος του Ερμή με τον Ουρανό δεν θα της επιτρέψει ποτέ να συμπεριφέρεται μέσα στα στενά πλαίσια του comme il faut.