Δείτε τι συνέβη σαν σήμερα, 28/12

Το ιστορικό της ημέρας με αστρολογικό... περιτύλιγμα

από το Γ. Ριζόπουλο και τη Λίντα Παπασταύρου

28 Δεκεμβρίου 1895-Η επίσημη «πρώτη» του κινηματογράφου

O κινηματογράφος είναι η συνέχεια της φωτογραφίας. Στις αρχές του 17ου αιώνα κάποιος σκέφτηκε να σχεδιάσει, στην περιφέρεια ενός δίσκου, ένα πρόσωπο σε διάφορες διαδοχικές κινήσεις. Όταν γύριζε εκείνο το δίσκο, στερεωμένο στο κέντρο του σε έναν άξονα, οι κινήσεις του ζωγραφισμένου προσώπου έμοιαζαν να ζωντανεύουν. Έπειτα ήρθε η σειρά της «μαγικής λυχνίας». Πάνω σε γυαλί ζωγράφιζαν διάφορες εικόνες, που τις πρόβαλλαν σε ένα τεντωμένο πανί. Για να τις προβάλουν, χρησιμοποιούσαν μια μικρή λάμπα πετρελαίου.


Μία από τις πρώτες και ιδιαίτερα σημαντικές αναλύσεις της κίνησης με τη βοήθεια φωτογραφικής μηχανής, έγινε περίπου το 1878, όταν ο βρετανός φωτογράφος Edward Muybridge, έχοντας καταφέρει να αναπτύξει μεθόδους διαδοχικής φωτογράφισης, απεικόνισε την κίνηση ενός αλόγου, αποδεικνύοντας τότε πως κατά τη διάρκεια του καλπασμού του υπάρχουν στιγμές που τα πόδια του δεν έχουν επαφή με το έδαφος. Την ίδια περίπου εποχή, ο Γάλλος φυσικός Ετιέν Μαρέ κατόρθωσε να συλλάβει φωτογραφικά το πέταγμα ενός πουλιού με τη βοήθεια μιας φωτογραφικής μηχανής με τη δυνατότητα να αποτυπώνει 12 στιγμιότυπα ανά λεπτό.


Τα σημαντικότερα ίσως επιτεύγματα σχετικά με την ανάπτυξη της κινηματογραφικής τεχνικής έγιναν στα τέλη του 1880, με κυριότερο ίσως την εφεύρεση του κινητοσκοπίου από τον Ουίλλιαμ Ντίκσον, ο οποίος εργαζόταν στα εργαστήρια του Τόμας Έντισον. Το κινητοσκόπιο ήταν μία μηχανή προβολής, με δυνατότητα να προβάλλει την κινηματογραφική ταινία σε ένα κουτί, το οποίο ήταν ορατό μόνο από έναν θεατή, μέσω μιας οπής. Η συσκευή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά επίσημα στις 20 Μαΐου του 1891, μαζί με την πρώτη κινηματογραφική ταινία. Ο Έντισον θεωρούσε την εφεύρεση του κινητοσκοπίου μικρής σημασίας και ο ίδιος δεν ενδιαφέρθηκε ώστε να προβάλλονται οι ταινίες για περισσότερους θεατές. Επιπλέον δεν κατοχύρωσε την εφεύρεση διεθνώς, με αποτέλεσμα να είναι νόμιμη η αντιγραφή και εξέλιξή της στην Ευρώπη, όπου σύντομα εμφανίστηκε ως εισαγόμενο προϊόν.


Στη Γαλλία, οι αδελφοί Ογκύστ και Λουί Λυμιέρ, βασιζόμενοι στο κινητοσκόπιο των Ντίκσον και Έντισον, εφηύραν τον κινηματογράφο που αποτελούσε μία φορητή κινηματογραφική μηχανή, λήψεως, εκτύπωσης και προβολής του φιλμ. Στις 28 Δεκεμβρίου του 1895, έκαναν και την πρώτη δημόσια προβολή, στο Παρίσι. Η ημερομηνία αυτή αναφέρεται από πολλούς ως η επίσημη ημέρα που ο κινηματογράφος με την σημερινή του γνωστή μορφή έκανε την εμφάνισή του. Εκείνη τη δημόσια προβολή παρακολούθησαν συνολικά 35 άτομα επί πληρωμή και προβλήθηκαν δέκα ταινίες συνολικής διάρκειας περίπου δεκαπέντε λεπτών. Οι πρώτες κινηματογραφικές ταινίες ήταν μικρής διάρκειας, παρουσιάζοντας συνήθως στατικά μία σκηνή της καθημερινότητας.

Πηγή: http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/magazine/ergasies_foititon/ettap/efeyres/kinimatografos.htm

Αστρολογικά


Η παρουσία του Δία στον Λέοντα, σε ανοικτή αντίθεση με την Δήμητρα και η σύνοδος Αφροδίτης-Ουρανού στον Σκορπιό, παραπέμπουν άμεσα σε ένα πρωτόγνωρο θέαμα, που έμελλε να κυριαρχήσει παγκοσμίως. Όμως, πέρα από αυτές τις ενδεικτικές λεπτομέρειες, ο κινηματογράφος ήταν ένα εκλεκτό προϊόν της συνόδου Ποσειδώνα-Πλούτωνα στους Διδύμους, η οποία γενικότερα «ευθύνεται» για το μέγα πλήθος των εφαρμογών σχετικά με την κίνηση, τα μεταφορικά μέσα και γενικότερα την επικοινωνία, που ακολούθησαν τον 20ο αιώνα και θα συνεχίζονται για ...πολύ ακόμη!

Αυτό διαφαίνεται και στον χάρτη της ημέρας, όπου οι δύο αργοί πλανήτες σχημάτιζαν αντιθέσεις με τον Άρη, τον αστρικό Ερμή και τον αστρικό Ήλιο στον Τοξότη.

28 Δεκεμβρίου 1996-Το ναυάγιο του «Δύστος»

Το Φ/Γ Δύστος ήταν ελληνικό εμπορικό φορτηγό τύπου Bulk Carrier, νηολογημένο στο νηολόγιο Πειραιώς με αριθμό Ν.Π. 8204.Είχε μήκος 100 μέτρων και ολική χωρητικότητα 4.045 κόρων (2.205 κόρων καθαρής χωρητικότητας) και μεταφορική ικανότητα 5.600 τόνων. Το πλοίο είχε ναυπηγηθεί το 1970 με το όνομα Mina Entrego και στην συνέχεια χρονοναυλώθηκε από την ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ για να μεταφέρει χύμα τσιμέντο.

Στις 26 Δεκεμβρίου του 1996, επομένη των Χριστουγέννων και περί ώρα 14.00, το Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ, με Πλοίαρχο τον Ιωάννη Τσιτσιρίκη και με πλήρωμα 21 Έλληνες ναυτικούς, απέπλευσε από τις εγκαταστάσεις ΑΓΕΤ-Ηρακλής Βόλου, έμφορτο, με 5.300 περίπου τόνους τσιμέντο, με προορισμό τις εγκαταστάσεις λιμένος Δραπετσώνας στον Πειραιά. Λόγω όμως των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν, γύρω στις 18.00, προσέγγισε σε νότιο όρμο της Σκιάθου. Παραμένοντας εκεί δύο ημέρες και συνεχιζομένων των ΒΑ. θυελλωδών ανέμων και κατάστασης θαλάσσης τρικυμιώδης ο Πλοίαρχος αποφάσισε πιθανώς και πιεζόμενος και από το πλήρωμα, προκειμένου Πρωτοχρονιά να κάνουν στα σπίτια τους, να αποπλεύσει και να συνεχίσει το ταξίδι για Πειραιά. Στις 20.00 ώρα περίπου ήταν η τελευταία επικοινωνία που είχε το Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ με το εμπορικό Μ/S (μότορσιπ) ΛΕΝΑ. Το πρωΐ της επομένης και περί ώρα 05.15 το πλοίο ΔΥΣΤΟΣ εντοπίσθηκε ανεστραμμένο να επιπλέει από το αλιευτικό Α/Κ Σαρωνικός, 3,5 ναυτικά μίλια ανατολικά από την Κύμη όπου και διέσωσε τον δόκιμο πλοίαρχο Χρήστο Αναγνώστου.

Στο ναυάγιο αυτό έχασαν την ζωή τους 20 επιβαίνοντες που βρέθηκαν στη συνέχεια πνιγμένοι μέσα στο πλοίο ο Πλοίαρχος, ο Υποπλοίαρχος, ο Ανθυποπλοίαρχος, ο Ραδιοτηλεγραφητής, οι Α΄, Β΄ και Γ΄ Μηχανικοί, 9 ναύτες, 1 Λιπαντής, ο Μάγειρας, ο βοηθός θαλαμηπόλου, η σύζυγος του Α΄Μηχανικού και η κόρη του Α΄ Μηχανικού, η σύζυγος του Β΄ Μηχανικού ενώ αργότερα βρέθηκαν από το Ρ/Κ Μανωλάκης που είχε σπεύσει στη περιοχή ένας ναύτης, ένας λιπαντής και ο έτερος Γ΄ Μηχανικός.

Αίτια του ναυαγίου

Από την έρευνα των πραγματογνωμόνων ως αιτία του ναυαγίου θεωρήθηκε αναμφίβολα η μετατόπιση φορτίου η οποία και επέφερε την αύτανδρη ανατροπή του πλοίου. Πιθανοί λόγοι που εξετάσθηκαν και θεωρήθηκαν ως υπαίτιοι της μετατόπισης του φορτίου ήταν:

-Σβήσιμο της μηχανής, κοινώς λεγόμενο μπλακ-άουτ (black-out) με συνέπεια να "διπλαρώσει" κοινώς το πλοίο στον υφιστάμενο κυματισμό με επακόλουθο τον μεγάλο διατοιχισμό κοινώς μπότζι.

-Απώλεια πρόωσης, δηλαδή να προκλήθηκε κοινώς ξενέρισμα της προπέλας λόγω μεγάλου προνευστασμού, κοινώς λεγόμενο σκαμπανεύασμα και να βρέθηκε το πλοίο έρμαιο των πλευρικών κυμάτων.

-Απώλεια χειρισμού πηδαλίου, που σημαίνει ότι μπορεί να κόλλησε κοινώς το τιμόνι, γεγονός που συμβαίνει τακτικά σε πλοία κυρίως σε γρήγορες και απότομες αλλαγές κλίσης του πηδαλίου.

-Λάθος στροφή (κλίση πηδαλίου) και κατά διεύθυνση και κατά μέγεθος αριστερά αντί δεξιά, στραβοτιμονιά κοινώς, λαμβάνοντας υπ΄ όψη την πορεία του πλοίου και την διεύθυνση του υφιστάμενου στη περιοχή κυματισμού που να επέφερε τον μοιραίο διατοιχισμό.

Στο πλοίο από την πρώτη στιγμή της βύθισης του ανέβηκαν μέλη του λιμενικού και επί πολλές ώρες προσπαθούσαν να "ακούσουν" αν υπήρχαν επιζώντες σε κάποιο από τα τμήματα του ναυαγίου χωρίς όμως τελικά να καταφέρουν κάτι. Το πλοίο τελικά ρυμουλκήθηκε λίγο έξω από το λιμάνι της Κύμης όπου και τελικά βυθίστηκε.

Πηγή http://www.sea-wrecks.gr/dystos.html

Αστρολογικά

Ο Άρης στην Παρθένο, έχει ένα κακό ιστορικό σε ναυάγια, εξ αιτίας της πολικότητας του ζωδίου με τους Ιχθύες. Αυτό διαφαίνεται και στην περίπτωση του «Δύστος», αφού την ημέρα του ναυαγίου ο Άρης στην Παρθένο σχημάτιζε τρίγωνο με τον Ποσειδώνα στον Αιγόκερω, μια όψη που παρ’ ότι θεωρείται «αρμονική» μπορεί να «βγάλει» επικίνδυνες καταστάσεις στην ναυσιπλοΐα, εξ αιτίας της ασύμβατης φύσης των δύο πλανητών. Επιπλέον, ο Άρης σχημάτιζε και μια αντίθεση με τον Κρόνο στην πρώτη μοίρα του Κριού, δημιουργώντας έτσι μια «διευκολυνόμενη αντίθεση» με έξοδο τον Ποσειδώνα (και τον Ουρανό). Πρακτικά δηλαδή, ένα μηχανικό πρόβλημα (φύσης Άρη-Κρόνου) εκδηλώθηκε μέσω του Ποσειδώνα αλλά και του Ουρανού στον Υδροχόο, ο οποίος συνάδει με το αναποδογύρισμα του πλοίου.

Από την άλλη, το σενάριο ενός δυστυχήματος σε μεταφορικό μέσο είχε γραφτεί και στο ωροσκόπιο της Νέας Σελήνης που προηγήθηκε στις 10/12, με τον Άρη στον 3ο οίκο να σχηματίζει ένα τ-τετράγωνο με τα Φώτα στον Τοξότη και τον αστρικό Ωροσκόπο στους Διδύμους. Η μοίρα του συγκεκριμένου Ωροσκόπου (22η Διδύμων), όπως και εκείνη του Άρη (21η Παρθένου) μόνον τυχαίες δεν μπορεί να θεωρηθούν, αφού συνδέονται άμεσα με την γενέθλια Σελήνη της Ελλάδος στους Διδύμους και την γενέθλια Αφροδίτη στους Ιχθύες!

28 Δεκεμβρίου 1954-Γεννήθηκε ο Ντένζελ Ουάσιγκτον

Ένας ίσως από τους πιο δημοφιλείς αμερικανούς ηθοποιούς της νεώτερης γενιάς και ο δεύτερος έγχρωμος που κέρδισε Όσκαρ, γεννήθηκε στις 00:09 στο Mount Vermont της Νέας Υόρκης.

Το ωροσκόπιο του είναι μάλλον ...υπόδειγμα αναγνώρισης, επιτυχίας και καταξίωσης, αφού όλοι οι σχετικοί δείκτες είναι ενεργοποιημένοι:

Ο Δίας στο 10ο οίκο, που σαν αστρικός κάνει σύνοδο με το Μεσουράνημα και αντίθεση με τον τροπικό Ήλιο.

Η Δήμητρα σε αντίθεση με το αστρικό Μεσουράνημα και σε σύνοδο με τον αστρικό Ήλιο.

Και βέβαια ως προς την καλλιτεχνική του ιδιότητα, ο Ποσειδώνας στον 1ο οίκο (ο αστρικός σε σύνοδο με τον Ωροσκόπο) φθάνει και ...περισσεύει.

Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε και τις όψεις που κάνει με το Δία, τον Ουρανό, την αστρική Αφροδίτη και τον Κρόνο, φαίνεται ότι είναι ικανός για πολύ ...μεγάλα πράγματα σε πολλούς ακόμη καλλιτεχνικούς τομείς.

Φυσικά ο χάρτης του έχει και κάποια «αδύνατα σημεία» που θα μπορούσαν να του δημιουργήσουν προβλήματα, όπως είναι η αντίθεση του αστρικού Ωροσκόπου με τον τροπικό Άρη, μια ένδειξη που αναφέρεται άμεσα στην υγεία του (εγχειρήσεις, μολύνσεις κλπ) αλλά και σε κινδύνους από το υγρό στοιχείο.

Μάλιστα, η αντίθεση του αστρικού Άρη με τον τροπικό Πλούτωνα στον 11ο οίκο μεταθέτει τα ενδεχόμενα προβλήματα στα αγαπημένα του πρόσωπα.

Ο Γουάσινγκτον ανατράφηκε με όλες τις κοινωνικές αξίες μιας χριστιανικής κουλτούρας, κάτι που καθόρισε το προφίλ και τις μετέπειτα επιλογές του.

Σε αυτό συνέβαλαν τόσο ο Ήλιος και ο Ερμής στον Αιγόκερω, σε σύνοδο με την ακμή του 4ου οίκου, όσο και η σύνοδος της Αφροδίτης με τον Κρόνο.

Έχει μια σταθερή οικογενειακή ζωή από το 1983 και απολαμβάνει τα καλά της επιτυχίας μαζί με τη σύζυγο του (και Ζυγό) Πωλέτα και τα τέσσερα παιδιά τους.

Δεν παραλείπει επίσης συχνά να χρηματοδοτεί ιδρύματα με φιλανθρωπικό ή πολιτιστικό έργο.

©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved