Cine Αστρολογία: Αν...
Με την πρώτη του κινηματογραφική ταινία, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης φιλοδοξεί να κερδίσει μια θέση ανάμεσα στους κορυφαίους Έλληνες δημιουργούς
Μια ταινία που θα αρέσει σε Ταύρους, Σκορπιούς, Καρκίνους, Λέοντες, Υδροχόους, Διδύμους, Τοξότες, Ιχθύες αλλά και σε όσες ή όσους έχουν στο ωροσκόπιο τους «δυνατές» όψεις ανάμεσα στην Αφροδίτη και τον Ποσειδώνα ή τα Φώτα και τον Χείρωνα.
Με την πρώτη του κινηματογραφική ταινία, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης φιλοδοξεί να κερδίσει μια θέση ανάμεσα στους κορυφαίους Έλληνες δημιουργούς και ανεξάρτητα από τις όποιες πικρές ή... εξυπνακίστικες κριτικές, το αποτέλεσμα φαίνεται πως τον δικαιώνει.
Ο δυνατός έρωτας με κεντρικούς πρωταγωνιστές δύο νέους του σήμερα -το Δημήτρη και τη Χριστίνα- αλλά με αφηγητές το «ζεύγος Κοκοβίκου», τους δύο ήρωες-πρότυπα της παλιάς (κινηματογραφικής και όχι μόνον) εποχής, είναι το πρώτο «εύρημα» της ταινίας που παραπέμπει σε μια δισυπόστατη πραγματικότητα, το σήμερα και το χθες, που μπλέκονται μεταξύ τους εκπληρώνοντας στο ακέραιο έναν από τους βασικούς «νόμους» της δημιουργίας: Όταν το παρόν δείχνει αδιέξοδο, τότε το παρελθόν μπορεί να προσφέρει τις «καθαρτήριες» λύσεις.
Η δεύτερη ευθεία αναφορά σε μια διπλή πραγματικότητα είναι βέβαια ο τίτλος και το θέμα της ταινίας «τι θα γινόταν, αν»....
Κι όλα αυτά βέβαια παραπέμπουν με τη σειρά τους στους Διδύμους και τους δύο πλανήτες που φιλοξενεί το ζώδιο στον χάρτη του σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή της ταινίας, τον Άρη και τη Δήμητρα.
Όσο για τα υπόλοιπα αφήνουν τη... γνωστή γεύση του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Με την Αφροδίτη του στο Σκορπιό και έναν εξόχως «Πλουτωνιο» χάρτη, ο έρωτας και οι υπαρξιακές αναζητήσεις ήταν είναι και θα είναι ο καμβάς πάνω στον οποίο πλέκει τις δημιουργίες του.
Το πολύ σημαντικό για τον ίδιο βέβαια είναι πως με το «Αν» εκπλήρωσε και με το παραπάνω τις «υποχρεώσεις» του απέναντι στις... κοσμικές επιρροές. Αιγόκερως, γεννημένος στις 23/12/1975 και έχοντας να παλέψει με τα «θηρία», δηλαδή τον Κρόνο, τον Πλούτωνα και τον Ουρανό, κατάφερε ώστε το μεγάλο βήμα του ως δημιουργός να μην μείνει μετέωρο.
Αυτό τουλάχιστον μπορεί να συνάγει κανείς σε σχέση με την ανάλυση/πρόβλεψη που είχε διατυπωθεί στο gossip-tv.gr, στις 16/12/2009, από την οποία κρατώ την τελευταία παράγραφο:
«Σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές μέσα στην επόμενη διετία θα είναι σαρωτικές και βλέποντας το θετικά του δίνεται μια ουσιαστική ευκαιρία να ξεφύγει από τους περιορισμούς της εγχώριας «μιζέριας»...
Μέσα στο 2012, το τετράγωνο του διελαύνοντα Ουρανού με τον Ήλιο του θα έρθει να ολοκληρώσει τη στροφή στη ζωή του και τότε θα μπορέσει να επαναδιαπραγματευθεί το μέλλον του με νέους όρους.»
Από το ίδιο άρθρο είναι και το παρακάτω απόσπασμα, που αναφέρεται σε κάποιες ενδιαφέρουσες πτυχές του γενέθλιου χάρτη του.
«Η Αφροδίτη στο Σκορπιό υποδηλώνει ότι είναι άνθρωπος με πάθος, πάθη και μια διαρκή τάση αναζήτησης των θησαυρών που κρύβονται στη σκιερή πλευρά της ανθρώπινης ύπαρξης.
Μάλιστα η σύνοδος της Αφροδίτης με τον αστρικό Ποσειδώνα συντελεί σε μια εξιδανίκευση της «σκοτεινής πλευράς», που ναι μεν μπορεί να αποτυπωθεί δημιουργικά σε μια ταινία η ένα λογοτεχνικό έργο αλλά δεν θα πάψει ποτέ να «βασανίζει» το δημοφιλή καλλιτέχνη στην προσωπική του ζωή και να τον παρασύρει από τον άκρατο ρομαντισμό ως τις παρυφές του ...τρόμου.
Ο Ερμής στον Αιγόκερω σε τ-τετράγωνο με το Δία και τον Πλούτωνα τον βοηθά να πλέκει σενάρια με τους πρωταγωνιστές να κινούνται στα όρια της ανθρώπινης ψυχολογίας, βιώνοντας καταστάσεις όπου ακόμη και η «κάθαρση» δεν βάζει ένα οριστικό τέλος αλλά ανοίγει ένα παράθυρο σε ένα διαφορετικό κόσμο.
Η συμμετοχή του αστρικού Ουρανού σε αυτό το τ-τετράγωνο αυξάνει τις πειραματικές τάσεις, την ψυχαναλυτική προσέγγιση και την αναγκαιότητα των ανατροπών.»
Όσο για την πρωταγωνίστρια της ταινίας, την Μαρίνα Καλογήρου, είναι μάλλον Ταύρος με Σελήνη στο Ζυγό και γράφω «μάλλον», αφού τα στοιχεία της γέννησης της δεν είναι διασταυρωμένα.
Αν πάντως είναι όντως έτσι έχουμε να κάνουμε με μια δυναμική προσωπικότητα, η οποία συναισθηματικά εμπλέκεται στα «γρανάζια» του Κρόνου και του Ποσειδώνα.
Είναι ιδανική δηλαδή, για ρόλους όπου το πραγματικό εμπλέκεται με το φανταστικό και η αξιοπιστία είναι ένα αιώνια χαμένο στοίχημα. Διπλές σχέσεις, προδοσίες, απιστίες και διαψεύσεις είναι «στο αίμα της» και κάθε φορά που υποδύεται τέτοιους χαρακτήρες είτε ως θύμα, είτε ως θύτης, έχει την επιτυχία στο... τσεπάκι της!
Με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη εκτός από την αντίθεση του Δία της με τον Ήλιο του, την συνδέει και η όψη Ήλιου-Χείρωνα, η οποία υπάρχει και στους δύο χάρτες, αφήνοντας ανοικτό το παράθυρο στο παρελθόν και σε κάθε τι παραδοσιακό. Σύνοδο εκείνη, «κρυφό» τετράγωνο εκείνος, φαίνεται πως δεν συναντήθηκαν τυχαία στο κατά το ήμισυ αλλά και ουσιαστικά νοσταλγικό σκηνικό του «Αν».
*Αν μετά το σινεμά έχετε διάθεση για διάβασμα, ρίξτε μια ματιά εδώ.