Cine Αστρολογία: The Hobbit - Ένα απρόσμενο ταξίδι

Μια ταινία που θα αρέσει περισσότερο σε Σκορπιούς, Ταύρους, Παρθένους, Ιχθύες, Καρκίνους αλλά και σε όσες ή όσους έχουν ενεργούς στο γενέθλιο χάρτη τους τον Χείρωνα και τον Πλούτωνα.


Η υπόθεση του έργου

Όταν η γη δεν ήταν ακόμη το βασίλειο των ανθρώπων αλλά ένας τόπος γεμάτος από ξωτικά, παράξενα πλάσματα και τέρατα, ο μάγος Γκάλνταφ οργανώνει μια αποστολή επανάκτησης του Έρεμπορ, του βασίλειου των νάνων που κατέχει πια ο δράκος Σμογκ. Τους 13 νάνους-πολεμιστές, που προσπαθούν να πάρουν πίσω τη γη τους, συνοδεύει ο Μπίλμπο Μπάγκινς, ένα μάλλον απρόθυμο Xόμπιτ, που ξεκινά ένα απρόσμενο ταξίδι, προορισμένο να αλλάξει τη ζωή του.


Ο Peter Jackson έχοντας την σκηνοθετική εμπειρία του «Άρχοντα των Δακτυλιδιών» (Lord of the Rings) μεταφέρει στην οθόνη με ανάλογο τρόπο το πρώτο έργο του JRR Tolkien (το Hobbit), εφαρμόζοντας, ωστόσο, την επαναστατική καινοτομία των 48 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Η ταινία βέβαια κυκλοφορεί και με την κλασική κινηματογραφική τεχνική των 24 καρέ ανά δευτερόλεπτο, όπως επίσης και σε μια τρισδιάστατη εκδοχή και σίγουρα η αίσθηση που αποκομίζει ο θεατής από κάθε version είναι διαφορετική.

Να σημειωθεί ότι το έργο είναι το πρώτο μέρος της τριλογίας του Hobbit, οπότε έπεται και η συνέχεια...

Ο συγγραφέας

Ο John Ronald Reuel Tolkien ήταν Αιγόκερως και ανήκε στη γενιά που άλλαξε τα παγκόσμια δεδομένα σε πολλούς τομείς, κάτω από την επιρροή της συνόδου Ποσειδώνα-Πλούτωνα στους Διδύμους. Το δικό του μετερίζι βέβαια ήταν η λογοτεχνία, εκπληρώνοντας στο ακέραιο τις προδιαγραφές των δύο πλανητών αλλά και του ζωδίου, που στο ωροσκόπιο του βρίσκονται σε δεσπόζουσα θέση: Έχοντας τον Ωροσκόπο του στην Παρθένο, το Μεσουράνημα του «πέφτει» στους Διδύμους, με τους δύο αργούς πλανήτες να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από αυτό (περίπου 7 μοίρες), μέσα στον 9ο οίκο.

Τα κύρια «όπλα» του για την έμπνευση και απόδοση ενός μυστηριώδους και μαγικού κόσμου, πάνω στον παραδοσιακό καμβά της βορειοευρωπαϊκής μυθολογίας, ήταν οι δύο πλανήτες στο Σκορπιό (Άρης και Ουρανός) αλλά πολύ περισσότερο η μυθοπλαστική δύναμη των Ιχθύων, αφού στο ωροσκόπιο του το ζώδιο φιλοξενεί τη Σελήνη, τη Δήμητρα, το Δία και την Έριδα.

Ο Σκορπιός έχει να κάνει με την πιο αρχέγονη, άγρια και βάρβαρη πλευρά των έργων του, ενώ οι Ιχθύες με την... νεραϊδένια! Μάλιστα στον Σκορπιό έχει και τον Νότιο Δεσμό της Σελήνης, κάτι που σημαίνει πως κάθε αρχετυπικό μοτίβο του ζωδίου (τα «δαιμόνια» αλλά και η πορεία μιας μεταμόρφωσης) ήταν κάτι που διαισθητικά κατείχε πολύ καλά και επιπλέον, η απόδοση των περιεχομένων του ζωδίου προς το κοινό ήταν πάνω απ' όλα μια ψυχοθεραπευτική πράξη για τον ίδιο.

Συνολικά, οι οκτώ πλανήτες που βρίσκονται στα τρία ζώδια (στους Διδύμους, το Σκορπιό και τους Ιχθύες), επικοινωνούν μεταξύ τους μέσα από ένα πολύπλοκο δίκτυο κύριων όψεων (συμβατικών και «κρυφών»), με πιο χαρακτηριστική ίσως από αυτές την «κρυφή» αντίθεση του τροπικού Άρη με τον Ποσειδώνα και τον Πλούτωνα στην αστρική τους εκδοχή. Γιατί θα ήταν παράλογο να υποστηρίξει κανείς πως τα έργα του Tolkien δεν ξεχειλίζουν από μάχες με σκοτεινές δυνάμεις και γενικότερα μια «υπερβατική» λειτουργία του Άρη, ο οποίος εξαντλεί κάθε «Ποσειδώνιο» ή Πλουτώνιο» περιεχόμενο.

Από αυτήν την πλανητική τριάδα εκπορεύτηκε σε μεγάλο βαθμό η δημιουργική προβολή των έργων του.

Για να «στήσει» βέβαια το σκηνικό τους, εξάντλησε την κατασκευαστική αρτιότητα μέχρι... τελευταίας λεπτομέρειας, που «κληρονόμησε» από τον Ωροσκόπο, το Ηλιακό ζώδιο αλλά και τον Κρόνο στον 1ο οίκο (στο Ζυγό).

Και σε αυτήν την συμπληρωματικότητα φανταστικού και πραγματικού, ήταν καταλυτική η επιρροή του Χείρωνα και πως να μην συμβεί αυτό, αφού ο Κένταυρος, έχοντας Καρκινικά στοιχεία, συνδέεται άμεσα με τις ρίζες και την παράδοση.

Στο ωροσκόπιο του Tolkien, ο Χείρων βρίσκεται στο Λέοντα και τον 12ο οίκο αλλά έχει μια δραστική «κρυφή» -ως προς τις όψεις του- συμμετοχή. Συγκεκριμένα κάνει σύνοδο με τον αστρικό Ωροσκόπο του συγγραφέα και τετράγωνο με το αστρικό του Μεσουράνημα, ενώ σχηματίζει και ένα «κρυφό» τ-τετράγωνο με τον Άρη, τον Ποσειδώνα και τον Πλούτωνα. Είναι δηλαδή ο «κρυφός» πρωταγωνιστής στο ωροσκόπιο του Tolkien και έβαλε παντού τη σφραγίδα του.

Ο σκηνοθέτης

Ο Peter Jackson είναι Σκορπιός και έμμεσα... ολίγον Ιχθύς, αφού ο Ήλιος του (στην 7η μοίρα) κάνει σύνοδο με τον Ποσειδώνα. Στο ίδιο ζώδιο φιλοξενείται και ο Άρης κι εδώ έχουμε δύο βασικές «ανταποκρίσεις» με το ωροσκόπιο του Tolkien, απαραίτητες ώστε να γίνει σωστά η μεταφορά του πνεύματος του. Πρακτικά συγγραφέας και σκηνοθέτης έχουν τον ίδιο Άρη, ενώ πάνω στον Ουρανό του πρώτου ο Jackson έχει τη σύνοδο Ήλιου-Ποσειδώνα. Επιπλέον, ο Ωροσκόπος του Jackson στην 5η μοίρα του Ταύρου κάνει ακριβέστατη αντίθεση με τον Ουρανό του Tolkien, «συλλαμβάνοντας» έτσι την δημιουργική «αύρα» του.

Αντίστοιχα, πάνω στον γενέθλιο Ωροσκόπο του Tolkien στην Παρθένο, ο Jackson «βάζει» τον Πλούτωνα του, συνθέτοντας μια επιπλέον συνάφεια ανάμεσα στον συγγραφέα και το σκηνοθέτη, που και αυτή τη φορά τονίζει τα πιο «σκοτεινά» στοιχεία της μυθοπλασίας.

Εδώ βρίσκεται ίσως και το αδύνατο σημείο σε σχέση με την κινηματογραφική απόδοση των έργων του Tolkien από τον Jackson. Ο σκηνοθέτης δηλαδή «βλέπει» περισσότερο το Σκορπιό του συγγραφέα παρά τον Ιχθύ του και σε αυτό οφείλεται η κατά τη γνώμη μου ενίοτε βαριά ή πνιγηρή ατμόσφαιρα στον κινηματογραφικό «Άρχοντα των Δακτυλιδιών».

Όχι πως ο Jackson δεν... χαμπαριάζει από Ιχθύ! Όπως ήδη σημείωσα έχει έμμεσα στοιχεία του ζωδίου αλλά του λείπει η «ματιά» ενός γρήγορου (προσωπικού) δείκτη.

Γιατί πλανήτη στους Ιχθύες έχει και μάλιστα πάνω στη γενέθλια Σελήνη του Tolkien. Πρόκειται για τον Χείρωνα, ο οποίος βρίσκεται στο 10ο οίκο του ωροσκοπίου του Jackcon. Εδώ έχουμε μια ακόμη «συμμαχία» του φανταστικού με το παραδοσιακό, η οποία μάλιστα συνδράμει τα μέγιστα στην ανάδειξη-καριέρα του σκηνοθέτη.

Ο Χείρων είναι βέβαια αυτός που ως γωνιακός άναψε το πράσινο φως στον Jackson για να σκηνοθετήσει ένα έργο με πάμπολλα παραδοσιακά και μυθολογικά στοιχεία της βορειοευρωπαϊκής κουλτούρας. Η αντίθεση του με τον Ουρανό συνέδραμε σε μια «αναθεωρημένη» απόδοση του παραδοσιακού, εμπλουτισμένη με τα ειδικά εφέ της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Αν όμως ο Ουρανός έβαλε τον θεμέλιο... τεχνολογικό λίθο και είναι ένας συνυπεύθυνος για την καινοτομία των 48 καρέ ανά δευτερόλεπτο, η Έρις με την ψηφιακή της υπόσταση είναι αυτή που «έδεσε το γλυκό». Ο πλανήτης των επιστημών και του μικρόκοσμου κάνει σύνοδο με τον αστρικό Ωροσκόπο του Jackson στον Κριό, ωθώντας τον σε διαρκείς digital προβληματισμούς και εισηγήσεις.

Ο ηθοποιός

Ο Martin Freeman, που υποδύεται τον Μπίλμπο Μπάγκινς (Bilbo Baggins), συγγενή του Frodo του μεταγενέστερου Lord of the Rings, είναι ένας Παρθένος με τη Σελήνη του πιθανότατα στον Ταύρο, ο οποίος όμως πρόκειται να μεταμορφωθεί σε έναν Λέοντα με Σελήνη στον Κριό! Και εδώ αναφέρομαι αρχικά στις τροπικές θέσεις των Φώτων, που όντως παραπέμπουν σε έναν ήπιων τόνων, απλό καθημερινό και «αραχτό» τύπο, ο οποίος όμως μέσα από ένα ταξίδι ενηλικίωσης και μεταμόρφωσης καταλήγει να βιώσει την αστρική τους διάσταση και να γίνει ένας ήρωας-αγωνιστής.

Στον αστρικό (sidereal) χάρτη του εντοπίζονται και τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία συνάφειας, τόσο με τον σκηνοθέτη, όσο και με τον συγγραφέα του Hobbit, όπως είναι για παράδειγμα η σύνοδος Δία-Ποσειδώνα στην 7η μοίρα του Σκορπιού και ο Πλούτωνας στην 5η μοίρα της Παρθένου.

Ο γενέθλιος Άρης του στον Υδροχόο είναι ο... ορισμός του απρόσμενου, όσον αφορά τον τρόπο δράσης και από αυτήν την άποψη ο χαρακτήρας που υποδύεται του ταιριάζει γάντι. Επιπλέον η ανατροπή των δεδομένων της ζωής του εκφράζεται εξαίσια ως μια δημιουργική προβολή της «κρυφής» συνόδου του αστρικού Ουρανού με τον τροπικό Ήλιο και την τροπική Αφροδίτη στην Παρθένο.

JRR Tolkien, 3/1/1892, ώρα 22:00, Bloomfontein, South Africa

Peter Jackson 31/10/1961, ώρα 18:45, Pukerua Bay, New Zealand

Martin Freeman, 8/9/1971, Aldershot, UK







*Αν μετά το σινεμά έχετε διάθεση για διάβασμα, ρίξτε μια ματιά εδώ.
©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved