Πανελλήνιες 2015: Προβλέψεις για τα θέματα και τις παγίδες για 22/5
Το astrology.gr στην υπηρεσία των μαθητών
Δικαίωση για τους επιμελείς
Την Παρασκευή 22/5 το πρόγραμμα περιλαμβάνει Νεοελληνική λογοτεχνία (θεωρητικής κατεύθυνσης), Βιολογία (θετικής κατεύθυνσης) αλλά και δύο μαθήματα τεχνολογικής κατεύθυνσης, την Χημεία και την Διοίκηση επιχειρήσεων.
Κι όπως όλα δείχνουν πρόκειται μάλλον για την πιο δύσκολη ημέρα των εξετάσεων, αφού η δοκιμασία των μαθητών δεν θα είναι μόνον νοητική αλλά και συναισθηματική.
Βέβαια η πρώτη δεν θα είναι και τόσο δύσκολη για τους επιμελείς μαθητές, που απλά θα πιστοποιήσουν την... υπεροχή τους! Όμως η δεύτερη αναφέρεται σε όλους.
Κατ' αρχήν, με τον Κρόνο να δηλώνει εμφατικά «παρών», οι εξεταζόμενοι θα κληθούν να αντιμετωπίσουν προκλήσεις και δυσκολίες, που πρακτικά θα κρίνουν σε μεγάλο βαθμό και το τελικό αποτέλεσμα των προσπαθειών τους. Όσοι δηλαδή καταφέρουν να ξεπεράσουν την συγκεκριμένη δοκιμασία με επιτυχία, θα αποκτήσουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων.
Για να το πετύχουν όμως αυτό θα πρέπει να είναι άρτια προετοιμασμένοι, κάτι βέβαια που παραπέμπει στην συνολική προσπάθεια που κατέβαλαν καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Και φυσικά εδώ δεν χωρούν ούτε «πασαλείμματα», ούτε «εξυπνάδες».
Μάλιστα, για τους πιο άτυχους υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να «πέσουν» θέματα από εκείνα τα λίγα που επέλεξαν να μην επεξεργαστούν, γι' αυτό είναι σκόπιμο να μην υπάρξουν τέτοια κενά.
Επιπλέον, ακόμη και οι επιμελέστεροι των μαθητών θα πρέπει να καταπολεμήσουν το άγχος και τον ενδεχόμενο φόβο μιας αποτυχίας, που μπορεί να τους μπλοκάρει την πιο κρίσιμη στιγμή. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα είναι καταλυτική η στάση των γονέων, που με την σειρά τους δεν πρέπει να φορτώσουν στο παιδί τους υπερβολικές ευθύνες.
Στην ψυχική δοκιμασία των μαθητών μπορεί να συμβάλλει και η αντίθεση της Αφροδίτης με τον Πλούτωνα. Εδώ οι δυσκολίες έχουν να κάνουν με έγνοιες, βιώματα και πιέσεις, που δεν συνδέονται ευθέως με την διαδικασία των εξετάσεων, είναι σε θέση όμως να επηρεάσουν την απόδοση του μαθητή (πχ μια ερωτική απογοήτευση ή κάποιο δυσάρεστο ή έντονα φορτισμένο γεγονός).
Κι επειδή σε μια τέτοια περίπτωση ενδέχεται να υπάρξουν μηδενιστικές τάσεις, οι μαθητές θα πρέπει να «ζυμωθούν» με την ιδέα πως για κανέναν λόγο δεν θα εγκαταλείψουν την προσπάθεια τους.
Κατά τα άλλα, επειδή ο Ερμής εξακολουθεί να είναι ανάδρομος ίσως προκύψουν ποικίλες «αρρυθμίες» και εμπλοκές στην διαδικασία των εξετάσεων, κάτι που μπορεί να εκνευρίσει κάποιους μαθητές ή να τους αποσπάσει την προσοχή. Από την πλευρά τους απαιτείται λοιπόν ψυχραιμία, υπομονή, όπως επίσης και προνοητικότητα ώστε να αντεπεξέλθουν σε οποιαδήποτε δική τους αναποδιά. Για παράδειγμα, είναι καλό να ελέγξουν αν –όντως- έχουν μαζί τους τα απαραίτητα (ακόμη κι αν... γράφει το στυλό τους) όπως επίσης να βρίσκονται έγκαιρα στον χώρο των εξετάσεων, αφού δεν αποκλείεται να προκύψουν έκτακτα εμπόδια στην μετακίνηση τους.
Όσον αφορά στα θέματα των εξετάσεων η γενική τάση είναι να επαναληφθούν κάποια από αυτά, οπότε «μαντεψιές» του τύπου «αυτό έπεσε πέρυσι ή πρόπερσι, άρα δεν ξαναπέφτει» είναι μάλλον άτοπες. Μπορεί ακόμη να ζητηθούν απαντήσεις σε ασκήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια της χρονιάς και βέβαια όσοι μαθητές έχουν καλό μνημονικό θα βρεθούν σε πλεονεκτική θέση.
Σχετικά άρθρα
Πανελλήνιες 2015: Καθημερινές προβλέψεις για τα θέματα και τις παγίδες