Rakuten Viber: Έρευνα για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων στο Internet
Η ασφάλεια των εφαρμογών μηνυμάτων και κλήσεων απέναντι σε κλοπή προσωπικών στοιχείων και συνομιλιών είναι αυτό που απασχολεί περισσότερο τους Έλληνες χρήστες
Περισσότεροι από 170 χιλιάδες χρήστες σε 9 χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης συμμετείχαν σε έρευνα σχετικά με τι τους απασχολεί περισσότερο όσον αφορά στην Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων στο Internet.
Με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Ημέρας Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων στις 28 Ιανουαρίου και την ευρύτερη συζήτηση για τη σημασία της ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, η κορυφαία πλατφόρμας επικοινωνίας στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, Rakuten Viber, ρώτησε περισσότερους από 4 εκατομμύρια ανθρώπους σε 9 χώρες πώς αισθάνονται σχετικά με την ψηφιακή τους προστασία. Μέσω δημοσκοπήσεων που δημοσιεύτηκαν στις κοινότητες του Viber στις 9 χώρες (Ελλάδα, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Σλοβακία, Τσεχία, Κροατία, Σερβία, Σλοβενία και Πολωνία), η δημοφιλής εφαρμογή κατάλαβε καλύτερα τι είναι αυτό που απασχολεί περισσότερο τους χρήστες της όταν κυκλοφορούν στο ψηφιακό σύμπαν.
Οι δημοσκοπήσεις αναδείχθηκαν ανάμεσα στις πιο ενδιαφέρουσες δημοσιεύσεις που έχουν ανεβεί ποτέ στις κοινότητες του Viber, αφού χιλιάδες άνθρωποι ενεργοποιήθηκαν άμεσα για να πουν την άποψή τους. Τέσσερις βασικές ερωτήσεις τράβηξαν την προσοχή 170.000 ανθρώπων στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Όσον αφορά στο πόσο ενδιαφέρονται για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων στον ψηφιακό κόσμο, το 87% των Ελλήνων απάντησε ότι το θεωρεί ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα. Παρόμοια ήταν τα ευρήματα και στην υπόλοιπη περιοχή, καθώς 34.000 χρήστες (το 82% όσων συμμετείχαν στην έρευνα) συμφώνησαν ότι νοιάζονται σε υψηλό βαθμό για το ιδιωτικό απόρρητο στο Internet. Οι πιο «ευαίσθητες» χώρες στον τομέα αυτό είναι η Πολωνία, η Σλοβενία, η Ελλάδα, η Κροατία, η Σερβία και η Βουλγαρία, ενώ για την Τσεχία και τη Σλοβακία προκύπτει ότι ναι μεν υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον, χωρίς όμως να αποτελεί σημαντική προτεραιότητα.
Η δεύτερη ερώτηση είχε σκοπό να ανακαλύψει πόσο ασφαλείς αισθάνονται οι χρήστες με το υπάρχον επίπεδο ασφάλειας. Περίπου το ίδιο ποσοστό (47%) απάντησε ότι θεωρεί πως χρειάζονται νέες ρυθμίσεις, με όσους (41%) νιώθουν ασφάλεια με το υπάρχον πλαίσιο, ενώ το 12% όσων απάντησαν θεωρεί ότι το Internet θα αυτορυθμιστεί σύντομα. Στην Ελλάδα, ωστόσο, το 76% θεωρεί ότι χρειάζονται άμεσα αλλαγές, με μόνο 10% να δηλώνει ότι νιώθει ασφάλεια.
Το να μην χακάρονται και να μην υποκλέπτονται δεδομένα και συνομιλίες από τις διάφορες εφαρμογές φαίνεται ότι είναι αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο τους Έλληνες χρήστες, σύμφωνα με τις απαντήσεις τους στο τρίτο ερώτημα της δημοσκόπησης. Το ίδιο απάντησαν και οι Βούλγαροι και Σλοβάκοι χρήστες, ενώ στην Ουγγαρία και την Κροατία θεωρούν ότι το πιο σημαντικό για μια εφαρμογή είναι να προσφέρει end-to-end κρυπτογράφηση. Για την Τσεχία, την Πολωνία και τη Σλοβενία, προέχει να μην αποθηκεύουν οι διάφορες εφαρμογές περισσότερα δεδομένα από όσα τους είναι χρήσιμα.
Η τελευταία ερώτηση αφορά στο πόσο ασφαλείς νιώθουν οι χρήστες του Viber με την συγκεκριμένη εφαρμογή, και εδώ ένα ποσοστό 90% απάντησε ότι αισθάνεται αρκετά ή απόλυτα ασφαλές.
«Ο στόχος μας, ως κορυφαίας εταιρείας τεχνολογίας, είναι να δημιουργήσουμε μία ασφαλή και προστατευμένη εναλλακτική πλατφόρμα επικοινωνίας που να είναι αξιόπιστη και να σέβεται με τον καλύτερο τρόπο το ιδιωτικό απόρρητο των χρηστών της. Γι’ αυτό και δεν παύουμε να συζητάμε σχετικά με την Ιδιωτικότητα και την Προστασία των Δεδομένων στο Internet και ειδικά στις πλατφόρμες μηνυμάτων και συνομιλιών που μας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα. Για να πετύχουμε το στόχο μας, συνεργαζόμαστε με τους χρήστες, ξεκινώντας συζητήσεις μαζί τους. Αυτός είναι ο πιο αυθεντικός και φυσικός τρόπος για να εναρμονιστούμε με τις ανάγκες τους και να επικεντρώσουμε τις δυνάμεις μας στο μέλλον εκεί που πραγματικά πρέπει», σχολίασε σχετικά με την έρευνα ο Atanas Raykov, Senior Director Business Development EEMENA της Rakuten Viber.
Γίνε μέλος της ελληνικής κοινότητας στο Viber εδώ, για να μαθαίνεις πρώτος για τις ενημερώσεις της εφαρμογής, για συμβουλές σχετικά με την πλατφόρμα, καθώς και ιδέες για το πώς να βελτιώσεις την εμπειρία σου ως χρήστης του Viber.
Σχετικά με τη Rakuten Viber:
Στη Rakuten Viber, συνδέουμε τους ανθρώπους. Δεν έχει σημασία ποιοι είναι ή πού βρίσκονται. Οι χρήστες μας σε όλο τον κόσμο έχουν πρόσβαση σε μια σειρά από λειτουργίες όπως οι συνομιλίες ένας-προς-έναν, βιντεοκλήσεις, ομαδική ανταλλαγή μηνυμάτων, ενημερώσεις και συζητήσεις των χρηστών με τα αγαπημένα τους δημόσια πρόσωπα και brands. Διασφαλίζουμε για τους χρήστες μας ένα ασφαλές και δωρεάν περιβάλλον για να μοιράζονται τα συναισθήματά τους.
Η Rakuten Viber είναι μέλος της Rakuten Inc., παγκόσμιου ηγέτη στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου και των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών. Αποτελεί το επίσημο κανάλι επικοινωνίας της FC Barcelona και την επίσημη εφαρμογή άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων και κλήσεων των Golden State Warriors.
Γίνε μέλος του Viber σήμερα και απόλαυσε την καλύτερη εμπειρία επικοινωνίας στον κόσμο.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας στο media@viber.com