Κλασικά λάθη στην οδήγηση! Εσύ τα κάνεις;
Η πλειονότητα των Ελλήνων σήμερα οδηγεί αυτοκίνητο ή απλά έχει δίπλωμα οδήγησης...
Πόσοι όμως από όλους αυτούς τηρούν κατά γράμμα τον Κ.Ο.Κ. ; Τα παρακάτω είναι ορισμένα από τα συχνότερα λάθη στην οδήγηση στην Ελλάδα του σήμερα και χρειάζονται την προσοχή όλων μας.
Σύμφωνα με έρευνες, το 84% των οδηγών δεν τηρεί το όριο ταχύτητας που αναγράφεται στις πινακίδες. Αυτό σύμφωνα με την τροχαία είναι από τις πιο συχνές αιτίες ατυχημάτων στη χώρα μας. Για παράδειγμα πολλοί ξεπερνούν το όριο σε κατοικημένη περιοχή, που είναι τα 50km/h.
Στις κυκλικές πλατείες επίσης ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά. Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ, σε ισόπεδο κυκλικό κόμβο, χωρίς σήμανση, προτεραιότητα έχουν εκείνοι που μπαίνουν στον κόμβο, σε αντίθεση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό σημαίνει πως όσοι είναι πάνω στην πλατεία πρέπει να κοιτάξουν αν οι εισερχόμενοι έχουν την οκτάγωνη πινακίδα STOP ή όχι.
Ένας στους τέσσερις οδηγεί με πρόβλημα όρασης! Αυτό συμβαίνει επειδή οι οδηγοί δεν γνωρίζουν το συγκεκριμένο πρόβλημα ή επειδή δεν φοράνε τα γυαλιά όταν οδηγούν. 15% έως 25% των οδηγών πάσχουν από αδιάγνωστα οφθαλμολογικά προβλήματα. Σύμφωνα με έρευνες οφείλουμε να επισκεπτόμαστε για το λόγο αυτό οφθαλμίατρο ανά δύο χρόνια.
Όταν θέλουμε να σταθμεύσουμε, βγάζουμε alarm. Ωστόσο σύμφωνα με τον ΚΟΚ η προειδοποίηση για ελιγμό στάθμευσης γίνεται με το ανάλογο φλας. Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες αυτό τηρείται.
Δεν ελέγχουμε από τους καθρέφτες πριν ανοίξουμε την πόρτα ή ακόμα να τους έχουμε κλειστούς καθ' όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
Σε χώρους όπως το αεροδρόμιο ή διαβάσεις μπροστά από σχολεία οι πεζοί έχουν προτεραιότητα σε κάθε περίπτωση. Για το λόγο αυτό υπάρχουν και οι μειωτές ταχύτητας τα γνωστά σε όλους σαμαράκια.
Το πλεονέκτημα του δικύκλου να κινείται ανάμεσα στα αυτοκίνητα είναι τροχαία παράβαση. Αυτό εκτός από παράνομο είναι και επικίνδυνο. Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, η συνεχής αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας ή η κίνηση στη διαχωριστική γραμμή είναι παράβαση. Πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν λανθασμένα, ότι εάν ο οδηγός της μηχανής έχει βγάλει το αριστερό φλάς μπορεί να προσπεράσει.