Εσωτερική Αστρολογία-Κριός: εσωτερικός κυβερνήτης Ερμής
από τον Χρήστο Παΐζη
Όλοι ξέρουμε πως ο «βίαιος» Κριός έχει κυβερνήτη τον επίσης «βίαιο» Άρη, μιας και αυτός ο πλανήτης θεωρείται πιο συμβατός με τη θυελλώδη, πύρινη φύση του Κριού.
Ναι, αυτό ισχύει στη σφαίρα της Εξωτερικής Αστρολογίας που, όπως το έχουμε ξαναγράψει, λειτουργεί άψογα για τους κοινούς θνητούς. Όταν όμως κάποιος έχει μπει στην ατραπό της μύησης, «έρχονται τα πάνω κάτω». Έτσι, και ο Κριός συνδέεται με τον Ερμή για λόγους που αμέσως παραθέτουμε:
1. Ο ψυχοπομπός Ερμής, που σύμφωνα με την αρχαιότητα μετέφερε τις ψυχές στον Άδη, είναι φυσικό να συνδέεται με τον Κριό (ζώδιο έναρξης και αφετηρίας) και συνδεόμενος με αυτόν είναι κοντά στο κατεξοχήν ζώδιο του θανάτου τους, τους Ιχθύες (που έχουν κυβερνήτη όχι τον Ποσειδώνα αλλά τον Πλούτωνα στην Εσωτερική Αστρολογία). Ο Ερμής, για να μπορεί να πηγαινοέρχεται μεταξύ ζωής και θανάτου, έχει έδρα του το νεανικό Κριό, ώστε από εκεί να μπορεί εύκολα να πηγαίνει στον Κάτω Κόσμο (Ιχθύες) αλλά και να επιστρέφει στη βάση του. Ο Ερμής, ψυχοπομπός και αγγελιοφόρος, λειτουργεί άψογα στο ζώδιο του Κριού, το οποίο είναι επίσης ζώδιο του θανάτου του, μιας και στον Κριό πεθαίνει η ψυχή ενσαρκωνόμενη.
2. Ο εγκεφαλικός Ερμής συνδέεται με τις ανώτερες «οκτάβες» του Κριού, που ανατομικά συνδέεται με το κεφάλι (καθόλου τυχαία κορυφαίοι ποιητές και μουσικοί, όπως οι Μπαχ, Σολωμός, Χέντερλιν, ήταν Κριοί), και η αντισκιά του Κριού είναι στο Ερμαϊκό ζώδιο της Παρθένου.
3. Ο Ερμής είναι δείκτης της νεότητας, όπως και ο Κριός, γι’ αυτό και η σύνδεσή τους σε εσωτερικό επίπεδο είναι πολύ λογική.
4. Με τον Κριό έχουμε θάνατο της ψυχής, ώστε να μπει στον τροχό των ενσαρκώσεων, να καθαρθεί και να εξελιχθεί. Ο ψυχοπομπός Ερμής λοιπόν είναι φυσικό να κυβερνά εκείνο το ζώδιο όπου οι ψυχές μεταμορφώνονται.
5. Όπως ξέρουν όσοι ασχολούνται με την εσωτερική πλευρά της αστρολογίας και της μυθολογίας, σύμβολα του θεού Ερμή στην αρχαιότητα ήταν ο κριός και ο φαλλός. Οι αρχαίοι, έστω και συμβολικά, σε μυθολογικό επίπεδο, είχαν συλλάβει τη σύνδεση Ερμή – Κριού πολύ πιο πριν από την Α. Μπέϊλη. Όπως γράφει ο Πέτρος Γράβιγγερ «ο τύπος του κριοφόρου Ερμού εγένετο ο τύπος του καλού ποιμένος, τον ευρίσκει τις εις τα χριστιανικάς κατακόμβας ως σύμβολον του σωτήρος Χριστού. Ως σύμβολον ο Κριός, εν τη περιπτώση ταύτη, δύναται να θεωρηθεί ως παριστών την γονιμοποιόν αρχήν που συντηρεί και πολλαπλασιάζει το ποίμνιον». Άρα ο κριοφόρος Ερμής, ως ηγέτης – ποιμένας, συνδέεται με το αρχηγικό ζώδιο του Κριού, το ζώδιο δηλαδή εκείνο στο οποίο η ψυχή εκπίπτει από τον ωκεανό του Παντός και εισέρχεται στον τροχό της ζωής για να δοκιμαστεί και βέβαια χρειάζεται στην αρχή έναν ποιμένα, για να τη βοηθήσει και να την καθοδηγήσει.
6. Όμως και το δεύτερο σύμβολο του Ερμή, ο φαλλός (και δη ο όρθιος), που παριστά τη γονιμοποιό και αναπαραγωγική αρχή της φύσης, συνδέεται πάλι με το ζώδιο του Κριού, το ζώδιο της γονιμότητας, της έναρξης και της άνοιξης. Ο Ερμής ερμηνεύεται από τους ιεροφάντες ως το άρρεν στοιχείο, στοιχείο κατεξοχήν «Κριαρίσιο» πολύ περισσότερο από τον Άρη.
Πλανήτης Ερμής: η βάση της δημιουργίας
Ο Ερμής λοιπόν, που η Εξωτερική Αστρολογία συνδέει μόνο με το εμπόριο, τις μεταφορές και τις επικοινωνίες, έχει πολύ πιο σύνθετες διαστάσεις στην εσωτερική παράδοση. Βρίσκεται μεταξύ ορατού και αοράτου κόσμου, είναι αρχή ζωής, είναι η βάση της δημιουργίας, είναι το σύμβολο της αιώνιας νιότης και της εγκεφαλικής δραστηριότητας.
Επειδή όλες αυτές οι ιδιότητές του συνάδουν με το ζώδιο του Κριού, γι’ αυτό είναι και εσωτερικός κυβερνήτης αυτού του ζωδίου. Όσοι Κριοί λοιπόν έχουν μπει σε διαδικασία μαθητείας, δεν ελέγχονται από το μη ιερό Άρη αλλά από τον ιερό Ερμή.
Πιστεύω λοιπόν να καταλάβατε πως η σύνδεση πλανητών – ζωδίων στην Εσωτερική Αστρολογία δεν είναι αυθαίρετη, έχει λογική βάση που εδράζεται στη βαθύτερη φύση του πλανήτη και στις ανώτερες «οκτάβες» του ζωδίου.