Εσωτερική Αστρολογία-Οι Δίδυμοι
Από τον Δρ Χρήστο Παΐζη
Εσωτερικός κυβερνήτης των Διδύμων, δεν είναι ο Ερμής, αλλά η Αφροδίτη. Ο Ερμής δε θα μπορούσε να είναι γιατί, όπως είδαμε, είναι περισσότερο συμβατός με τον Κριό, τουλάχιστον από εσωτερική σκοπιά και αφού, στο σύστημα τη Εσωτερικής Αστρολογίας κάθε πλανήτης συνδέεται μόνο με ένα ζώδιο ,η από-σύνδεση του Ερμή από τους Διδύμους είναι αυτονόητη. Συνδέεται όμως με την Αφροδίτη, γιατί ο πλανήτης της «καθαρής» αγάπης μπορεί στο ζώδιο της επικοινωνίας να βρει την καλύτερη έκφρασή του.
Άλλωστε, κατά την Μπέιλη, οι Δίδυμοι είναι το ζώδιο στο οποίο γίνεται «αναγωγή της δυαδικότητας σε μια ρευστή σύνθεση» .Αυτό σημαίνει πως οι πολικότητες των ζωδίων, που σχηματίζουν αντίθεση, πρέπει να υπερβαθούν και «τα 12 αντίθετα πρέπει να γίνουν τα συγκεκριμένα 6 και αυτό πραγματοποιείται με τη συγχώνευση στη συνείδηση των πολικών αντιθέτων» (Α.Μπέιλη, «Εσωτερική Αστρολογία» ,σελ.348). Αφού λοιπόν η δυαδικότητα-πολικότητα είναι ο βασικός χαρακτήρας του ζωδιακού και αυτός πρέπει να ξεπεραστεί «ώστε να διευκολυνθεί η μετουσίωσή του σε μία ενότητα»(ο.π.),«γιατί τα 2 πρέπει στο τέλος να γίνουν Ένα» (΄0.π.),έπεται πως οι Δίδυμοι, ως κατεξοχήν ζώδιο δυαδικότητας, εκφράζουν αυτό που υπάρχει σε όλους τους άξονες του Ζωδιακού (την αντίθεση-δυαδικότητα) και πρέπει συγχρόνως οι ίδιοι οι Δίδυμοι να δώσουν το «καλό παράδειγμα», να δείξουν αυτό που πρέπει να γίνει, την υπέρβαση δηλαδή της δυαδικότητας, γι’ αυτό οι Δίδυμοι «είναι ένα από τα πιο σημαντικά ζώδια και η επιρροή του βρίσκεται πίσω από το καθένα .ζώδιο…. Είναι το κυριότερο σύμβολο της Δυαδικότητας στο ζωδιακό» (ό.π.,σελ.319.322)
Πώς, όμως, θα γίνει η ενότητα των αντιθέτων;
Μέσα από τη δύναμη της ακτίνας της αγάπης και της Σοφίας, η οποία, <«ρέει» στη Γη μας μέσα κυρίως από το ζώδιο των Διδύμων. Αφού λοιπόν:
1. Οι Δίδυμοι είναι ζώδιο κατεξοχήν δυαδικότητας και σε αυτό εικονίζεται η δυαδικότητα που υπάρχει σε όλα τα ζώδια, σε όλα τα ζεύγη ζωδίων, η δυαδικότητα-πολικότητα ως νόμος του ζωδιακού,
2. Η δυαδικότητα αυτή πρέπει να υπερβληθεί και να μετουσιωθεί σε ενότητα,
3. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα από Αγάπη-αρχή ενοποιητική-και Σοφία-γνώση πως «εν τω παν»
4. Έπεται πως ο κυβερνήτης των Διδύμων θα πρέπει να είναι ένας πλανήτης που ενώνει, ένας πλανήτης ιερός και αγνός και τέτοιος πλανήτης είναι η Αφροδίτη, γι’ αυτό και αυτή συνδέεται με το ζώδιο των Διδύμων .Ο Ερμής δε συνδέεται εσωτερικά με τους Διδύμους, γιατί ως πλανήτης της δυαδικότητας(ό.π.,σελ.353) ,δε θα βοηθούσε το ζώδιο της δυαδικότητας να δώσει σε όλο το ζωδιακό το μεγάλο μάθημα, πως η δυαδικότητα δηλαδή είναι στα φαινόμενα και η ουσία ,που είναι και το ζητούμενο, είναι η Ένωση. Η Αφροδίτη, εσωτερικός κυβερνήτης των Διδύμων, δίνει το μάθημα πως η Αγάπη (η «φιλότητα» του Εμπεδοκλή) είναι η μόνη δύναμη που υπερβαίνει κάθε χωριστικότητα και στο ζώδιο της πολλαπλότητας και της χωριστικότητας μπορεί να δώσει ώθηση ώστε αυτή να ξεπεραστεί μέσα από τη Σοφία που φέρνει η συνειδητοποίηση της ενότητας ως συμπαντικού αιτήματος - επιταγής. Άλλωστε οι Δίδυμοι, ως ζώδιο του μεταβλητού Σταυρού στο σύστημα της Μπέιλη συνδέονται κατεξοχήν με το Χριστιανισμό, θρησκεία που ως κεντρικό της άξονα έχει την Αγάπη.
Εν κατακλείδι λοιπόν η Αφροδίτη συνδέεται εσωτερικά με τους Διδύμους μέσα στα πλαίσια της μαθητείας που επιτελείται σε αυτό το ζώδιο(μην ξεχνάτε πως οι εσωτερικοί κυβερνήτες συνδέονται περισσότερο με το μαθητή, και όχι με τον καθημερινό συνηθισμένο άνθρωπο, χωρίς αυτό να έχει καμιά μειωτική παράμετρο).
Η μαθητεία λοιπόν στους Διδύμους έχει ως στόχο αρχικά την αποδοχή της δυαδικότητας αλλά και την κατανόηση πως αυτή είναι φαινομενική και πως πίσω από αυτή υπάρχει η ενότητα, πως ακόμα και πίσω από τις πιο αντίρροπες δυνάμεις, υπάρχει κάτι κοινό που τις συνέχει και τις συνδέει και αυτό το κοινό είναι ,σε τελευταία ανάλυση ο ίδιος ο Θεός, που μέσα από το πλέγμα αυτών των αντίρροπων δυνάμεων, πασχίζει να γνωρίσει τον εαυτό του, ένας Θεός «Πάσχων», μεγαλοδύναμος και όχι «παντοδύναμος», όπως γράφει και ο Καζαντζάκης στην «Ασκητική» του. Θα συνειδητοποιήσει πως σε αυτήν την πορεία του Θεού προς την Αυτογνωσία, ο καθένας μας είναι ένα κύτταρο, που, για να υπάρχει, είναι αναγκαίο και κατ επέκταση, τίποτα δεν είναι άχρηστο ούτε προς υποτίμηση και έχοντας αυτή τη σοφία θα μπορεί πιο εύκολα να δει τη «συγγένεια» με όλα τα κύτταρα του Σύμπαντος-Θεού και, έτσι, θα μπορέσει πιο εύκολα να ξεπηδήσει η ενοποιητική αγάπη, η οποία εκφράζεται κατεξοχήν από τον ιερό-όπως είπαμε –πλανήτη Αφροδίτη και όχι από το δυαδικό Ερμή, ο οποίος κυβερνά το συνηθισμένο Δίδυμο, ο οποίος μάλιστα θεωρεί τη δυαδικότητα και «φυσική τάξη».
Τέλος ,η Αφροδίτη μπορεί να εκφράσει όλη τη δυναμική της αγάπης στο ζώδιο των Διδύμων, γιατί σε αυτό το ζώδιο εικονίζεται, όπως είπαμε, όλη η δυαδικότητα του ζωδιακού και αν εκεί ξεπεραστεί, τότε ευκολότερα μπορεί να ξεπεραστεί οπουδήποτε. Μην ξεχνάμε πως και ο Ιησούς κατέβηκε στον Άδη για να νικήσει το Θάνατο… Έτσι και ο πλανήτης της Αγάπης, έρχεται ως κυβερνήτης του ζωδίου της χωριστικότητας για να νικήσει τη χωριστικότητα. Τηρουμένων των αναλογιών, θα σας θυμίζαμε το περίφημο «θανάτω θάνατον πατήσας». Μόνο έτσι θα μπορέσει να θριαμβεύσει η Σοφία του «Εν τα πάντα είναι» του Ηρακλείτου.
Δίδυμοι, Γη και Δυαδικότητα
Θυμίζουμε πως η ιεραρχική διακυβέρνηση έχει να κάνει με τις υψηλότερες και λεπτότερες διαστάσεις, εκφάνσεις και κραδασμούς των ζωδίων και, βέβαια, ο ιεραρχικός κυβερνήτης θα λειτουργήσει μόνο όταν κάποιος έχει μπει στη διαδικασία του «δασκάλου», έχοντας ξεπεράσει ακόμα και το στάδιο του μαθητή, στάδιο που συνδέεται, όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει, με τους εσωτερικούς κυβερνήτες.
Ας πάμε όμως να δούμε την ιεραρχική διακυβέρνηση των Διδύμων, οι οποίοι εσωτερικά, αν θυμάστε, συνδέονται με την Αφροδίτη.
Δίδυμοι και Γη
Ο ιεραρχικός κυβερνήτης των Διδύμων είναι η Γη, πλανήτης που εσωτερικά συνδέεται με το ζώδιο που είναι απέναντι από τους Διδύμους, τον Τοξότη, κάτι στο οποίο είχαμε διεξοδικά αναφερθεί όταν μιλούσαμε για την εσωτερική διακυβέρνηση του Τοξότη. Για να κατανοήσουμε τη σύνδεση της Γης με τους Διδύμους σε επίπεδο ιεραρχικής διακυβέρνησης, θα πρέπει να πάρουμε υπόψη μας τον εξής σχετικά απλό αστρολογικό συλλογισμό:
• Στους Διδύμους, όπως γράφει η Μπέιλη («Εσωτερική Αστρολογία», σελ. 320) «ανάγεται η δυαδικότητα σε μια ρευστή σύνθεση»
• Αυτό σημαίνει πως η δυαδικότητα, που κυριαρχεί σε όλη τη Δημιουργία, στο ζώδιο αυτό εκφράζεται κατεξοχήν, για αυτό και στην εξωτερική αστρολογία το ζώδιο αυτό συνδέεται κατεξοχήν με καταστάσεις δυαδικότητας, ακόμα και διπλοπροσωπίας ή αμφισημίας. Είναι άλλωστε, στην Εξωτερική Αστρολογία, το κατεξοχήν «διπλό» ζώδιο.
• Όμως, επειδή η δυαδικότητα υπάρχει σε όλο το ζωδιακό, όλα τα ζώδια (που είναι 12) συνδέονται με το απέναντί τους και έχουμε έτσι έξι «δυάδες»
• Οι Δίδυμοι, όντας ζώδιο-σύμβολο της δυαδικότητας, είναι το κατεξοχήν ζώδιο που βρίσκεται πίσω από κάθε ζεύγος ζωδίων
• Για αυτό «οι Δίδυμοι είναι ένα από τα πιο σημαντικά ζώδια και η επιρροή τους βρίσκεται πίσω από το καθένα» (Α. Μπέιλη, ο.π., σελ. 321)
• Όμως, τα δυαδικά ζεύγη πρέπει να υπερβούν του ανταγωνισμού τους, να «μετουσιωθούν σε μια ενότητα, γιατί τα δύο πρέπει στο τέλος να γίνουν Ένα» (Α. Μπέιλη, ο.π., σελ. 320)
• Αυτό θα γίνει μέσα από διαδικασίες πόνου και λύπης, καταστάσεων που υπάρχουν στη Γη, μιας και η Γη κατά τη Μπέιλη, αυτός ο μη-ιερός πλανήτης είναι ο «πλανήτης της λύπης που απελευθερώνει και τον πόνο που εξαγνίζει» (Α. Μπέιλη, ο.π., σελ. 333)
• Άρα, η Γη είναι ιεραρχικά κυβερνήτης των Διδύμων, γιατί μπορεί να βοηθήσει στο να υπερβληθεί η δυαδικότητα και να συνειδητοποιηθεί η Αλήθεια πως «στο τέλος τα δύο πρέπει να γίνουν Ένα» και να αποκτηθεί «η ελευθερία των δύο».
Ας τα δούμε όμως όλα αυτά πιο αναλυτικά.
«Η ελευθερία των δύο»
Όπως και παραπάνω αναφέραμε τα 12 ζώδια σχηματίζουν 6 ζευγάρια και κάθε ζευγάρι συγκροτεί έναν «άξονα», όπως λέμε και στην Εξωτερική ακόμη Αστρολογία, π.χ. ο άξονας Διδύμων-Τοξότη, είναι άξονας γνώσης, το ζεύγος Ταύρου-Σκορπιού άξονας οικονομικών κοκ. Στο κάθε ζεύγος τα δύο ζώδια που το συγκροτούν φαίνονται να είναι σε πλήρη αντίθεση, για αυτό άλλωστε και η «όψη» που σχηματίζουν μεταξύ τους δηλώνεται με αυτήν ακριβώς τη λέξη: αντίθεση. Όμως, η Εσωτερική Αστρολογία πιστεύει πως η αντίθεση στα πλαίσια του κάθε ζωδιακού ζεύγους είναι φαινομενική και σε ένα ανώτερο επίπεδο συνδέονται μεταξύ τους. Αυτό είναι το επίπεδο που «το δύο γίνεται ένα» και είναι ένα επίπεδο που προϋποθέτει υψηλό επίπεδο εξέλιξης. Αυτός που έχει μπει σε ανώτερες διαδικασίες, σε διαδικασίες δηλαδή μαθητείας ή και διδασκαλίας έχει ξεπεράσει το στάδιο της «αντιπαλότητας» των ζωδιακών ζευγών και μπορεί εύκολα να «περνά» από τον έναν πόλο στον άλλον ζωδιακό πόλο. Γράφει κατά λέξη η Αλίκη Μπέιλη (ο.π., σελ. 320): «Κάτω από το πρίσμα της ανθρώπινης λογικής τα αντίθετα παραμένουν αιώνια, ενώ για τον μυημένο που λειτουργεί η ενόρασή του, δεν αποτελούν παρά έξι μεγάλες δυναμικότητες, επειδή έχει αποκτήσει την «ελευθερία των δύο», όπως αποκαλείται. Για παράδειγμα, το άτομο που είναι Λέοντας και διαθέτει συνείδηση μυημένου, διατηρεί τόσο την ατομικότητα του, που αναπτύχθηκε στο Λέοντα όσο και την οικουμενικότητά του Υδροχόου. Μπορεί να λειτουργήσει, εάν το επιλέξει, σαν πλήρως αυτεξούσιο άτομο, και όμως την ίδια στιγμή διαθέτει μια τελείως αφυπνισμένη οικουμενική συνείδηση».
Αφού, λοιπόν, η δυαδικότητα πρέπει να υπερβληθεί στη Γη, ώστε αυτή να περάσει τις μυητικές διαδικασίες και να γίνει «ιερός πλανήτης» (για μυήσεις και ιερότητα έχουμε σε προηγούμενα τεύχη ακροθιγών αναφερθεί και αργότερα θα αναφερθούμε διεξοδικά στα πλαίσια αυτής της στήλης) και οι Δίδυμοι, ως σύμβολο της δυαδικότητας «βρίσκονται πίσω από τα 12 ζώδια» και είναι «ένα από τα πιο σημαντικά ζώδια», είναι φυσικό ιεραρχικά να συνδέεται με τη Γη, μιας και ο φωτισμένος Δίδυμος πρέπει να αποκαλύψει τη μεγάλη Αλήθεια: πως πίσω από τα αντίθετα υπάρχει το Ένα, πως τα αντίθετα είναι απλά όψεις του ίδιου ενός νομίσματος και πως η Γη θα γίνει ιερή, όταν κατανοηθούν οι φύσεις των αντίθετων και αυτά ξεπεραστούν μέσα στα πλαίσια του Φωτός.
«Όταν οι διπλές δυνάμεις των κοσμικών αδελφών (Δίδυμοι) γίνουν η ενέργεια του Ενός που ιππεύει προς το Φως (Τοξότης), τότε το τέταρτο γίνεται πέμπτο» για να κλείσουμε με λόγια της Μπέιλη και διευκρινίζοντας πως το τέταρτο που γίνεται πέμπτο είναι η 5η μύηση που θα κάνει και τη Γη ιερό πλανήτη.
Λίγα ακόμα για τη μεταφυσική βαρύτητα των Διδύμων
Αναφερθήκαμε πολλές φορές σε φράσεις της Αλίκης Μπέιλη που τονίζουν τη βαρύτητα αυτού του ζωδίου από εσωτερική σκοπιά και θίξαμε πως η βαρύτητα του αυτή έχει να κάνει με τα δυαδικότητα, που αυτό το ζώδιο συμβολίζει. Επειδή όλα όσα γράψαμε είναι ιδιαίτερα βαρυσήμαντα, αλλά και … βαριά, θα αναφερθούμε και στη φύση των Διδύμων και στο σημαντικότατο τους ρόλο στα πλαίσια της Εσωτερικής Αστρολογίας, τόσο σημαντικό που η Μπέιλη να θεωρεί πως «είναι ένα από τα πιο σημαντικά ζώδια και η επιρροή τους βρίσκεται πίσω από το καθένα ζώδιο» (Αλίκη Μπέιλη, «Εσωτερική Αστρολογία», σελ. 321). Συνεπείς, λοιπόν, στην υπόσχεσή μας, αναλύουμε ακόμα περισσότερο τη μεταφυσική βαρύτητα των Διδύμων, πραγματώνοντας την υπόσχεση που δώσαμε, να δείξουμε δηλαδή πως οι Δίδυμοι όχι μόνο δεν είναι «ελαφρύ» ζώδιο, όπως πιστεύουν οι ημιμαθείς της Αστρολογίας, αλλά πως είναι, ίσως, από τα πιο «βαριά».
Η δυαδικότητα ως βάση του ζωδιακού
Ο ζωδιακός, όπως είναι πια πασίγνωστο, χωρίζεται σε 12 ισομερή τμήματα, τα ζώδια (που, βέβαια, για λόγους που δε μπορούμε να εξηγήσουμε, είναι μόνο 12 και κανείς … Οφιούχος δεν υπάρχει ανάμεσά τους), που σχηματίζουν έξι (6) δυάδες, έξι δίπολα, τους περίφημους «άξονες» ή «πολικότητες», π.χ. οι Δίδυμοι και ο Τοξότης συγκροτούν τον άξονα της γνώσης, ο Καρκίνος και ο Αιγόκερως τον άξονα της εξουσίας και της παράδοσης κοκ. Στην Εξωτερική Αστρολογία τα δύο ζώδια που συγκροτούν τον κάθε άξονα θεωρείται πως είναι αντίθετα και μάλιστα η όψη που σχηματίζουν είναι η αντίθεση (180ο), όψη που δε θεωρείται ευνοϊκή. Όμως και στην Κλασική Αστρολογία υπάρχει ο λεγόμενος «νόμος της πολικότητας», σύμφωνα με τον οποίο υπάρχει αλληλεπίδραση και διαλεκτική σχέση ανάμεσα στα δύο ζώδια-πόλους κάθε άξονα και υποστηρίζεται πως πολλές φορές και κάτω από κάποιες αυστηρές προϋποθέσεις πλανήτες που βρίσκονται στο πρώτο ζώδιο του άξονα μπορεί να λειτουργούν και στο απέναντι, π.χ. ένας Ήλιος στον Τοξότη μπορεί κάλλιστα να έχει και χαρακτηριστικά των Διδύμων, ιδίως αν ο Ήλιος βρίσκεται στον 3ο οίκο.
Η δυαδικότητα, λοιπόν, είναι η βάση του ζωδιακού και χωρίζει τα 12 ζώδια σε 6 δυάδες-πόλους, φαινομενικά αντίθετους, αλλά κατά βάση συνεργαζόμενους και με σχέση «συγκοινωνούντων δοχείων». Αυτή η δυαδικότητα που εκφράζεται και στο ζωδιακό είναι έκφραση της δυαδικότητας που υπάρχει σε όλη τη δημιουργία (κρύο-ζέστη, θετικό-αρνητικό, κ.α.) και αυτή η δυαδικότητα είναι που παράγει τη ζωή. Όμως, η δυαδικότητα αυτή είναι πλαστή, φαινομενική, πίσω από τα φαινομενικά αντίθετα υπάρχει ενότητα και σκοπός είναι να γίνει υπέρβαση αυτής της πλαστής αντίθεσης των μελών της δυάδας και να γίνει ενότητα, τα δύο να γίνουν ένα. Αυτό όμως για να γίνει, πρέπει πρώτα να κατανοηθεί η παραπάνω Αλήθεια και να γίνει προσπάθεια μετά να ξεπεραστεί η φαινομενική αντίθεση. Εδώ ακριβώς είναι ο ρόλος των Διδύμων.
Οι Δίδυμοι ως το κατεξοχήν ζώδιο της δυαδικότητας
Αφού, λοιπόν, η δυαδικότητα είναι η βάση του ζωδιακού, το ζώδιο εκείνο που έχει στη φύση του και στο σύμβολό του ακόμη τη δυαδικότητα, είναι το ζώδιο εκείνο που «φωτογραφίζει» την κατάσταση που υπάρχει στο ζωδιακό, αλλά και σε όλη τη Δημιουργία. Αυτό είναι το ζώδιο των Διδύμων, μέσα στο οποίο περικλείεται η δυαδικότητα και το οποίο, ως σύμβολο της δυαδικότητας, είναι «το ζώδιο που βρίσκεται πίσω από τα ζώδια», όπως γράφει η Μπέιλη. Αφού, λοιπόν, οι Δίδυμοι είναι το ζώδιο που εικονίζει στο Είναι του την κατάσταση που υπάρχει, όχι μόνο σε όλο τον ζωδιακό, αλλά και σε όλη τη Δημιουργία είναι το κατεξοχήν ζώδιο που προσφέρεται για να ξεπεραστεί η δυαδικότητα και να πραγματωθεί η Ενότητα. Αν μάλιστα πάρουμε υπόψη πως απέναντι από τους Διδύμους είναι ο Τοξότης, ζώδιο που κατεξοχήν συνδέεται με «ενοποιητικές διαδικασίες», καταλαβαίνουμε πως όταν η δυαδικότητα πολεμηθεί στους Διδύμους – που είναι ο προνομιούχος χώρος της – τότε εύκολα μπορούμε να περάσουμε στον ενοποιητικό χώρο του Τοξότη, τότε «τα 2 θα γίνουν 1». Όμως, για να υπερβληθεί η δυαδικότητα, χρειάζεται αρχικά να υπάρξει επικοινωνία ανάμεσα στα αντίθετα (για αυτό και ο πλανήτης της επικοινωνίας, ο Ερμής, είναι εξωτερικός κυβερνήτης αυτού του ζωδίου), την τάση για σύγκρουση που έχουν τα αντίθετα τη νικά η αγάπη (για αυτό ο πλανήτης της Αγάπης, η Αφροδίτη, είναι εσωτερικός κυβερνήτης των Διδύμων) και, τέλος, όλος αυτός ο αγώνας για υπέρβαση της δυαδικότητας θα γίνει στο χώρο του πλανήτη Γη, ώστε αυτός, όταν η νίκη κερδηθεί και επιτευχθεί η ενότητα, έχοντας πια περάσει την πέμπτη μύηση, θα γίνει «ιερός». Για αυτό και ιεραρχικός κυβερνήτης των Διδύμων είναι η Γη, γιατί στα πλαίσια της οι Δίδυμοι θα επιτελέσουν τη βαριά μεταφυσική τους αποστολή: να χτυπήσουν τη δυαδικότητα στη ρίζα της, δηλαδή στο ίδιο το ζώδιο των Διδύμων, μιας και η δυαδικότητα μπορεί να χτυπηθεί μόνο στο χώρο της δυαδικότητας (που είναι οι Δίδυμοι), όπως η ομοιοπαθητική θεραπεύει με τα «όμοια» και ο θάνατος πατιέται μόνο με το θάνατο («θανάτω θάνατον πατήσας»).