Η Ομοιοπαθητική και οι διαταραχές μάθησης ενός παιδιού
Μήπως το παιδί ή ο έφηβος χρειάζεται βοήθεια;
Έχουν ανοίξει τα σχολεία και πολλά από τα παιδιά έχουν αφήσει το παιχνίδι και την ανεμελιά τους και καλούνται να ξεκινήσουν την καινούρια σχολική χρονιά για την νοητική τους ανάπτυξη. Θα πρέπει να αποστηθίσουν έναν όγκο πληροφοριών τον οποίο θα πρέπει να τον χειριστούν. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλές φορές καταλήγουν να έχουν υπερβολικό άγχος είτε όταν δίνουν εξετάσεις ή και ένα απλό τεστ, χωρίς όμως να καταφέρνουν να αποδώσουν ακόμα και άμα έχουν τις ικανότητες. Κάποια άλλα παιδιά είναι ιδιαίτερα υπερκινητικά και δραστήρια με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συγκεντρωθούν και να αποσπάται συνέχεια η προσοχή τους.
Με όλα αυτά που βιώνουν στην καθημερινότητα τους, είτε λόγω των συνθηκών της χώρας μας και το φόβο που τους μεταφέρεται από αυτή την κατάσταση, είτε επειδή είχαν μια αποτυχία που είχε σαν αποτέλεσμα το παιδί να πέσει σε κατάθλιψη, δεν μπορούν να εστιάσουν σε αυτό που διαβάζουν. Πολλές φορές όμως τα ίδια τα παιδιά από αυτήν την αποτυχία που βιώσαν έχουν την αίσθηση ότι δεν ταιριάζουν με το σύνολο ή με τους συνομήλικούς τους, επειδή δεν κατάφεραν να τα πάνε καλά. Αν λοιπόν είχε προκύψει ένα τέτοιο θέμα σε περίοδο εξετάσεων και δεν έχει λυθεί, φυσικό και επόμενο είναι να επαναληφθεί.
Σε κάποια άλλη χρονική περίοδο μπορεί να έχει βιώσει η οικογένεια ένα δυνατό περιστατικό το οποίο μπορεί να είχε επιπτώσεις στην ζωή του παιδιού. Τότε το παιδί ξεκίνησε να μην νιώθει καλά με τον εαυτό του, έχοντας πολλές φορές μια δειλή συμπεριφορά και έλλειψη αυτοπεποίθησης. Μπορεί να γίνει ανυπάκουο και να φέρεται άσχημα είτε στην οικογένεια του, είτε και στους καθηγητές του.
Η δουλειά που κάνει το σχολείο είναι να πρέπει να φροντίζει την σωματική, τη συναισθηματική και την πνευματική ανάπτυξη του παιδιού. Βέβαια, αν αυτό γίνεται ή όχι, είναι στην κρίση του καθενός. Στην πραγματικότητα όμως η μόρφωση είναι απαραίτητο εφόδιο που θα πρέπει να έχει κάθε παιδί για να μπορέσει να αναπτυχθεί σωστά στην πορεία της ζωής του. Όταν λοιπόν εμφανιστεί ένα πρόβλημα, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Ο κάθε γονιός ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει μια παρόμοια κατάσταση προσπαθεί με κάθε τρόπο να βοηθήσει το παιδί του αλλά στην πραγματικότητα δεν μπορεί να του βάλει εκείνος «τα γράμματα μέσα στο κεφάλι του». Μπορεί όμως να του δείξει τις επιλογές που υπάρχουν.
Με την ομοιοπαθητική έχουν αντιμετωπιστεί αρκετές φορές τέτοιες καταστάσεις, δίνοντας πολύ καλά αποτελέσματα. Επειδή ακριβώς η ομοιοπαθητική βλέπει τον άνθρωπο σαν σύνολο και όχι σαν σύμπτωμα μπορεί και ενισχύει τον αμυντικό οργανισμό, φέρνοντας με αυτόν τον τρόπο την ισορροπία. Όπως έχω αναφέρει ξανά ο τρόπος δράσης της ομοιοπαθητικής είναι σε τρία επίπεδα στο (σωματικό-συναισθηματικό-νοητικό) και το αποτέλεσμα της είναι να καταφέρει να αποκαταστήσει όποια διαταραχή έχει προκύψει. Η ομοιοπαθητική βοηθάει ούτως ώστε να νιώσει πάλι το αίσθημα της ευεξίας και να μπορεί να ενσωματωθεί ξανά στο σύνολο για να μπορέσει να γίνει ξανά δημιουργικό για τον εαυτό αλλά και για την κοινωνία.
Η ομοιοπαθητική δρα πολύ καλά μαζί με την ψυχολογία και, επειδή ο συναισθηματικός κόσμος ενός παιδιού είναι κάτι πολύ σημαντικό, η καλύτερη αντιμετώπιση είναι να το βοηθήσετε και από τις δύο πλευρές, όταν πιστεύετε ότι το χρειάζεται.
Τα παιδιά είναι το μέλλον και για πολλούς άλλους λόγους καλό είναι να φροντίζουμε να έχουν ισορροπία και σωστή μόρφωση.