Οι Δεσμοί της Σελήνης στους οίκους-Άξονας Διδύμων-Τοξότη
Από το Χρήστο Παΐζη
1. Βόρειος Δεσμός στους Διδύμους-Νότιος στον Τοξότη
Βόρειος Δεσμός στον 1ο οίκο-Νότιος στον 7ο
Το άτομο έχει μια προσωπικότητα πολύπλευρη, του αρέσει να έχει ευρύ κοινωνικό περίγυρο και ενδιαφέρεται γι απόκτηση γνώσεων, ωστόσο αμελεί την προσωπική του ανάπτυξη και τις πρακτικές εφαρμογές δίνοντας προτεραιότητα στη συλλογικότητα και τη θεωρητική προσέγγιση.
Το θέμα είναι πως μια τέτοια επιμονή, το εγκλωβίζει συνήθως στα νύχια των ποικίλου είδους «αρπακτικών» που εκμεταλλεύονται την κατάσταση και ουσιαστικά ελέγχουν το νου και τις επιλογές του, ασκώντας μια έμμεση η άμεση πνευματική βία.
Σε προσωπικά θέματα οι σχέσεις με συγγενικά πρόσωπα είναι συνήθως καθοριστικές ενώ δεν λείπουν οι ταλαιπωρίες-ψυχώσεις από σχέσεις που συνδέονται με το εξωτερικό, με πρόσωπα ιεροσύνης ή του νομικού κόσμου.
Το ζητούμενο σε αυτόν τον άξονα είναι η προσωπική ενδυνάμωση και η αποφυγή των δεσμεύσεων, γι αυτό και τελικά όλα τα είδη των θεσμικά κατοχυρωμένων σχέσεων η συνεργασιών τείνουν να διαλυθούν. Αυτό φυσικά συμπεριλαμβάνει και το γάμο.
Αν σώνει και καλά θέλει να μείνει σε κάποια σχέση θα πρέπει να μπορεί να φορά όλα τα προσωπεία που διαθέτει η «φαρέτρα» των Διδύμων και ο/η σύντροφος πρέπει να του δίνει συνεχώς την αίσθηση της εναλλαγής.
Βόρειος Δεσμός στον 2ο οίκο-Νότιος στον 8ο
Αυτή η αντιστοιχία επισημαίνει πως πιθανόν να υπήρχε μια φανατισμένη προσήλωση σε θέματα οικονομικά, κατάχρηση χρημάτων μέσα από επίπλαστες νομικές διαδικασίες, χρήση γνώσεων για απόκτηση χρημάτων για θάνατο ανθρώπων ή για ικανοποίηση σεξουαλικότητας.
Γενικά μια φετιχιστική προσήλωση στο χρήμα, ερωτική σχέση μαζί του και μια τάση απόκτησης «σκοτεινών» γνώσεων.
Το άτομο πρέπει να μάθει να αποκτά χρήματα δικά του κυρίως μέσα από δραστηριότητες εμπορίου, συγγραφής, μεταφορών κ.ά. Επίσης, να αποκτήσει ένα ελαστικό σύστημα αξιών, με πλήρη κατανόηση της διαφορετικότητας.
Γενικά αυτή η αντιστοιχία απαγορεύει την κατάχρηση χρημάτων των άλλων, κι αν αυτό συμβεί το άτομο μπορεί να χάσει τα πάντα.
Βόρειος Δεσμός στον 3ο οίκο-Νότιος στον 9ο
Σε προηγούμενες ενσαρκώσεις η ψυχή ασχολήθηκε φανατικά με έναν τομέα γνώσης κι ίσως έφθασε σε ακρότητες δογματικές και φανατικές. Ίσως το άτομο να έδρασε φανατικά και ως δικαστής να έχει βαρύ κάρμα επιβολής ποινών σε ανθρώπους γι’ αυτά που πίστευαν. Στην ενσάρκωση αυτή πρέπει να πάρει το μάθημα πως η αλήθεια ακόμα κι αν είναι μία, εκφράζεται με ποικιλία μορφών.
Η αντιστοιχία αυτή είναι δεύτερος μυητικός βαθμός. Ο πρώτος μυητικός βαθμός είναι να πιστεύουμε πως η αλήθεια είναι μία μέσα από το πλήθος των πολλών θεωριών. Ο δεύτερος μυητικός βαθμός είναι να κατανοήσουμε πως η αλήθεια δεν είναι μία, αλλά πολλές. Ο τρίτος βαθμός είναι να κατανοήσουμε πως και πίσω από τα πολλά υπάρχει Ένα, και τα πολλά είναι «τα προσωπεία του Ενός».
Με μια τέτοια αντιστοιχία είναι απαραίτητο το άτομο να μην έχει καμία μορφή δογματισμού, ν’ αποφεύγει εύκολα να υιοθετεί μία κοσμοθεωρία και πάντα να εφαρμόζει το λατινικό ρητό «audietur et altera pars» «ας ακουστεί και η άλλη πλευρά».
Καλόν είναι ν’ ασχολείται με επαγγέλματα που επιτρέπουν πνευματική ανησυχία και πολλαπλότητα. Επικίνδυνο αν ασχοληθεί με φιλοσοφία, γιατί μπορεί ν’ αναπτύξει πνευματικό ολοκληρωτισμό.
Βόρειος Δεσμός στον 4ο οίκο-Νότιος στον 10ο
Η αντιστοιχία αυτή δείχνει ένα παρελθόν μονομερούς προσήλωσης σε θέματα καριέρας και γενικά μια αφοσίωση σε κοινωνικά πρότυπα. Πιθανόν να ήταν το άτομο σε κάποια ενσάρκωση «κρατικός φιλόσοφος», που προωθούσε την ιδεολογία κάποιας εξουσίας. Το παρελθόν αυτό δηλώνει και χρησιμοποίηση πνευματικών δυνάμεων για απόκτηση εξουσίας, καριερίστας, πιθανόν ακόμα και με ντοκτορά φιλοσοφίας. Θυμίζει τους στίχους του γερμανού ποιητή Holdernn «μισώ την ιδιοφυΐα που υπηρετεί την εξουσία». Παρελθόν άτεγκτο χωρίς συναισθηματικές διακυμάνσεις προσηλωμένο σ’ αυτό που θεωρούσε καθήκον του, όποιο κι αν ήταν αυτό.
Στην ενσάρκωση αυτή πρέπει να πάρει το εξής μάθημα: να δέχεται την αξία του συναισθήματος και να προσπαθεί μέσα από το λόγο, γραπτό ή προφορικό, αυτό να καλλιεργεί.
Φυσικά δεν πρέπει ποτέ ν’ αφεθεί να πλημμυρίσει από συναίσθημα αλλά πάντα αυτό να μετουσιώνεται αν είναι πιεστικό (π.χ. ένας μεγάλος έρωτας) μέσα από έλλογες διαδικασίες. Π.χ. αν ερωτευθεί κι ο έρωτας είναι αδύνατος να προσπαθήσει είτε γράφοντας, είτε μιλώντας ν’ αποφορτιστεί.
Γενικά αυτή η αντιστοιχία θέλει επαφή με το συναίσθημα αλλά όχι απότομα.
Βόρειος Δεσμός στον 5ο οίκο-Νότιος στον 11ο
Σε προηγούμενες ενσαρκώσεις η ψυχή είχε αφοσιωθεί σε ένα στόχο, σε μια ομάδα, σε ένα ιδανικό χάνοντας τη χαρά της ζωής, θυσιάζοντας καθημερινές μικροχαρές στο όνομα μιας ιδέας, ή στα συμφέροντα μιας εταιρείας. Χρησιμοποιούσε το μυαλό του για να εξυπηρετήσει ευρέα σύνολα. Στην τωρινή ενσάρκωση πρέπει να μάθει πως αν κάποιος δεν έχει γευθεί τις χαρές της ζωής δεν μπορεί εύκολα ν’ αφοσιωθεί στο πνεύμα και στα υπερατομικά συμφέροντα. Μόνον αν κάποιος «χορτάσει» τις χαρές της ζωής και τις ξεπεράσει μπορεί να πάει σε ανώτερα επίπεδα. Όπως έγραψε ο Καβάφης «…….κι ηδονικά μυρωδικά όσα μπορείς, όσα μπορείς πιο άφθονα ηδονικά μυρωδικά»
Ο πλούσιος που γίνεται ασκητής από κορεσμό των υλικών αγαθών είναι προτιμότερος απ’ αυτόν που γίνεται ασκητής από απελπισία.
Σε κάθε περίπτωση, όσοι έχουν αυτή την αντιστοιχία καλούνται ουσιαστικά να αναλάβουν ηγετικό ρόλο, συνειδητοποιώντας και προωθώντας ένα δικό τους σύστημα αξιών που κατακτούν κυρίως μέσα από τις σχέσεις τους με αγαπημένα πρόσωπα. Οι δεσμοί αυτοί «απαγορεύουν» τις εμμονές με φιλοσοφικούς συλλογικούς χώρους και κοσμοθεωρίες, αφού υπάρχει πάντα ο κίνδυνος εγκλωβισμού σε «κοπάδια εξειδικευμένων ηλίθιων».
Βόρειος Δεσμός στον 6ο οίκο-Νότιος στον 12ο
Με μια τέτοια αντιστοιχία η ψυχή είχε πιθανόν θητεύσει σε χώρους απομόνωσης για ασχολία με βαθιά γνώση, ίσως να είχε φθάσει και σε κάποιες απόκρυφες γνώσεις. Μέσα στα πλαίσια αυτής της απομόνωσης μπορεί να έφθασε και στο ένα από τα δύο αμαρτήματα που μπορεί να διαπράξει ένας μύστης : να κράτησε τη γνώση μόνο για τον εαυτό του.
Κάθαρση από αυτή την ύβρη επέρχεται ως εξής: στριφογυρνάει σε χώρους γνώσης και δεν καταφέρνει να φτάσει ποτέ σε κάποιο βάθος, τριγυρνά σαν τη μέλισσα από δω και από κει κι αυτό εκφράζεται και στις επαγγελματικές δραστηριότητες.
Με την αντιστοιχία αυτή απαγορεύεται κάποιος να αναζητά θεραπείες με ένα μόνο τρόπο, πρέπει να εφαρμόσει κι εδώ την πολλαπλότητα. Αν ασκεί λειτούργημα ιατρικής φύσεως το ιδανικό είναι να αξιοποιεί αρχαίες γνώσεις χωρίς ν’ αρνείται κάθε σύγχρονη άποψη. Όποιο επάγγελμα κι αν κάνει πρέπει να βασίζεται σε όλο το σώμα γνώσεων που υπάρχει στο χώρο του και να δρα πολυκεντρικά, πλουραλιστικά. Π.χ. αν είναι αστρολόγος πρέπει κυρίως να βασίζεται στις κλασσικές γνώσεις της τέχνης αλλά και ν’ ακούει κάθε καινούργια άποψη.
Γενικά στο χώρο εργασίας πρέπει να είναι πολυεδρικός και στη καθημερινή του ζωή πρέπει να μεταδίδει ότι γνώση κουβαλά και που πολλές φορές και δεν ξέρει πως την έχει και ήδη ξέρει πως την έχει. Ιδανική θέση για λογοθεραπευτή, για ψυχαναλυτή, για εκλαϊκευτή δύσκολων εννοιών και φιλοσοφιών.
Γενικά με μια τέτοια αντιστοιχία είναι πολύ επικίνδυνη η ύπνωση (γιατί ο 12ος είναι ο οίκος του ύπνου).
Βόρειος Δεσμός στον 7ο οίκο-Νότιος στον 1ο
Σε προηγούμενες ενσαρκώσεις η ψυχή είχε ασχοληθεί εγωκεντρικά με τη γνώση και πιθανόν είχε υιοθετήσει φιλοσοφικές απόψεις μισανθρωπικής υφής. Θα μπορούσε το άτομο να ήταν ερωτευμένος με τη γνώση κι αυτή να λειτουργούσε ως υποκατάστατο της ανθρώπινης επικοινωνίας. Είναι πιθανόν επίσης κι ένας διανοητικός εγωισμός και γι’ αυτό στην παρούσα ενσάρκωση θα πρέπει το άτομο να κατανοήσει:
Την αξία του άλλου
Την αξία της συντροφικότητας.
Την αξία της μετάδοσης της γνώσης και της χαράς που δίνει αυτή η μετάδοση.
Την αξία της λεκτικής επικοινωνίας που ακόμα κι αν δεν λέει τίποτα πραγματώνει έναν όρο ύπαρξης. Γιατί υπάρχουμε για να επικοινωνούμε.
Αυτή η αντιστοιχία εμποδίζει κάθε προσπάθεια απομόνωσης κι όσες φορές το άτομο απομονώνεται τιμωρείται αυστηρά.
Γενικά, όποιος δεν μπορεί να δράσει με τους όρους του Βόρειου Δεσμού του είναι πιθανόν να υφίσταται ασθένειες της φύσεως του Νότιου και στην προκειμένη περίπτωση η άρνηση της επικοινωνίας μπορεί να έχει συνέπειες στην ποιότητα και τη ροή του αίματος. Γιατί διακοπή επικοινωνίας = διακοπή ροής.
Άρα πρέπει η τιμωρία να εκφραστεί βιωματικά με διακοπή κάποιου υλικού στοιχείου που ρέει και που συνδέεται με το ζώδιο του Τοξότη.
Βόρειος Δεσμός στον 8ο οίκο-Νότιος στον 2ο
Η αντιστοιχία αυτή δείχνει πως πιθανόν το άτομο μονομερώς να είχε ασχοληθεί με οικονομικά χρησιμοποιώντας γνώσεις προχωρημένες για την εποχή του. Ίσως, πάλι, να είχε χρησιμοποιήσεις γνώσεις για αποκόμιση οικονομικών κερδών και γενικά να είχε μια πνευματική μονομέρεια γύρω από υλιστικά θέματα (2ος).
Η αντιστοιχία αυτή είναι ένδειξη υλιστικής θεώρησης που θεωρεί σημαντικό μόνο την ύλη και το χρήμα. Ο Γερμανό φιλόσοφος Zimmel είχε αυτή την αντιστοιχία κι είχε γράψει το εκπληκτικό έργο «Φιλοσοφία του χρήματος».
Ένα άτομο που έχει αυτή την αντιστοιχία συνήθως έχει μεγάλη κακοδαιμονία όταν εστιάζεται στην απόκτηση χρήματος. Θα πρέπει λοιπόν να μάθει να μην έχει μονομανία με το χρήμα, να κοιτάζει τις δικές του βαθύτερες (8ος) πνευματικές ανάγκες και γενικά να προσπαθεί ν’ αποκτά χρήματα από πολλές πηγές κι όχι από μία. Επίσης να αποφεύγει να ρισκάρει με δικά του χρήματα και κυρίως ν’ αποφεύγει οικονομικές δοσοληψίες με άτομα του εξωτερικού γιατί μπορεί να έχει και νομικές εμπλοκές.
Αντίθετα προτείνεται η διαχείριση χρημάτων των άλλων και η απόκτηση κερδών μέσα απ’ αυτά. Η ευστροφία των Διδύμων ευνοεί εμπορικές δραστηριότητες με κεφάλαια άλλων (8ος) ή με κληρονομιές.
Βόρειος Δεσμός στον 9ο οίκο-Νότιος στον 3ο
Έχουμε το φαινόμενο της αντιστροφής δεσμών γι’ αυτό και η πραγμάτωση είναι ιδιαίτερα δύσκολη. Μπορεί το άτομο να ξοδεύεται στο να εμβαθύνει σε πράγματα ανούσια. Ν’ αποκτά πολλές γνώσεις ή και πολλούς τίτλους σπουδών στο ίδιο επίπεδο.
Το ζητούμενο σ’ αυτή την αντιστοιχία είναι να συνδεθεί το βάθος με το πλάτος, να γνωρίζει κάποιος πολλά και όσο γίνεται πιο βαθιά.
Η καλύτερη πραγμάτωση είναι οι συνεχείς σπουδές πάνω σε συναφή αντικείμενα ώστε να υπάρχει και το πλάτος των Διδύμων και η ενοποιητική αρχή του Τοξότη.
Βόρειος Δεσμός στον 10ο οίκο-Νότιος στον 4ο
Μ’ αυτή την αντιστοιχία το άτομο θα πρέπει γενικά ν’ αποφεύγει τη διανοητική προσήλωση στις παραδόσεις, την εμπλοκή συναισθηματικού και διανοητικού τομέα της ύπαρξης με θέματα του παρελθόντος.
Πρέπει συνεχώς να δρα σε επίπεδο καριέρας μέσα από διαδικασία συνεχών εναλλαγών. Ίσως, σε προηγούμενη ενσάρκωση το άτομο με πνευματικά εφόδια που πήρε από ή μέσω της οικογένειας ή της πατρίδας να αναλώθηκε μόνο σ’ αυτά ακόμα και σε επίπεδο υποχρεώσεων.
Πρέπει τώρα, αυτονομημένο, μέσα από ποικιλία επαγγελματικών δοκιμών και πειραματισμών να ψάξει να βρει «το δικό του αστερία» κι όταν τον βρει συνεχώς να τον προσαρμόζει στις κατά καιρούς ανάγκες του.
Η καλύτερη εκδοχή αυτού του άξονα είναι η δημιουργία πολλών εμπορικών συναλλαγών που έχουν όμως ένα ενοποιητικό στοιχείο.
Βόρειος Δεσμός στον 11ο οίκο-Νότιος στον 5ο
Σε προηγούμενη ενσάρκωση είναι πολύ πιθανόν να υπήρξε μια μονομερής προσήλωση σε θέματα που εξυπηρετούσαν το εγώ (5ος ) και ίσως να υπήρχε μια δογματική απόρριψη κάθε συλλογικότητας. Πιθανότατα η ψυχή να πίστευε πως μόνη της μπορούσε να δημιουργήσεις.
Το μάθημα που πρέπει να πάρει είναι η αξία της συλλογικότητας. Η ποικιλία των Διδύμων, η επικοινωνιακή τους φύση και η συλλογικότητα του 11ου απαγορεύουν την ασχολία με ένα πράγμα η πρόσωπο και την άρνηση της συνεργασίας.
Η καλύτερη πραγμάτωση αυτού του άξονα είναι η ανάληψη συγκεκριμένη εργασίας σε πλαίσια καταμερισμού εργασίας όπου θα νιώθει όχι γρανάζι, αλλά μονάδα. Εδώ η συλλογικότητα πρέπει να έχει χαρακτήρα ολότητας κι όχι συνολικότητας. Πρέπει δηλ. να επιτευχθεί να είναι μέρος σ’ ένα όλο που αποτελεί «ενότητα του πολλαπλού»
Βόρειος Δεσμός στον 12ο οίκο-Νότιος στον 6ο
Με τέτοια αντιστοιχία είναι δεδομένο ένα κάρμα προσφοράς. Προσφορά που σε προηγούμενη ενσάρκωση είχε εμπράγματο αλλά και μονομερή χαρακτήρα. Στη παρούσα ενσάρκωση πρέπει να μάθει η ψυχή την ποικιλία της προσφοράς μέσα σε πλαίσιο συναισθηματικού ξεχειλίσματος κι όχι απλά σε πλαίσια κάποιου ηθικού αξιακού δόγματος.
Επειδή ο 6ος και ο 12ος οίκος είναι οίκοι που συνδέονται με ιατρική είναι πολύ πιθανόν σε προηγούμενη ενσάρκωση κάποιο άτομο να είχε επαφές με χώρους υγείας σε πλαίσια πνευματικών ενδιαφερόντων ή δογματικές απόψεις για την ιατρική. Στη παρούσα ενσάρκωση πρέπει ν’ αποδεχθεί την ποικιλία των προτάσεων για θεραπεία και η επαφή του με τον χώρο του πόνου να μην είναι ψυχρά επιστημονική αλλά να έχει και το στοιχείο της συν-πάθειας.
2. Βόρειος Δεσμός στον Τοξότη-Νότιος στους Διδύμους
Βόρειος Δεσμός στον 1ο οίκο-Νότιος στον 7ο
Μ’ αυτή την αντιστοιχία η ψυχή προσπαθούσε να διευρυνθεί πνευματικά μέσα από διαδικασίες διαπροσωπικές, Παλαιότερα, προσπαθούσε να υπάρξει και να διευρυνθεί γνωστικά μέσα από κουβέντες με άλλους (7ος). Επειδή μ’ αυτό τον τρόπο η γνώση εκ των πραγμάτων ήταν επιφανειακή και ημιτελής, πάντα έμοιαζε σαν τη πεταλούδα που πετά απ’ το ένα μέρος στο άλλο.
Στην ενσάρκωση αυτή πρέπει να μάθει:
Να αποκτά γνώση μέσα από προσωπική προσπάθεια (1ος) και συνθέτοντας τις γνώσεις άλλων (7ος).
Να εστιαστεί σε ένα τομέα, και να αφιερωθεί σ’ αυτόν.
Να συνθέσει υπάρχουσες γνώσεις με μια νέα ποιότητα.
Η επαγγελματική ενασχόληση με γνωστικά αντικείμενα βοηθά στην διατήρηση των ισορροπιών.
Η χειρότερη εκδοχή αυτής της αντιστοιχίας είναι να συνεχίσει να ρίχνει το βάρος στους άλλους αδιαφορώντας για την προσωπική του καλλιέργεια.
Βόρειος Δεσμός στον 2ο οίκο-Νότιος στον 8ο
Η αντιστοιχία αυτή δίνει επιπολαιότητα σε θέματα χρηματοοικονομικά, μπορεί να δείχνει ακόμα και ψυχή που από επιπολαιότητα και βιασύνη ξόδεψε χρήματα άλλων (8ος) ή δεν τα αξιοποίησε. Μπορεί επίσης να δηλώνει και μια επιπολαιότητα σε θέματα μεταφυσικής (8ος) που εκφράστηκε κυρίως με την αναζήτηση χρημάτων μέσω ανήθικων οδών.
Στην ενσάρκωση αυτή πρέπει να μάθει να κερδίζει χρήματα με έντιμους τρόπους ή μέσα από διαδικασίες υψηλής πνευματικότητας. Θα μπορούσε κάλλιστα να κερδίζει χρήματα μέσα από διαδικασίες που άμεσα ή έμμεσα συνδέονται με το εξωτερικό, αλλά πάνω απ’ όλα το μάθημα αυτής της ενσάρκωσης είναι η κατανόηση της έννοιας του έχειν, δηλ. να συνειδητοποιήσει πως το έχειν δεν ταυτίζεται ποτέ με το είναι και πως σημαντικότερη κτήση είναι η πνευματική γιατί δι’ αυτής αποκτάται και η υλική.
Επίσης ο δεσμός αυτός μπορεί να δώσει φιλοσοφική στάση απέναντι στο χρήμα και βέβαια συνήθως προκαλεί μεγάλες καταστροφές όταν δίνεται προτεραιότητα στα χρήματα των άλλων (8ος).
Βόρειος Δεσμός στον 3ο οίκο-Νότιος στον 9ο
Έχουμε το φαινόμενο της αντιστροφής δεσμών, κάτι που πάντα προκαλεί δυσκολίες στη πραγμάτωση των δεσμών. Σε προηγούμενη ενσάρκωση πιθανότατα η ψυχή απέκτησε υψηλές γνώσεις (9ος) τις οποίες χειρίστηκε επιπόλαια, φτάνοντας στο σημείο να δώσει πληροφορίες για γνώσεις που έπρεπε να είναι μυστικές.
Στη παρούσα ενσάρκωση η ψυχή πρέπει να ασχοληθεί με γνώσεις που παλαιότερα πιθανόν σνομπάριζε και να δώσει βαθύτητα σε πράγματα που μπορεί και να θεωρούσε ρηχά, πρέπει να καταλάβει το νόημα της απλότητας. Ίσως πάλι σε προηγούμενη ενσάρκωση ν’ ανέβηκε βιαστικά σκαλοπάτια γνώσης και τώρα πρέπει να τα ανέβει ένα-ένα.
Βόρειος Δεσμός στον 4ο οίκο-Νότιος στον 10ο
Πιθανόν σε προηγούμενη ενσάρκωση να υπήρχε έντονη ασχολία με τη καριέρα (10ος) και επιπόλαιη δράση σε θέματα οικογένειας, σπιτιού (4ος). Και στην ίδια όμως τη καριέρα δρούσε επιπόλαια, πολυσυλλεκτικά και ήταν ένας «πολυτεχνίτης κι ερημοσπίτης».
Στην ενσάρκωση αυτή είναι απαραίτητο να εστιαστεί σε θέματα που συνδέονται με τις βαθύτερες ανάγκες του, να φιλοσοφήσει πάνω σ’ αυτές και ακολούθως αφού πρώτα γεμίσει γνώση, να κατευθυνθεί σ’ επαγγελματική δραστηριότητα. Σε προηγούμενη ενσάρκωση δια του επαγγέλματος και των εναλλαγών στα πλαίσιά του αναζητούσε να βρει τι θέλει. Τώρα πρέπει να προηγηθεί η φιλοσοφική ενδοσκόπηση και μετά ν’ αρχίσει η επαγγελματική δράση που θα είναι επιτυχής μόνο αν είναι πνευματική φύσεως και συνυπάρχουν σ’ αυτή οι βαθύτερες ανάγκες και η επιθυμία μετάδοσης εμπειριών.
Βόρειος Δεσμός στον 5ο οίκο-Νότιος στον 11ο
Με την αντιστοιχία αυτή υπάρχει η τάση να δρα η ψυχή σε συλλογικό χώρο και να μη μπορεί να υπάρξει ανεξάρτητα από αυτό. Νιώθει πως δε θα μπορέσει να τα βγάλει πέρα αν δεν δρα στα πλαίσια μιας συλλογικότητας και γι’ αυτό άτομα μ’ αυτή την αντιστοιχία πάντα γυροφέρνουν σε συλλογικούς χώρους είτε θρησκευτικούς, είτε πολιτικούς, είτε συνδικαλιστικούς – επαγγελματικούς.
Το μάθημα αυτής της ενσάρκωσης είναι να κατανοήσουν πως πρέπει να στηρίζονται στις δικές του δυνάμεις, να απογαλακτιστούν από το σύνδρομο της συλλογικότητας και να έχουν δραστηριότητα με αντίκτυπο συλλογικό αλλά που όμως γίνεται καθαρά απ’ αυτούς τους ίδιους. Για παράδειγμα να κάνουν μια πνευματική δραστηριότητα όπως συγγραφή βιβλίου, η οποία γίνεται απ’ αυτούς τους ίδιους αλλά έχει αντίκτυπο ευρύτερο. Όσο μένουν σε θέματα 11ου οίκου και Διδύμων σπαταλούν ένα δώρο που τους έχει δώσει η φύση και που όπως πολύ σωστά έγραφε αναλύοντας αυτή την αντιστοιχία η Σουζάνα Ορφανού «σ’ αυτή την αντιστοιχία δόθηκε απ’ το Σύμπαν η ευκαιρία να πάρει κάποιος τη τύχη στα χέρια του»
Βόρειος Δεσμός στον 6ο οίκο-Νότιος στον 12ο
Με την αντιστοιχία αυτή έχουμε εμπειρία προσφοράς (6ος, 12ος) αφηρημένης όμως και επιπόλαιας η οποία μπορεί και να γίνονταν χάριν περιεργείας και μέσα σε πλαίσια συλλογής εμπειριών.
Στη τωρινή ενσάρκωση θα πρέπει να μάθει τη συγκεκριμένη προσφορά (6ος) κυρίως σε θέματα που απαιτούν πνευματική βοήθεια.
Ιδιαίτερα καλή θέση για όσους ασχολούνται με πνευματικές θεραπείες, healing, και κάθε τι το εναλλακτικό. Μη ξεχνάμε άλλωστε πως ο Τοξότης συνδέεται με τον Κένταυρο Χείρωνα και είναι κατ’ εξοχήν ζώδιο πνευματικής θεραπείας.
Βόρειος Δεσμός στον 7ο οίκο-Νότιος στον 1ο
Η αντιστοιχία αυτή δείχνει ενασχόληση με πολλούς τρόπους στην αναζήτηση ταυτότητας σε προηγούμενη ενσάρκωση. Δείχνει αναζήτησης γνώσης με προσωπικό μόχθο χωρίς τη συνεργασία άλλων ή κάποια απόκτηση γνώσης που κρατιέται ερμητικά κλειστή για χρήση του ίδιου του κατόχου. Ίσως να δηλώνει και μια επιπολαιότητα σε θέματα γνώσης από τη πλευρά του ατόμου.
Γενικά ο Νότιος Δεσμός στους Διδύμους στον 1ο οίκο δηλώνει προσωπικότητα μη εξελιγμένη σε διανοητικό κυρίως επίπεδο, η οποία χρειάζεται να μάθει πως η γνώση είναι συλλογικό προϊόν και αν αποκτηθεί πρέπει και να μεταδοθεί στους άλλους.
Το μάθημα είναι να εστιαστεί η ψυχή σε μια πνευματική σχέση ή να αποκτήσει τέτοια σχέση με το πνεύμα που να θέλει πάντα μα μεταδίδει ότι βγαίνει από τη συνουσία τους (ψυχή + πνεύμα). Η γνώση όμως «απαγορεύεται» να είναι ατομική και πρέπει να «κοιτάζει» προς τους άλλους, να παίρνει απ’ αυτούς και δίνει πάλι σ’ αυτούς.
Ιδανική πραγμάτωση αυτής της αντιστοιχίας είναι η άσκηση επαγγέλματος που μεταδίδει γνώση στους άλλους. Στη πιο χαμηλή οκτάβα της μπορεί να είναι το να κάνουμε το δάσκαλο στο «Εσύ» που βρέθηκε δίπλα μας. Η ίδια αντιστοιχία μπορεί να λειτουργήσει ως εξής: ποικιλία γνώσεων που έχουμε αποκτήσει να ενοποιείται και να θεσμοθετείται παίρνοντας συγκεκριμένη μορφή. (π.χ. κάποιος έχει διαβάσει αστρολογία όλα αυτά τα ενοποιεί σε ένα σύστημα και πλέον το ενοποιημένο σύστημα είναι χρηστικό εργαλείο για τους αστρολόγους του μέλλοντος).
Βόρειος Δεσμός στον 8ο οίκο-Νότιος στον 2ο
Με την αντιστοιχία αυτή έχουμε συνήθως ψυχές που έδρασαν επιπόλαια σε θέματα χρηματοοικονομικά που είχαν ένα χαλαρό σύστημα αξιών (2ος) και πάνω από όλα είχαν το μεγάλο ελάττωμα να προσπορίζουν τα προς το ζην με γνώση που καλά – καλά δεν την είχαν. Στην ενσάρκωση αυτή πρέπει να αποκτήσουν μια φιλοσοφική θέση πάνω στο χρήμα, να ασχοληθούν με μεγάλη προσοχή με θέματα χρηματοοικονομικά, ακόμα και να σπουδάσουν τέτοια πράγματα, να μάθουν να χειρίζονται για πνευματικούς σκοπούς τα ένστικτά τους (8ος) και πάνω απ’ όλα να εμβαθύνουν σε θέματα που προηγουμένως προσέγγισαν επιπόλαια.
Μάθημα αυτής της αντιστοιχίας μπορεί να είναι: μέσα από τη πολυδιάσπαση οδηγούμαστε στην ενότητα, σε θέματα που έχουν να κάνουν με κάθε μορφή κτημάτων. Συγκεκριμένα θα πρέπει να μπορέσουμε να κατανοήσουμε ποια είναι η ανάγκη που μας ωθεί να έχουμε κτήματα, να παλέψουμε αυτή την ανάγκη νικώντας την ανασφάλειά μας και να συνειδητοποιήσουμε πως αν είμαστε μέσα στο Πνεύμα, δεν χρειαζόμαστε τίποτε άλλο, γιατί από κει παίρνουμε τα πάντα.
Σε πρακτικό επίπεδο αν σκεφτούμε πως στο καθολικό ασυνείδητο είναι όλες οι πληροφορίες της ανθρωπότητας, καταλαβαίνουμε πως αν συνδεθούμε μ’ αυτό δε χρειάζεται να διασκορπιζόμαστε αλλού γιατί από κει παίρνουμε τα πάντα.
Όχι σπειροειδή πορεία προς το κέντρο αλλά κατευθείαν στο κέντρο όπως έλεγαν και οι αρχαίοι «ες κέντρα λακτίζει» (Πρόκλος).
Βόρειος Δεσμός στον 9ο οίκο-Νότιος στον 3ο
Μ’ αυτή την αντιστοιχία είναι η πιο σχετικά εύκολη πραγμάτωση αυτού του δεσμού. Ο οίκος είναι συμβατός με το ζώδιο. Σε προηγούμενη ενσάρκωση η ψυχή απέκτησε πολλές εμπειρίες σε κατώτερο όμως επίπεδο και μάλιστα πολλές τις απέκτησε εμπειρικά ή διδάσκοντας. Στη τωρινή ενσάρκωση πρέπει να γίνει ενοποίηση των γνώσεων και ν’ ανέβουν οι γνώσεις σε άλλο επίπεδο.
Η αντιστοιχία αυτή είναι κατ’ εξοχήν αντιστοιχία διδασκαλίας ενώ η αντίστροφη είναι μαθητείας. Συχνά, υπάρχει σε νομικούς, ερευνητές με πρωτότυπο έργο, θεολόγους και φιλοσόφους. Έχουμε επίσης ταλέντο στην εκμάθηση ξένων γλωσσών.
Πάντως η αντιστοιχία αυτή συνήθως δίνει προβλήματα μέχρι και το λύκειο γιατί οι γνώσεις που προσφέρουν στη μέση εκπαίδευση είναι «λίγες» με αποτέλεσμα το άτομο να τις σνομπάρει (υποτιμά) ή να κουράζεται από αυτές.
Βόρειος Δεσμός στον 10ο οίκο-Νότιος στον 4ο
Προφανώς εδώ υπάρχει η ανάγκη για μια ασχολία με τη γνώση είτε σε επίπεδο κάλυψης αναγκών της ψυχής (4ος), είτε σε επίπεδο χρήσης της γνώσης για ανάγκες ενός μικρού συνόλου (οικογένεια).
Μπορεί επίσης να δηλώνει και απόκτηση γνώσης γενικής σε πλαίσια μάλλον συντηρητικά (4ος) π.χ. γνώση από οικοδιδάσκαλο ή μέσα σε πλαίσια πουριτανικού σχολείου.
Γενικά η αντιστοιχία αυτή μπορεί και να δηλώνει κάποια συλλογή γνώσεων που διακόπηκε για λόγους κυρίως οικογενειακούς ή που η πατρίδα ή οικογένεια την εμπόδισαν να εξελιχθεί. Στη τωρινή ενσάρκωση πρέπει ν’ αποκτηθεί κάποια συγκεκριμένη γνώση η οποία θ’ αξιοποιηθεί επαγγελματικά και η γνώση αυτή πιθανότατα να έρθει μέσα από σκληρή δοκιμασία (10ος), εμπόδια και με αγώνα σε κάθε μορφή συντήρησης. Πολλές φορές η προσπάθεια για γνώση μπορεί να οδηγήσει και σε σύγκρουση με το σπίτι, ή και με άρνηση της οικογένειας.
Άτομα μ’ αυτή την αντιστοιχία πολλές φορές αναγκάζονται να σπουδάσουν κάτι που δεν το θέλουν αλλά κρίνουν πως θα τους δώσει μεγάλη κοινωνική καταξίωση, ενώ η πραγματική τους διάθεση είναι το να ...τσιμπολογούν τη γνώση. Επίσης μέσω του επαγγέλματος αναγκάζεται κάποιος να εστιαστεί σε κάτι, να το μάθει καλά και να βελτιωθεί ως επαγγελματίας παραμερίζοντας άλλες ανάγκες.
Βόρειος Δεσμός στον 11ο οίκο-Νότιος στον 5ο
Σε προηγούμενη ενσάρκωση η ψυχή είχε ασχοληθεί μόνο με ότι γνώση της έδινε διασκέδαση χωρίς σύστημα και χωρίς οργάνωση και σε πλαίσιο ατομικό (5ος). Μπορεί επίσης να χρησιμοποιούσε τη γνώση για λόγους πρακτικούς, π.χ. να μελετά τα δικά της παιδιά, ή για να μπορεί μέσω της γνώσης να εντυπωσιάζει και να έχει εραστές (5ος) ή έστω τον θαυμασμό των άλλων.
Γενικά η στάση της προς τη γνώση ήταν ανάλαφρη και παιχνιδιάρικη. Τώρα πρέπει ν’ αναγκαστεί να δουλέψει σε συλλογικά (11ος) πλαίσια και για ν’ αποδώσει σ’ αυτά πρέπει να έχει εστιασμένη γνώση ή πρέπει να μάθει να μεταδίδει τη γνώση σε συλλογικούς χώρους. Για να γίνει αυτό πρέπει η γνώση να είναι ξεκάθαρη. Πολλές φορές μ’ αυτή την αντιστοιχία έχουμε άτομα που γίνονται οι θεωρητικοί εγκέφαλοι ενός συλλογικού χώρου. Γενικά δείχνει το άτομο εκείνο που μπορεί να είναι πνευματικός οδηγός μιας ομάδας ή γενικότερα δείχνει κάποιο άτομο που μπορεί να καθοδηγεί ομάδες ανθρώπων.
Η αντιστοιχία αυτή θυμίζει λίγο την αντιστοιχία 7ου – 1ου .
Βόρειος Δεσμός στον 12ο οίκο-Νότιος στον 6ο
Είναι μια αντιστοιχία που συνδέεται κατ’ εξοχήν με διαδικασίες προσφοράς και υπηρεσίας σε επίπεδο πνευματικό
Με την αντιστοιχία αυτή υπήρξε πολυδιάστατη προσφορά συγκεκριμένη σε προηγούμενες ενσαρκώσεις. Στην ενσάρκωση αυτή πρέπει η προσφορά να είναι δυναμωμένη με θεωρία και μελέτη ώστε να είναι και πιο αποτελεσματική. Π.χ.
Άλλη είναι η προσφορά της πρακτικής μαμής, που κανείς δεν την υποτιμά, αλλά ως εμπειρική γνώση μπορεί να είναι μέχρι κι επικίνδυνη και άλλη η προσφορά του εξειδικευμένου μαιευτήρα που ασκεί τη προσφορά του με υψηλή γνώση, με νομική υπευθυνότητα και μέσα σε χώρο περιορισμού (12ος).
Άλλη είναι η προσφορά του εμπειρικού ψυχολόγου που τσαλαβουτώντας σε κάποια θολά εμπειρικά νερά δίνει συμβουλές, κι άλλη βέβαια του σπουδασμένου και κατέχοντας τεχνικές ψυχαναλυτή.
Γι’ αυτό το λόγο άτομα μ’ αυτή την αντιστοιχία συχνά υφίστανται διανοητικές διαταραχές λόγω αρνητικού καρμικού αποθέματος.