Το αστρολογικό παράδοξο του Ian Anderson
____από τον Γιάννη Ριζόπουλο
Ο Ίαν Άντερσον, ίσως μια από τις πλέον ξεχωριστές παρουσίες στην ροκ σκηνή, γεννήθηκε στις 10/8/47 (ώρα 7:30) στο Ντανφέρμλιν της Σκωτίας.
Η θητεία του στους Jethro Tull χαρακτηρίστηκε από μια εξαιρετική πρωτοτυπία τόσο στη σκηνική του παρουσία-η οποία περιελάμβανε από φολκλορικά θέματα μέχρι ...διαστημικές στολές-όσο και στο μουσικό όργανο (το φλάουτο) που επέλεξε ως «σήμα κατατεθέν» του.
Πρακτικά ήταν ο πρώτος που εισήγαγε στη ροκ μουσική σκηνή φόρμες και θέματα της κλασικής .
Αλλά και στην προσωπική του ζωή υπάρχουν διάχυτα τα σημάδια μιας διαφορετικότητας, που θυμίζει έντονα τα ζώδια του μεταβλητού σταυρού (ιδιαίτερα τον Τοξότη και τους Διδύμους): Λατρεύει τη ζωή στο ύπαιθρο, την Ινδική κουζίνα, τις αγριόγατες και τις κάμερες.
Και τελικά, αυτή η «εναλλακτική» διάθεση του Άντερσον αστρολογικά δεν είναι και τόσο προφανής-τουλάχιστον κατά το ήμισυ.
Αν και από ότι φαίνεται ο Ωροσκόπος του στην Παρθένο και η σύνοδος του Άρη με τον Ουρανό στους Διδύμους είναι αυτοί που κινούν τα «νήματα» της ζωής του, με μια πρώτη ματιά το σχετικά «βαρύ» ωροσκόπιο του (μια σύνοδος του Ήλιου και της Αφροδίτης με τον Κρόνο και τον Πλούτωνα στο 12ο οίκο δεν είναι και ότι το ...απλούστερο) δίνει μια διαφορετική εικόνα για τη ζωή και τις επιλογές του. Συνήθως, ανάλογες πλανητικές συγκεντρώσεις στα ζώδια του σταθερού σταυρού (επτά τον αριθμό, ζωή ...νάχουν) παραπέμπουν σε δραστηριότητες σχετικές με την οικονομία, τη φιλοσοφία και γενικότερα σε ότι σχετίζεται με τη συγκρότηση ενός συστήματος. Επίσης, προσωπικά δεν γνωρίζω αν ο Άντερσον ανήκει σε κάποιο τάγμα ή μυστική ομάδα, κάτι που θα δικαιολογούσε την συγκεκριμένη δομή του 12ου οίκου.
Ο γωνιακός Άρης είναι ουσιαστικά η μόνη ένδειξη που σχετίζεται με ...ροκ καταστάσεις, ωστόσο ο Ποσειδώνας -που είναι και το υπ’ αριθμόν 1 πρόβλημα ως προς την ερμηνεία του ωροσκοπίου- είναι σχετικά αδρανής (σχηματίζει μόνον ένα εξάγωνο με την Αφροδίτη και ένα τετράγωνο με τον αστρικό Ερμή, χωρίς να είναι γωνιακός), αφήνοντας να εννοηθεί ότι όπως και στην περίπτωση του Μικ Τζάγκερ τα προσόντα του Άντερσον έχουν να κάνουν περισσότερο με τη θεατρικότητα και τις ερμηνευτικές του δυνατότητες (κι αυτό από τη Σελήνη στον Ταύρο) παρά με μια «αυθεντική» καλλιτεχνική φλέβα.
Όμως ο Ίαν Άντερσον δεν είναι Μικ Τζάγκερ! Και συνθέτει και παίζει πάνω από δέκα μουσικά όργανα (μέχρι και μπουζούκι...).
Από την άλλη, το τ-τετράγωνο του Δία στο Σκορπιό με τα Φώτα δεν έμεινε αδρανές. Ο Άντερσον κέρδισε πολλά χρήματα και από τις επιχειρήσεις που άνοιξε (ασχολείται κυρίως με τους σολομούς), ενώ έχει μια ιδιαίτερα μεγάλη ακίνητη περιουσία.
Επίσης, χρησιμοποιώντας τις αστρικές πλανητικές θέσεις, φαίνεται να δίνονται κάποιες απαντήσεις στο γιατί ο Άντερσον επέμεινε τόσο πολύ στην λαϊκή παράδοση και τους μύθους. Οι πέντε πλανήτες στον Καρκίνο και η Σελήνη στον Κριό δικαιολογούν σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό αυτές τις επιλογές του, ενώ και ο πολυπράγμων Δίας στο Ζυγό επισημαίνει το δημιουργικό μουσικό «πάντρεμα» της ροκ και της κλασικής μουσικής.
Όμως ο Ποσειδώνας παραμένει το ίδιο ...αδιάφορος, κάτι που τελικά δεν νοείται για έναν πολυ-καλλιτέχνη με αποδεδειγμένες ευαισθησίες.
Από την άλλη πλευρά, η παρουσία του Κρόνου και του Πλούτωνα στο 12ο θα «έπρεπε» να έχει δώσει ένα τουλάχιστον σοβαρό και χρόνιο πρόβλημα υγείας, κάτι το οποίο δεν συνέβη ποτέ στα 64 χρόνια της ζωής του (μια φορά μόνο κινδύνεψε να πεθάνει από θρόμβωση).
Τι μπορεί να συμβαίνει λοιπόν;
Μια ας πούμε εύκολη λύση είναι να διορθωθεί ο γενέθλιος χάρτης του, ώστε ο Ποσειδώνας να βρεθεί στον 1ο οίκο. Αυτό όμως προϋποθέτει μια χρονική μετατόπιση προς τα μπρος τουλάχιστον κατά μια ώρα.
Κατά έναν παράδοξο τρόπο η αστρολογική εικόνα του Άντερσον γίνεται εξαιρετικά πιο καθαρή αν αντί για το γενέθλιο ωροσκόπιο του χρησιμοποιήσουμε εκείνο της Νέας Σελήνης που προηγήθηκε της γέννησης του!
Είναι γενικά αποδεκτό πως ο χάρτης μιας Νέας Σελήνης δείχνει και το ποιόν ή τις γενικές κατευθύνσεις των ανθρώπων που γεννιούνται μέσα στον μήνα της επιρροής της. Σε κάποιες περιπτώσεις όμως φαίνεται πως η συλλογική διάσταση του ωροσκοπίου μιας Νέας Σελήνης μπορεί να «ταυτοποιηθεί» με ένα συγκεκριμένο άτομο, το οποίο στην πραγματικότητα λειτουργεί σαν να γεννήθηκε την ώρα της Νέας Σελήνης!
Έχω δει να συμβαίνει το ίδιο και σε άλλες περιπτώσεις μη λειτουργικών γενέθλιων ωροσκοπίων και παρ’ ότι δεν υπάρχει κάποια απάντηση στο γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό, δεν μπορώ να μην παραθέσω τα στοιχεία.
Ο Ωροσκόπος στον Καρκίνο σε τρίγωνο με το Ιχθυακό Μεσουράνημα δίνει μια γενική εικόνα ευαισθησίας και καλλιτεχνικών τάσεων αλλά ...όλα τα λεφτά είναι ο Ποσειδώνας. Γωνιακός (στον 4ο οίκο) σε δυναμικές όψεις με τον Άρη την Αφροδίτη αλλά και την αστρική Δήμητρα, παίρνει πλέον την θέση που αρμόζει σε έναν καλλιτέχνη.
Υπάρχουν βέβαια πολλά ακόμη στοιχεία που χρήζουν της προσοχής μας αλλά για την ώρα θα σταματήσω εδώ προσδοκώντας ότι θα υπάρξουν περαιτέρω σχόλια και κρίσεις που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη του όλου θέματος.