Ανάλυση και σύνθεση του Ωροσκοπίου-Η ψυχική ενέργεια σε δράση

Κάθε πίεση στο γενέθλιο ωροσκόπιο μας οδηγεί σε νέες δημιουργίες
Παπασταύρου Λίντα
Ανάλυση και σύνθεση του Ωροσκοπίου-Η ψυχική ενέργεια σε δράση

Από το Γ. Ριζόπουλο

Η δημιουργία

Κάθε πίεση στο γενέθλιο ωροσκόπιο μας οδηγεί σε νέες δημιουργίες.
Ο κατασκευαστής μιας διαστημικής πολυθρόνας ενδέχεται να έχει στο χάρτη του ένα τετράγωνο του Ουρανού στους Διδύμους με τον Ερμή στους Ιχθύες.
Ο εξερευνητής αντίθεση Άρη-Ουρανού στον άξονα 3ου-9ου
Ο υδραυλικός Άρη στον Καρκίνο σε τετράγωνο με τον Κρόνο στον Κριό.

Αν αφήσουμε έναν Κρόνο στον 3ο οίκο να λειτουργήσει μόνον στον τομέα των σχέσεων με συγγενικά πρόσωπα, μπορεί να ματαιοπονούμε μια ζωή χωρίς να πετύχουμε κάποια ουσιαστική βελτίωση. Αντίθετα ο ίδιος Κρόνος μπορεί να γίνει το εφαλτήριο για ένα συγγραφικό η διδασκαλικό έργο. Ένας έντονος Πλούτωνας μπορεί να βιωθεί μέσα από την ενασχόληση με έργα μυστηρίου η τρόμου.
Κάθε δημιουργός μπορεί να δώσει σχήμα και μορφή στις ιδιαίτερες πτυχές του ωροσκοπίου του.
Για έναν ηθοποιό το τετράγωνο της Αφροδίτης με τον Άρη βιώνεται άμεσα με την απόδοση ρόλων σχετικών με τα ανθρώπινα πάθη. Για ένα χορευτή το τετράγωνο του Άρη με τον Ποσειδώνα παίρνει μια άλλη διάσταση, συνδυάζοντας μουσική και κίνηση.
Και στο πνεύμα της γνωστής ρήσης «ο σοφός κυβερνάει τα άστρα» εγώ θα συμπλήρωνα: Ο δημιουργός κυβερνάει τα άστρα

Εκείνο που αναζητούμε σε κάθε ωροσκόπιο είναι αφ’ ενός ο τρόπος που οι υπάρχουσες συγκρούσεις μπορούν να εκφραστούν έμπρακτα, αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα τους και αφ’ ετέρου το πώς οι αρμονικές ενδείξεις θα ενσωματωθούν σε αυτήν την εξελικτική πορεία.
Έχοντας βέβαια συνείδηση ότι οι περισσότεροι άνθρωποι είναι εγκλωβισμένοι σε σχήματα και αξίες, που δεν είναι κομμάτι του εαυτού τους.
Πρακτικά αυτή η διαδικασία έχει τρία σκέλη:

1) Την από-ενοχοποίηση των «δύσκολων» θέσεων η όψεων και την υπόδειξη των τρόπων, που θα μπορούσαν να συμβάλλουν σε μια ευτυχέστερη καθημερινότητα.
Όσο μαθαίνει κανείς για τον εαυτό του, τόσο πιο εύκολα μπορεί να χειραφετηθεί από αυτό που οι άλλοι-η ακόμη και ο εαυτός του-του επιβάλλουν να κάνει.
Το ζητούμενο είναι πάντα η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του καθένα.

2) Την αναβάθμιση των «εύκολων» θέσεων η όψεων σε πραγματικούς μοχλούς εξέλιξης.
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αυτομάτως, όταν το άτομο θα αρχίσει να είναι πραγματικά ο εαυτός του.

3)Την επισήμανση εφαρμογών, που κατά την κρίση μας θα μπορούσαν να συμβάλλουν προς την κατεύθυνση της δημιουργικής προβολής και να διαμορφώσουν ένα καλύτερο μέλλον για όλους.

Το «καθήκον» όλων μας είναι να αναπτύξουμε τη συνειδητότητα μας.
Για να το πετύχουμε οφείλουμε να αναζητήσουμε τους τρόπους με τους οποίους θα υλοποιηθεί η κάθε τάση. Μερικές φορές ίσως χρειαστεί να τους εφεύρουμε κιόλας.

Η Προβολή

Προβολή σημαίνει πρακτικά ότι ένα δικό μας χαρακτηριστικό δεν αναγνωρίζεται και αποδίδεται σε άλλους, συνήθως ως κατηγορία. Για παράδειγμα είμαι εγωιστής αλλά κατηγορώ συνέχεια τους άλλους γι αυτό.
Όμως στην Αστρολογία θα πρέπει να επεκτείνουμε λίγο την έννοια της, συμπεριλαμβάνοντας και πρόσωπα, αντικείμενα η καταστάσεις που μας περιβάλλουν, εκφράζοντας στην πράξη όλες εκείνες τις τάσεις η τις ιδιότητες που διαθέτουμε μέσα μας και αρνούμαστε η εμποδιζόμαστε να τις λειτουργήσουμε συνειδητά.

Για παράδειγμα ένας προβαλλόμενος Άρης θα υποστεί εντάσεις, αφού το άτομο δεν θέλει η δεν μπορεί να τον λειτουργήσει εξωστρεφώς.
Και αν είναι στον 7ο οίκο, τότε οι σχέσεις του ατόμου θα είναι ανταγωνιστικές εξ αιτίας της συμπεριφοράς των άλλων. Η εμπειρία δηλαδή των λειτουργιών του συγκεκριμένου Άρη έρχεται «απ’ έξω».

Κάθε ωροσκόπιο περιέχει τάσεις και ενδείξεις, που δεν είναι καθόλου ταιριαστές μεταξύ τους. Και η προβολή είναι ο πρώτος και ουσιαστικός τρόπος να αναγνωρίσουμε τα εσωτερικά μας (ασυνείδητα) ψυχικά περιεχόμενα, αποτρέποντας μια διαλυτική εσωτερική σύγκρουση.
Ο ρόλος της προβολής είναι πολύτιμος σε σχέση με τις δημιουργικές κατευθύνσεις του ατόμου, αφού κάθε μας επιλογή είναι το καθρέφτισμα μιας εσωτερικής τάσης.

Οι διαφορετικές θέσεις των Φώτων ορίζουν συνήθως το πρώτο «πεδίο δοκιμών» για τις προβαλλόμενες ιδιότητες. Ο άνδρας προβάλλει τη Σελήνη του αναζητώντας μια γυναίκα με τις ιδιότητες της και η γυναίκα τον Ήλιο της. Ωστόσο αυτό μπορεί να συμβεί με όλους τους πλανήτες.
Μια ...τρελιάρα Αφροδίτη σε ένα κατά τα άλλα «συντηρητικό» ωροσκόπιο θα βιώσει την …ανωμαλία μέσω των σχέσεων της. Όσο και αν το άτομο εξ αιτίας του χαρακτήρα του προσανατολίζεται σε συμβατικές η «σίγουρες» επιλογές, θα του «τυχαίνουν» όλες οι ασύμβατες…

Η πιο αποδοτική λύση ανάλογων αντιφάσεων είναι η επιλογή ενός αντικειμένου η μιας δραστηριότητας (χόμπι η επαγγέλματος) που υλοποιεί τις εγγενείς ιδιότητες, χωρίς να ταλανίζεται άμεσα από τα προβλήματα των διαπροσωπικών σχέσεων η τις περίπλοκες ψυχικές ανισορροπίες.
Ευτυχώς η εξέλιξη του πολιτισμού με τη διεύρυνση των επιλογών διευκολύνει ολοένα και περισσότερο τις δημιουργικές προβολές.
Κάποιος με «σκοτεινές» πλευρές στο ωροσκόπιο του μπορεί άνετα να τις …πασάρει στο κοινό, με ιδιαίτερη μάλιστα επιτυχία

Ο Ιούλιος Βερν συνδύασε το μυστήριο, την περιπέτεια και τις εικόνες από το μέλλον, αξιοποιώντας κάποιες κατά τεκμήριο «απαιτητικές» θέσεις και όψεις πλανητών.
Η Σελήνη στο Σκορπιό σε σύνοδο με το Δία και σε τετράγωνο με τον Ήλιο και τον Ερμή στον Υδροχόο αλλά και ο Άρης στον Τοξότη σε όψεις με τον Ουρανό και τον Πλούτωνα έδωσαν όλες τις παραμέτρους των έργων που αγαπήσαμε.

Η Μαίρη Σέλλεϋ, συγγραφέας του πασίγνωστου «Φρανκενστάιν», άντλησε την έμπνευση της για τη δημιουργία τεχνητής ζωής από τη σύνοδο Ήλιου-Ουρανού στην Παρθένο. Και βέβαια, όλες οι αρχετυπικές «λεπτομέρειες» της ανασύστασης των ιστών βρισκόταν κάπου μεταξύ της αντίθεσης του Άρη (επίσης στην Παρθένο) με τον Πλούτωνα και της θέσης του Ποσειδώνα στο Σκορπιό.

Ανάλογες πλανητικές πιέσεις είναι δύσκολο αν όχι αδύνατον να βιωθούν στη σφαίρα της καθημερινότητας, που αντικειμενικά έχει συγκεκριμένα όρια.
Στα πλαίσια μιας συμβατικής ερμηνείας ένας τέτοιος χάρτης κρίνεται περίπου ως …συμφορά.
Η Σέλλεϋ και ο Βερν μπόρεσαν να προβάλλουν όλο αυτό το ψυχικό προϊόν, μέσα από μια μυθιστορία, που τους έκανε γνωστούς ακριβώς γιατί ήταν για εκείνους αυθεντική.

Αρμονία και δυσαρμονία

Ο χάρτης που κατακλύζεται από «αρμονικές» θέσεις και όψεις πλανητών, οδηγεί συνήθως σε λιγότερες εσωτερικές πιέσεις αλλά και πλήθος από «αναξιοποίητα ταλέντα».
Ένας τέτοιος χάρτης είναι «καλός» για μια ζωή μακριά από σοβαρά προβλήματα αλλά και προβληματισμούς.

Αντίθετα, όλοι σχεδόν οι διακεκριμένοι δημιουργοί αξιοποίησαν τις «δυσαρμονικές» τους ενδείξεις.
Μπορεί να βασανίστηκαν, άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο, όμως το τελικό προϊόν των προσπαθειών τους ήταν-και είναι-αυτό που κινεί την Ιστορία.
Οι αυθεντικοί καλλιτέχνες και οι θεραπευτές έχουν «δυσαρμονικό» Ποσειδώνα
Οι καταξιωμένοι ερευνητές και οι ηγέτες που έμειναν στην ιστορία «δυσαρμονικό» Ουρανό η Πλούτωνα
Οι συγγραφείς και οι εφευρέτες «δυσαρμονικό» Ερμή
Οι δοξασμένοι στρατιωτικοί και οι διανοητές «δυσαρμονικό» Άρη
Οι ειδικοί στη λύση προβλημάτων «δυσαρμονικό» Κρόνο

Στο ωροσκόπιο του Καρλ Γιουγκ υπάρχουν όλες εκείνες οι ενδείξεις που «φυσιολογικά» θα περιέγραφαν μια ιδιαίτερα ταραγμένη προσωπική ζωή: Κρόνος στον 1ο οίκο και Ουρανός στον 7ο.
Ο Νοάμ Τσόμσκι έχει τετράγωνο Άρη-Ουρανού και σύνοδο Ήλιου-Κρόνου.
Ο Βέρνερ Χάιζενμπεργκ είχε αντίθεση Πλούτωνα-Ουρανού πάνω στον άξονα του Ωροσκόπου.
Και ο Λουί Παστέρ σύνοδο Ήλιου-Ουρανού-Ποσειδώνα και τον Κρόνο στον 7ο

Τυπικά και σύμφωνα με την απλοϊκή αντίληψη καλών-κακών θέσεων, όλοι οι παραπάνω θα έπρεπε να είναι δυστυχείς η αποτυχημένοι.
Φαίνεται ωστόσο ότι ο καθένας μπορεί να βρει ένα δρόμο που να εκπληρώνει τις προδιαγραφές του.
Χρειαζόμαστε λοιπόν επιλογές. Όσο περισσότερες, τόσο το καλύτερο.
Δεν χωρούν εδώ περιορισμοί. Και ιδιαίτερα εκείνοι που δεν μπαίνουν από εμάς τους ίδιους. Γιατί οι περισσότερες ενδείξεις σε ένα ωροσκόπιο δεν είναι «μοιραίες». Μπορεί όμως να γίνουν ανάλογα με το τι θα επιλέξουμε και κυρίως τι θα αναστείλουμε στο όνομα της προσαρμογής στα θέλω και τα πιστεύω των άλλων.
Η ψυχική ενέργεια δεν εξαφανίζεται, ούτε αντιμετωπίζεται με κατασταλτικά μέτρα.
Αν φυλακιστεί θα εκδηλωθεί σε ανύποπτο χρόνο παρασύροντας στο διάβα της όλο το οικοδόμημα που έχουμε κτίσει.
Όπως ακριβώς οι επαναστατημένοι σκλάβοι καίνε και καταστρέφουν αδιακρίτως. Όπως οι κοινωνικά περιθωριοποιημένοι στρέφονται εναντίον ολόκληρης της κοινωνίας.
Τότε οι δυσαρμονίες εξελίσσονται σε κατάρα. Και ο δυνητικά χειρουργός εξελίσσεται σε μακελάρη, ο ψυχίατρος σε μανιοκαταθλιπτικό, ο ριζοσπάστης σε τρομοκράτη, ο ιδεολόγος σε απατεώνα.
Στον αντίποδα των δημιουργικών εφαρμογών, ο Γκαίμπελς εκδήλωσε όλη την αγριότητα του Άρη και του Ουρανού στο Σκορπιό. Και ο Μένγκελε εξάντλησε όλες τις σκοτεινές δυνατότητες του τετραγώνου Ήλιου-Πλούτωνα.
Η Βίβιαν Λη υπέφερε ψυχικά εξ αιτίας της συνόδου του Άρη με τον Ποσειδώνα στον Καρκίνο. Και η Έημυ Γουάινχάουζ με τετράγωνα του Ποσειδώνα προς τον Ήλιο και τη Σελήνη της, πίνει …ότι βρεθεί μπροστά της.

Ωροσκόπος-Ήλιος-Σελήνη: Το παιχνίδι των ισορροπιών

Ταύτιση και προβολή
Κατ’ αρχάς δεν πρέπει να ξεχνάμε τη βασική διάκριση ανάμεσα στον Ήλιο και τη Σελήνη. Ο πρώτος εκφράζει στοιχεία της "αρσενικής" πλευράς και η δεύτερη της "θηλυκής". Υπ' αυτήν την έννοια είναι ευκολότερο για έναν άνδρα να λειτουργήσει τον Ήλιο του, ως κεντρικό εκφραστή της προσωπικότητας του, παρά τη Σελήνη.
Αν εξαιρέσουμε τις περιπτώσεις ταύτισης με το θηλυκό στοιχείο, που μπορεί να προέλθει από μια ιδιόμορφη Σελήνη με έντονες όψεις (για διαφορετικούς λόγους, η Αφροδίτη και ο Ποσειδώνας πιέζουν περισσότερο προς αυτήν την κατεύθυνση), τα θηλυκά χαρακτηριστικά προσωποποιούνται συνήθως, στις γυναίκες της ζωής του.
Αντίστοιχα μια γυναίκα μπορεί άνετα να χρησιμοποιεί τη Σελήνη για λογαριασμό της, βιώνοντας τις Ηλιακές ιδιότητες στους άνδρες, που την περιβάλλουν. Μια έντονη όψη του Ήλιου της με τον Άρη η τον Ποσειδώνα, μπορεί επίσης να την ...μπερδέψει, θεωρώντας ότι αυτή είναι το ...αρσενικό.
Να διευκρινίσω εδώ ότι το "αρσενικό" και το "θηλυκό" αναφέρονται ως ψυχολογικές προτεραιότητες και δεν έχουν απαραίτητα σεξουαλική υπόσταση.

Αρσενικό-Θηλυκό
Η ενδεχόμενη κυριαρχία της Σελήνης, η επιβολή δηλαδή των στοιχείων της στην προσωπικότητα του ατόμου, έχει εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα στους ανδρικούς και τους γυναικείους χάρτες.
Όσον αφορά τις γυναίκες όλα κινούνται στη σφαίρα του ...φυσιολογικού.
Η Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Παρθένος με Σελήνη στον Κριό, δεν δίστασε να εγκαταλείψει την καριέρα της στο Χόλυγουντ όταν ερωτεύθηκε το Ρ Ροσελίνι.
Για τους άνδρες όμως, αυτή η Σελήνη μπορεί να δηλώνει από μια άνετη πρόσβαση στο κοινό-κάτι ιδιαίτερα πολύτιμο σε καλλιτέχνες και πολιτικούς-μέχρι την άμεση εξάρτηση τους από το θηλυκό στοιχείο.
Το είδος και οι συνέπειες της εξάρτησης εξαρτώνται πάντα από τους πλανήτες, που ασπεκτάρουν τη Σελήνη αλλά και τον τρόπο που τελικά θα επιλέξει το άτομο για να διαχειριστεί όλο αυτό το υλικό.
Η δημιουργική έκφραση είναι πάντα μια ουσιαστική εφαρμογή.

Ο Αλοίς Αλτζχάιμερ είχε σύνοδο Σελήνης-Κρόνου στην Παρθένο, σε αντίθεση με τη σύνοδο Άρη-Ποσειδώνα-Δήμητρας στους Ιχθύες. Αυτή τη περίπλοκη και ανησυχητική ένδειξη την μετέτρεψε ως γιατρός σε όπλο, περιγράφοντας την ομώνυμη ασθένεια.
Και ο Φρόιντ με τετράγωνο Σελήνης-Ποσειδώνα περιέγραψε με σαφήνεια το Οιδιπόδειο σύμπλεγμα, που συχνά προκύπτει από τη σχέση τους.
Άλλοι στη θέση τους, χωρίς μια δημιουργική διαχείριση της ενέργειας των πλανητών τους θα είχαν εγκλωβιστεί σε ένα φαύλο κύκλο προσωπικών αδιεξόδων και συμπλεγμάτων.
Πολλοί άνδρες με έντονες όψεις Σελήνης-Άρη, που στην πράξη κατέστησαν τη Σελήνη παντοδύναμη, δεν κατόρθωσαν να ξεφύγουν ποτέ από τη σχέση αγάπης-μίσους για το θηλυκό αρχέτυπο, προσωποποιημένο η μη.
Ακόμα και οι δημιουργοί σαν τον Τένεσι Ουίλιαμς με τις νευρωτικές ηρωίδες του, κυριαρχήθηκαν συχνά από το ...άγριο θηλυκό.

Ο τρίτος πόλος
Ο Ωροσκόπος, σε αυτό το παιχνίδι των δύο φύλων παραμένει περίπου ουδέτερος και δημιουργεί άμεσα δύο δίπολα.
Για τον άνδρα το βασικό ερώτημα είναι αν θα εκφραστεί περισσότερο ο Ήλιος η ο Ωροσκόπος του. Και για τη γυναίκα μπαίνει το αντίστοιχο ερώτημα σε σχέση με τη Σελήνη της.
Η σωστή απάντηση σε αυτό το ...υπαρξιακό δίλημμα είναι ότι θα εκφραστεί πρώτος εκείνος η εκείνη, που απειλείται περισσότερο.
Εκείνοι δηλαδή, που καλούνται να αποδείξουν το ποιοί είναι και να υπερασπιστούν τη φύση τους.
Αστρολογικά η "απειλή" προκύπτει είτε από παρεμβάσεις (όψεις) άλλων πλανητών, είτε από την "εκ γενετής" ανταγωνιστικότητα των ζωδίων, που βρίσκονται ο Ήλιος, η Σελήνη και ο Ωροσκόπος.
Ξεκινώντας από το τελευταίο, αξίζει να σημειωθεί ότι μια μη ανταγωνιστική ζωδιακή θέση Ήλιου-Ωροσκόπου (όταν λόγου χάρη, βρίσκονται σε ζώδια του ίδιου στοιχείου) δεν πιέζει τον Ωροσκόπο να εξωτερικεύσει τα χαρακτηριστικά του. Αντίθετα μια ανταγωνιστική σχέση θα τον σπρώξει να εκδηλωθεί πρόωρα.
Μερικά ζωδιακά ζευγάρια, που η φύση τους βρίσκεται σε άμεση αντιπαράθεση έχουν είτε τετραγωνική σχέση (Λέων-Σκορπιός, Κριός-Καρκίνος, Παρθένος-Τοξότης, Ταύρος-Υδροχόος) είτε άμεσα γειτονική (Ιχθείς-Κριός, Τοξότης-Αιγόκερως, Ζυγός-Σκορπιός κοκ). Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις ο Ωροσκόπος είτε πιέζεται να εκδηλωθεί, είτε «υποχωρεί» προς όφελος του «αντιπάλου». Ένα καλό παράδειγμα είναι ο Πάμπλο Πικάσο (Σκορπιός με Ωροσκόπο Λέοντα) που δεν αναγνώρισε ποτέ τα παιδιά του, εκδικούμενος τη σύντροφο και το …Λέοντα του.

1+1= ;
Σε ένα ωροσκόπιο οι ενέργειες των πλανητών η των Φώτων δεν είναι προστιθέμενες.
Υπάρχει διάχυτη η εντύπωση ότι ένας Σκορπιός με Ωροσκόπο στο Σκορπιό θα είναι «πολύ Σκορπιός», συνήθως όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική, ως προς την εξωτερική έκφραση. Η εσωτερική αρμονία αποτρέπει την υπερβολική εκδήλωση εκείνων των εξωτερικών χαρακτηριστικών με βάση τα οποία «αναγνωρίζονται» τα ζώδια. ‘Ετσι το άτομο, διατηρώντας μια εσωτερική βεβαιότητα γι αυτό που είναι, μπορεί να δείχνει οτιδήποτε άλλο εκτός από τους Σκορπιούς του: Την Αφροδίτη, τον Άρη του κλπ.
Ένα καλό παράδειγμα είναι ο γνωστός ηθοποιός Σον Κόνερι. Με Ήλιο και Σελήνη στην Παρθένο δείχνει εξαιρετικά …Λέων.

Πότε «βγαίνει» ο ωροσκόπος;
Στους ....αστρολογούμενους υπάρχει διάχυτη η εντύπωση ότι τα χαρακτηριστικά του ωροσκόπου εκδηλώνονται «μετά τα τριάντα». Κάτι τέτοιο βέβαια δεν είναι ακριβές αφού ένας ωροσκόπος μπορεί να εξωτερικεύσει τα χαρακτηριστικά του είτε από πολύ νωρίς, είτε και ...καθόλου. Όλα είναι θέμα των εσωτερικών συσχετισμών μέσα στο γενέθλιο χάρτη.

Ωροσκόπος-Φώτα-Πλανήτες: Ο ρόλος των όψεων
Οι όψεις, είναι αυτές, που με την παρουσία τους ενισχύουν το ρόλο του κάθε αστρολογικού δείκτη μέσα στην «ανοιχτή κοινωνία» του γενέθλιου χάρτη. Σε κάθε ωροσκόπιο παίζονται διαρκώς «παιχνίδια εξουσίας» μεταξύ των πλανητών και πολύ συχνά ο ένας «καπελώνει» τον άλλον.
Όταν χαρακτηρίζουμε έναν άνθρωπο με σύνοδο Ήλιου-Κρόνου ως «Κρόνιο» εννοούμε απλά ότι ο Κρόνος έχει «το πάνω χέρι» και δεν αφήνει να ανασάνει ...κανείς, αν δεν κινείται με βάση τις αρχές του. Σε αυτήν την περίπτωση ο Ήλιος, που τυπικά είναι ο βασικός εκφραστής της προσωπικότητας, τελεί υπό κηδεμονία...
Ωστόσο αν στο ίδιο ωροσκόπιο υπάρχει μια έντονη όψη του Ωροσκόπου, της Σελήνης η και του ίδιου του Ήλιου με το Δία (το ...αντίπαλο δέος του Κρόνου), τότε ο ανταγωνισμός μεταξύ τους θα τους οδηγήσει στα άκρα. Και το άτομο χρησιμοποιώντας εναλλάξ, πότε τον έναν και πότε τον άλλον μπορεί να μετατρέπεται από αυστηρά επικριτικό η συνεσταλμένο σε μέγα ...ψώνιο η αμετροεπή, και το αντίστροφο. Σε αυτήν την περίπτωση ο Ήλιος, η Σελήνη η ο Ωροσκόπος θα εκφράζονται διαδοχικά με τους δύο αργούς πλανήτες στο ...σβέρκο τους. Και βέβαια η ισχύς τους θα είναι ισοδύναμη.

Τετράγωνα και αντιθέσεις
Ένα ασφαλές κριτήριο για την ύπαρξη ...λυσσαλέων ανταγωνισμών είναι οι δυσαρμονικές όψεις. Πρακτικά όταν ο Ήλιος και η Σελήνη τετραγωνίζονται, το άτομο "παλαντζάρει" ανάμεσα στη μια και την άλλη συμπεριφορά, που υπαγορεύεται από τα αντίστοιχα ζώδια. Και μέχρι να γίνει η σύνθεση σε μια ενιαία συμπεριφορά, το ένα από τα δύο Φώτα είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα λειτουργεί προβάλλοντας τις ιδιότητες του σε άτομα η καταστάσεις του περιβάλλοντος. Το άτομο δηλαδή θα βλέπει το ...άλλο του μισό σαν σε καθρέφτη, για να το συνειδητοποιήσει και να το αφομοιώσει.
Ο ίδιος ακριβώς μηχανισμός μπορεί να λειτουργήσει στη σχέση Ήλιου-Ωροσκόπου.
Ο σκοπός είναι η σύνθεση, ανεξάρτητα αν σε πολλές περιπτώσεις το άτομο καταλήγει να πει στην εικόνα του εαυτού του: Πως είσαι έτσι; Δεν σε αντέχω!

Οι πλανήτες
Όμως το «παιχνίδι» δεν παίζεται μόνον μεταξύ των μελών της ...Αγίας Τριάδας (Ήλιος-Σελήνη-Ωροσκόπος). Το ίδιο ακριβώς μπορεί να συμβεί σε όλες τις ανταγωνιστικές σχέσεις (όψεις) των πλανητών, αναδεικνύοντας κάποιον από αυτούς πρωταγωνιστή του ωροσκοπίου και τους υπόλοιπους σε κομπάρσους.
Ειδικά στις αντιθέσεις και τα τετράγωνα, η μάχη είναι σκληρή.
Οι πλανήτες μπορεί να συρθούν στη θέση του ...αντιπάλου, να αλλάξουν ζώδιο και συμπεριφορά, μπερδεύοντας τους ερμηνευτές. Και εννοείται πως οι ισχυρότερες φύσεις έχουν το "πάνω χέρι". Σε ένα τετράγωνο Αφροδίτης-Ουρανού, η πρώτη, εκτός από τις ιδιορρυθμίες που θα κουβαλά στις πλάτες της, θα συμπεριφέρεται συχνά σαν να βρίσκεται στο ζώδιο του δεύτερου. Ο Ουρανός, όπως κάθε αργός, που ...σέβεται το κύρος του θα παραμείνει ανεπηρέαστος. Θα δυσκολευτεί όμως να πράξει το ίδιο-ίσως μάλιστα να «συρθεί» και αυτός-αν έχει όψη με έναν πιο «ισχυρό χαρακτήρα», όπως είναι ο Άρης η ο Δίας.
Και βέβαια, ένα άλλο κριτήριο ισχύος είναι οι θέσεις στους οίκους.
Ένας πλανήτης στον 1ο οίκο είναι επιφορτισμένος με το να αναλάβει πολλές από τις ευθύνες της ...διακυβέρνησης του ωροσκοπίου. Οπότε για το συγκεκριμένο άτομο θεωρείται ισχυρότερος-η τουλάχιστον ισότιμος-του Ηλίου, της Σελήνης η ακόμη και του Ωροσκόπου αν αυτός βρίσκεται στο προηγούμενο ζώδιο. Τους επιτρέπει να δραστηριοποιούνται στην κατεύθυνση που αυτός επιβάλλει η τέλος πάντων, όποτε αυτός ...κοιμάται.

Κλείνοντας να θυμίσω ότι συνθέτοντας ένα ωροσκόπιο καταλήγουμε σε αυτό που πιθανά θα συμβεί μέσα στα πλαίσια της συμπεριφοράς και των επιλογών του ατόμου.
Αν το άτομο αλλάξει στάση, τότε θα αλλάξει και το μέλλον του.
©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved