H Λίλιθ και η σκοτεινή πλευρά της libido
H Lilith (Μαύρη Σελήνη) είναι τα εσώψυχα μας
H Lilith (Μαύρη Σελήνη) είναι τα εσώψυχα μας. Είναι οι κρυφές επιθυμίες και πόθοι που έχουμε. Είναι αυτή που θα μας “ξεστρατήσει” από το ίσιο δρόμο της δέσμευσης ή του γάμου και θ' αναζητήσουμε τα μονοπάτια της ηδονής. Είναι η ενσάρκωση του «Έρως και Θάνατος» του Freud.
Οι στίχοι απο το ομώνυμο τραγούδι τα λένε όλα:
Η σκέψη μου για σένανε
μες τη σκιά ας μένει.
Όμορφο όνομα, Λιλήθ,
γραφή μισοσβησμένη.
Μάτια βαθιά σαν έβενος,
γαλάζιο το κορμί σου.
Ποιά χέρια σε καρφώσανε
στη μέση της αβύσσου!
Ζούμε άχαρες, μικρές ζωές
Ποιά τα μάγια θα μας λύσει;
Μες τα σπίτια ζούμε σιωπηλές.
Ποιά το φόβο θα νικήσει;
Παίζεις με φίλτρα μαγικά,
μάγισσα της αβύσσου.
Μένεις μακριά απ' τη ζεστή
φωτιά του Παραδείσου.
Στα σκοτεινά σε ρίξανε,
μα εσύ γυμνή χορεύεις.
Γέλα, ανήκουστη! Τολμάς
και διχασμούς φυτεύεις.
Ζούμε άχαρες, μικρές ζωές
Ποιά τα μάγια θα μας λύσει;
Μες τα σπίτια ζούμε σιωπηλές.
Ποιά το φόβο θα νικήσει;
Λουλούδι, νυχτολούλουδο,
μελαχρινό μου αηδόνι.
Φτεροκοπάς τον πόνο σου
στο σκοτεινό αλώνι.
Και νιώθω τα σκιρτήματα,
το φτερωτό σημάδι.
Δεν τ' ονομάζω τίποτα.
Λιλήθ, πυκνό σκοτάδι.
Ζούμε άχαρες, μικρές ζωές
Ποιά τα μάγια θα μας λύσει;
Μες τα σπίτια ζούμε σιωπηλές.
Ποιά το φόβο θα νικήσει;
Ο Freud είχε πει στις τελευταίες του επιστημονικές πραγματείες διατύπωσε δύο θεωρίες γιά τά ανθρώπινα ένστικτα: τήν κλασική (1915) καί τή λεγόμενη δυαδική θεωρία (1920), η οποία δέχεται ότι ο ανθρώπινος ψυχισμός δονείται βασικά από τήν ορμή ζωής (Lebenstrieb), πού αντιστοιχεί σέ ό, τι αποκαλούμε «ένστικτο» ή «ορμή» αυτοσυντήρησης (Selbst-Erhaltungstrieb - self preservation[1]) Ich-Trieb καί τή Libido, δηλ. τό sexual instict.
Καί τά δύο αυτά είδη ενστίκτων ο ίδιος ο Freud αργότερα, στά έργα του “Jenseits des Lustprinzips” (1920), “Massenpsychologie und Ich Analyse“ (1921) καί “Das Ich und das Es“ (1923), συγχώνευσε στην έννοια τού «έρωτα» (Eros), προσθέτοντας (γιά αντιστοίχιση προς τήν ορμή της αυτοκαταστροφής) τό λεγόμενο «ένστικτο τού θανάτου» (Todestrieb), πού αντανακλά τήν “αρχή τής Nirvana” (Thanatos).
Η Λίλιθ λοιπόν είναι όλα αυτά και ακόμα περισσότερα. Η Λίλιθ ήταν η Αδαμάχ (εκ της γης-χουν δηλ εκ της γης χώμα) και ήταν το δίπολο του Αδάμ . Ήταν ισότιμος μιας και οι δύό τους ήταν χώμα με θεϊκή πνοή μέσα τους. Και ενώ ζούσαν ευτυχισμένοι οι δύο τους ο Διάβολος (Δια-βάλλω) λέει στην Αδαμάχ (Λίλιθ) πως η ερωτική συνουσία δεν είναι μόνο για αναπαραγωγή. Ο Θεός όμως θεώρησε την ερωτική πράξη , πλην της αναγκαιότητας της αναπαραγωγής, ως αισχρή πράξη και την έδιωξε από τον Παράδεισο. Αυτή πήγε σε ένα Νησί και ερωτοτροπούσε με άλλους διαβόλους. Ο Θεός βλέποντας το πως “ξέπεσε” το αγαπημένο Του δημιούργημα έστειλε Αγγέλους να την φέρουν πίσω και αυτή εκτός που αρνήθηκε άρχιζε να ξεστομίζει κατάρες εναντίον του Αδάμ άλλα και των “σπόρων”| του δηλαδή των παιδιών του.
Εάν, συνεπώς, ο Αδάμ ήταν ο πρώτος άνθρωπος που έπλασε ο Θεός η Λίλιθ ήταν η δεύτερη. Κατά της Σχολή του Πυθαγόρα και την Πυθαγόρειο Μαθητεία αυτός ο αριθμός αντιπροσώπευσε το πρώτο στάδιο προς τη διαδρομή της δημιουργίας. Η δυάδα αντιπροσώπευσε την πόλωση, την αντίθεση, την απόκλιση, την ανισότητα, και την αστάθεια. Καλείται συχνά Τόλμη, καθώς διασκορπίζει την τελειότητα και την ενότητα της Μονάδας. Έτσι έκανε και η Λίλιθ ως νοημων ων επαναστάτησε , έφερε την πόλωση και διεκδίκησε το δικαίωμα στην ηδονή.
Το ξύπνημα της Λίλιθ είναι ουσιαστικά το ξύπνημα της Libido. "Η σεξουαλική ενέργεια είναι αυτή που κυβερνά τη δομή των ανθρωπίνων σκέψεων και συναισθημάτων” έλεγε στο έργο του Sexual revolution o Willhelm Reich.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη η άρνηση της λειτουργίας της Λίλιθ αυτομάτως δημιουργεί νευρώσεις. Όταν η λειτουργία αυτή δεν βλάπτει τους άλλους και τα χρηστά ήθη τότε το άτομο εγκληματεί απέναντι στον εαυτό του και είναι ηθικός αυτουργός της ψυχικής του καταρράκωσης. Ο ίδιος ο Willhelm Reich είχε εργαστηριακά αποδείξει πως η σεξουαλική πράξη (υπό την φυσική λειτουργία όπως επιθυμεί το άτομο) είναι πράξη εκτόνωσης. Φανταστείτε να σας άρεσε να φάτε ένα φαγητό αλλά ο τρόπος παρασκευής αυτού ή κάποια συστατικά να σας προκαλούσαν προβλήματα (πχ η κανέλα μου φέρνει καούρα και πρήξιμο άλλα ο σύντροφος-μάγειρας το χρησιμοποιεί).
Ο ρόλος της Λίλιθ στον γενέθλιο χάρτη
Καταρχήν , για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα θα πρέπει να αποφύγουμε την δαιμονοποίηση ή την Θεοποίηση αντίστοιχα. Η Λίλιθ , ουσιαστικά είναι κάτι το δυσμενές μιας και φέρνει στον άνθρωπο την ροπή στο να παρεκκλίνει από την νομιμότητα των σχέσεων, από την συμβατότητα του σεξ, το πρωτόκολλο του καθωσπρεπισμού. Είναι η προσωποποίηση της προδοσίας. Η αποπλάνηση. Αναλογιστείτε όμως τι ουσία θα είχε η ζωή αν όλα ήταν στην εντέλεια....
Πάραυτα η Λίλιθ κυβερνά εκτρώσεις, ανωμαλίες (σωματικές ή συναισθηματικές) ασθένειες δυσανάγνωστες.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ “ΦΩΤΙΑ”
Ένας χάρτης προς έρευνα είναι αυτός της Marlene Dietrich. Μιας Marlene που η είσοδος της στο Hollywood την μεταμόρφωσε ριζικά μιας και χρειάστηκε να αλλάξει make-up , μαλλιά, να αφαιρέσει 2 τραπεζιτών για να αναδειχθούν τα υπέροχα ζυγωματικά της. Η Μαύρη Σελήνη (Λίλιθ) ειναι στον 4ο οίκο και σε ακριβέστατο τετράγωνο με τον ωροσκόπο
Η Μαύρη Σελήνη “προσβάλλει” τον ASC δηλαδή το φυσικό σώμα και την ίδια την φύση της εν γενεί. Παρά τις σχέσεις με διάφορους αστέρες της εποχής η Dietrich είχε ομοφυλοφιλικές τάσεις.
Ο δεύτερος χάρτης είναι της Τζούλιας Αλεξανδράτου οπου η Μαύρη Σελήνη είναι στον 5ο οίκο (απόλαυση) στο ζώδιο του Ταύρου (στροφή προς την ύλη). Τα αποτελέσματα γνωστά. Θα μπορούσε να έχει τα πάντα και τελικά κάηκε…
Ο τρίτος και τελευταίος χάρτης είναι αυτός της Μόνικα Λεβίνσκυ. Η κοπέλα που από μαθητευόμενη στον Λευκό οίκο είχε γίνει καθηγήτρια του έρωτα σε όλα τα γραφεία που πήγαινε ο Bill Clinton.
H Λίλιθ είναι στον 4ο οίκο σε τετράγωνο με τον Ουρανό του 5ου οίκου όπου βρίσκεται στον 1ο οίκο και κάνει αντίθεση με τον Ερμή στο ΜΣ. Δηλαδή μέσω του ερωτισμού μου (Μαύρη Σελήνη) θα ανέλθω κοινωνικά (στον Αιγόκερω), θα το απολαμβάνω (5ος οίκος) με έναν εκκεντρικό τρόπο (Ουρανός στον 1ο οίκο) αλλά με επώνυμο άτομο, θα αποτελέσει για μένα πηγή δοκιμασίας (Ερμής στον 10ο οίκο- επωνυμία-φημη) και Ερμής του 9ου και του 12ου (μετάδοση ειδήσεων και δοκιμασίες).