Βασικά αστρολογικά μυστικά-Οι «καλές» και οι «κακές» επιρροές
«Ένα ωροσκόπιο αποκαλύπτει αυτό που στην Οικονομία αποκαλείται «πρώτη ύλη».
Ένα μεγάλο θέμα στην αστρολογική ερμηνεία είναι οι ετικέτες. Όταν κάποιος κάνει τα πρώτα του βήματα στην Αστρολογία μαθαίνει διαβάζει και ακούει για «καλές» και «κακές» όψεις, θέσεις κλπ, οι οποίες μάλιστα παρουσιάζονται υπό τύπου αξιώματος.
Από το απλοϊκό «ο Σκορπιός δεν είναι καλό ζώδιο», μέχρι το πιο ...προχωρημένο «έχω την Αφροδίτη σε κακή θέση», όλοι συνηθίζουμε σε μια μανιχαϊστική λογική, η οποία διαποτίζει την αστρολογική ερμηνεία με άκομψους δογματισμούς, οδηγώντας την τελικά εκτός πραγματικότητας. Και ως τέτοια δεν νοείται η όποια θεωρία ορίζει το άλφα ή το βήτα σε στυλ «πίστευε και μη ερεύνα», αλλά η αντιστοίχιση των ενδείξεων με πραγματικά περιστατικά ή χειροπιαστές καταστάσεις της ζωής του ατόμου. Εκεί αποδεικνύεται πως το μοντέλο καλό-κακό είναι πολύ λίγο για να στεγάσει το αστρολογικό οικοδόμημα και ότι επίσης οι «ετικέτες» εξυπηρετούν μόνον όσες ή όσους δεν έχουν την προθυμία να σκεφτούν και να κουράσουν λίγο παραπάνω το μυαλουδάκι τους. Γιατί ο άνθρωπος και οι επιρροές που αναφέρονται σε αυτόν, είναι ένα ζωντανό διαδραστικό σύστημα, όπου τα αποτελέσματα εξαρτώνται κατά πολύ από τον λεγόμενο «αστάθμητο παράγοντα», δηλαδή ...εμάς!
Ας δούμε όμως πως είναι σκόπιμο να προσεγγίζουμε ερμηνευτικά ένα ωροσκόπιο, μέσα από ένα απόσπασμα από το βιβλίο μου «Η Αστρολογία του 21ου αιώνα».
«Ένα ωροσκόπιο αποκαλύπτει αυτό που στην Οικονομία αποκαλείται «πρώτη ύλη».
Μπορεί να είναι ξύλο, ορυκτό, μέταλλο η και ...αέρας κοπανιστός.
Και η χρήση της «πρώτης ύλης» δεν είναι καθόλου δεδομένη, ούτε καν η αναγνώριση της.
Αναλογιστείτε τι μπορεί να κάνει ο κάθε άνθρωπος με ένα κομμάτι ξύλο.
Ένα έργο τέχνης, ένα λοστό, μια σφήνα, να ανάψει μια φωτιά η να το ...πετάξει στη θάλασσα.
Τηρουμένων των αναλογιών, τα ίδια συμβαίνουν και με το ψυχικό υλικό ενός ωροσκοπίου. Από αυτήν την άποψη δεν μπορούμε να αναφερόμαστε σε εξ ορισμού «καλές» η «κακές» επιρροές, αφού κάθε υλικό μπορεί να εξυπηρετεί άριστα μια δραστηριότητα και καθόλου μια άλλη.
Καλό η κακό για ποιο πράγμα;
Αυτή είναι η θεμελιώδης ερώτηση που καλούμαστε να υποβάλλουμε αξιολογώντας ένα ωροσκόπιο. Γιατί οι όποιες ενδείξεις λειτουργούν τελείως διαφορετικά στην καθημερινότητα από ότι σε ένα δημιουργικό πεδίο. Αναφερόμαστε σε μια κοινωνική επιτυχία, μια εσωτερική ποιότητα, μια ευτυχισμένη ηλιθιότητα η έναν δημιουργικό πόνο;
Αρμονία και δυσαρμονία
Ο χάρτης που κατακλύζεται από «αρμονικές» θέσεις και όψεις πλανητών, οδηγεί συνήθως σε λιγότερες εσωτερικές πιέσεις αλλά και πλήθος από «αναξιοποίητα ταλέντα».
Ένας τέτοιος χάρτης είναι «καλός» για μια ζωή μακριά από σοβαρά προβλήματα αλλά και προβληματισμούς.
Αντίθετα, όλοι σχεδόν οι διακεκριμένοι δημιουργοί αξιοποίησαν τις «δυσαρμονικές» τους ενδείξεις.
Μπορεί να βασανίστηκαν, άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο, όμως το τελικό προϊόν των προσπαθειών τους ήταν-και είναι-αυτό που κινεί την Ιστορία.
- Οι αυθεντικοί καλλιτέχνες και οι θεραπευτές έχουν «δυσαρμονικό» Ποσειδώνα
- Οι καταξιωμένοι ερευνητές και οι ηγέτες που έμειναν στην ιστορία «δυσαρμονικό» Ουρανό η Πλούτωνα
- Οι συγγραφείς και οι εφευρέτες «δυσαρμονικό» Ερμή
- Οι δοξασμένοι στρατιωτικοί και οι διανοητές «δυσαρμονικό» Άρη
- Οι ειδικοί στη λύση προβλημάτων «δυσαρμονικό» Κρόνο
Στο ωροσκόπιο του Καρλ Γιουγκ υπάρχουν όλες εκείνες οι ενδείξεις που «φυσιολογικά» θα περιέγραφαν μια ιδιαίτερα ταραγμένη προσωπική ζωή: Κρόνος στον 1ο οίκο και Ουρανός στον 7ο.
Ο Νοάμ Τσόμσκι έχει τετράγωνο Άρη-Ουρανού και σύνοδο Ήλιου-Κρόνου.
Ο Βέρνερ Χάιζενμπεργκ είχε αντίθεση Πλούτωνα-Ουρανού πάνω στον άξονα του Ωροσκόπου.
Και ο Λουί Παστέρ σύνοδο Ήλιου-Ουρανού-Ποσειδώνα και τον Κρόνο στον 7ο.
Τυπικά και σύμφωνα με την απλοϊκή αντίληψη καλών-κακών θέσεων, όλοι οι παραπάνω θα έπρεπε να είναι δυστυχείς η αποτυχημένοι.
Φαίνεται ωστόσο ότι ο καθένας μπορεί να βρει ένα δρόμο που να εκπληρώνει τις προδιαγραφές του.
Χρειαζόμαστε λοιπόν επιλογές. Όσο περισσότερες, τόσο το καλύτερο.
Δεν χωρούν εδώ περιορισμοί. Και ιδιαίτερα εκείνοι που δεν μπαίνουν από εμάς τους ίδιους. Γιατί οι περισσότερες ενδείξεις σε ένα ωροσκόπιο δεν είναι «μοιραίες». Μπορεί όμως να γίνουν ανάλογα με το τι θα επιλέξουμε και κυρίως τι θα αναστείλουμε στο όνομα της προσαρμογής στα θέλω και τα πιστεύω των άλλων.
Η ψυχική ενέργεια δεν εξαφανίζεται, ούτε αντιμετωπίζεται με κατασταλτικά μέτρα.
Αν φυλακιστεί θα εκδηλωθεί σε ανύποπτο χρόνο παρασύροντας στο διάβα της όλο το οικοδόμημα που έχουμε κτίσει.
Όπως ακριβώς οι επαναστατημένοι σκλάβοι καίνε και καταστρέφουν αδιακρίτως. Όπως οι κοινωνικά περιθωριοποιημένοι στρέφονται εναντίον ολόκληρης της κοινωνίας.
Τότε οι δυσαρμονίες εξελίσσονται σε κατάρα. Και ο δυνητικά χειρουργός εξελίσσεται σε μακελάρη, ο ψυχίατρος σε μανιοκαταθλιπτικό, ο ριζοσπάστης σε τρομοκράτη, ο ιδεολόγος σε απατεώνα.
Στον αντίποδα των δημιουργικών εφαρμογών, ο Γκαίμπελς εκδήλωσε όλη την αγριότητα του Άρη και του Ουρανού στο Σκορπιό. Και ο Μένγκελε εξάντλησε όλες τις σκοτεινές δυνατότητες του τετραγώνου Ήλιου-Πλούτωνα.
Η Βίβιαν Λη υπέφερε ψυχικά εξ αιτίας της συνόδου του Άρη με τον Ποσειδώνα στον Καρκίνο. Και η άτυχη Έημυ Γουάινχάουζ με τετράγωνα του Ποσειδώνα προς τον Ήλιο και τη Σελήνη της, έπινε ...ότι εύρισκε μπροστά της.»
Θα επιμένω λοιπόν να υποστηρίζω πως εμείς και ο βαθμός της άγνοιας μας για τις προδιαγραφές του υλικού από το οποίο είμαστε φτιαγμένοι, ορίζουν τελικά τις διαστάσεις των «καλών» και των «κακών» επιρροών. Οι δεύτερες είναι πάντα το αποτέλεσμα μιας αδράνειας, μιας ανεφάρμοστης ενεργειακής δυνατότητας ή ακόμη και της πεποίθησης μας πως βρισκόμαστε κάτω από ένα «κακό άστρο».
Και είναι πραγματικά στο χέρι μας να αποδείξουμε την δυναμική του συστήματος, όπως ακριβώς έπραξαν και εκατοντάδες ή χιλιάδες συνάνθρωποι μας με «κακές» θέσεις και όψεις πλανητών, που όμως σήμερα είναι τοποθετημένοι πολύ ψηλά στην παγκόσμια εκτίμηση.