Αλφαβητάρι Σκορπιού
Απόκρυψη, αγωνία, άγνωστο, απόλυτο, αναγέννηση, αυτοκαταστροφή, άβυσσος, αποκρυφισμός, Ασφάλειες, Αδελφός (Μεγάλος), Άλιεν
Βάθος (απροσμέτρητο...), βούρκος, βιολογικός (πόλεμος, καθαρισμός), βαμπίρ, βρικόλακες
Γονίδια, γενετική, γεννητικά (όργανα), γκρέμισμα, γυαλιά (μαύρα), γκόθικ, γκράντζ
Διείσδυση, διασύνδεση, δανεισμός, δασμοί, δήμιος, Δράκουλας
Εσωτερισμός, έρευνα, έλεγχος, εμμονή, έγκλημα (και τιμωρία), Εξ-μεν
Ζήλεια, ζώα (της νύχτας), ζόμπι, Ζορό
Ηφαίστειο
Θρίλερ, θάνατος
Ιστός (αράχνης), ίμο, ίβιλ, Ιζνογκούντ
Κληρονομικότητα, κτητικότητα, κατοχή, καχυποψία, κλειστοφοβία, κρύπτη, κατάδυση, καταστροφή, κηδεία, κατάρα, κάρτες (πιστωτικές)
Λίμπιντο, λαστ (εντ δε μπεστ...), λιμός, λοιμός, λάμια, Λεξ Λούθορ
Μυστήρια, μύηση, μαγεία, Μήδεια, μαύρο, μηδενισμός, μετάλλαξη, μουγκοθόδωρος, μάσκα, Μαφία, Μπάτμαν
Νύχτα, νεκροταφεία, Νοσφεράτου, Νέμο (κάπτεν), Νονός
Ξόρκια, ξεμονάχιασμα, ξέσκισμα
Οργασμός, οργόνη, όργια, όλα (σε ένα), όβερ (μαϊ ντεντ μπόντι), ομερτά, Οικογένεια (Άνταμς)
Πάθος, πίστη, πίσω (έχει η αχλάδα την ουρά...), περιθώριο, πυρήνας, πυρηνική (ενέργεια), Παρασκευή (και 13)
Ραδιουργία, ραδιενέργεια
Σεξ, σιωπή, συμπύκνωση, στίγμα, στοές, σκοτεινή (πλευρά), Σαμάνος, Σάτυρος, σάτιρα
Τέλος, τρύπα (μαύρη), τέλμα, τρόμος, τρομοκρατία, τραγωδία, τάφος
Υποψίες, υπόγειο, υπόνομος, ύφαλος, υποβρύχιο, υποχθόνιος, υπονόμευση
Φίδι, φόβος, φόνος, φόρος, φτου (κι απ’ την αρχή...), φαμ φατάλ, Φρανκενστάιν, Φου-μαν-τσου, Φρέντι (Κρούγκερ)
Χρήμα, χάρος, Χάρι (Πότερ), Χάνιμπαλ (Λέκτερ), Χαϊλάντερ, Χι (άγνωστος, ακτίνες, κλπ)
Ψύχωση, ψυχοβγάλτης, Ψυχώ
Ωμοφαγία
Σκορπιός
Το μηδέν και το άπειρο
Είναι γνωστό ότι κάθε ζώδιο για να είναι ευτυχισμένο χρειάζεται τα εντελώς απαραίτητα. Ο Ταύρος το σάντουιτς, ο Καρκίνος μια αγκαλιά, ο Λέων το χειροκρότημα κλπ. Με το Σκορπιό όμως, το πράγμα γίνεται πιο περίπλοκο. Πολλοί, κρίνοντας επιφανειακά, νομίζουν ότι το Α και το Ω στη ζωή του είναι το σεξ, ενώ άλλοι στέκονται στη λαγνεία του χρήματος, την τάση στο έγκλημα, την καταστροφή και την αυτοκαταστροφή, το πάθος, τη ζήλεια, τον τρόμο, την δίψα για έλεγχο και κυριαρχία, την καχυποψία η το μακάβριο lifestyle. Και όλοι, μα όλοι, δεν ξεχνούν να πουν κάτι για την ενστικτώδη εκδικητικότητα του, επιστρατεύοντας συνήθως ιστορίες του τύπου «Ο βάτραχος και ο σκορπιός». Την απόλυτη πίστη, την αυτοθυσία, το ερευνητικό δαιμόνιο και τη δημιουργικότητα της σιωπής, συνήθως τα ξεχνούν. Όλα αυτά είναι, βέβαια, στοιχεία του ζωδίου αλλά κατά παράδοξο τρόπο, ταυτόχρονα μπορεί και να ...μην είναι. Χώρια που πρέπει να προσθέσουμε και μερικά ακόμη χαρακτηριστικά, λιγότερο η περισσότερο γνωστά, όπως είναι η ροπή στη φιλοσοφία η σε όλες τις τέχνες και τις επιστήμες. Τελικά αν το καλοσκεφτείτε δεν υπάρχει τίποτα στον κόσμο, με το οποίο να μην πραγματεύονται οι Σκορπιοί. Κι αλίμονο για κάποιους-το κάνουν καλά! Πικάσο, Ροντέν, Βολτέρος, Ν. Κομανέτσι, Πάττον, Λούθηρος, Βισκόντι, Γ. Στράους... Όποια πέτρα κι αν σηκώσεις, σ’ όποιο λαγούμι και να μπεις θα είναι εκεί να σου θυμίζουν ότι ποτέ ο κόσμος δεν είναι αυτό που φαίνεται. Ξέρουν πολλά αλλά δεν το διατυμπανίζουν. Απλά αρπάζουν την αυθάδη βεβαιότητα της ολοκλήρωσης και την κάνουν φύλλο και φτερό. Κι η αλήθεια είναι ότι όταν μηδενίζεις, αποδομείς ή κάνεις τους άλλους να φαίνονται ασήμαντοι, τότε φαίνεσαι λίγο κακός...
Τι είδε ο Σκορπιός;
Ανεξάρτητα με το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά είδη Σκορπιών, που στην πράξη βαδίζουν στην αριστερή, τη δεξιά η τη ...μεσαία ατραπό, η εικόνα, που έχουν οι άλλοι για το Σκορπιό εξαρτάται τελικά, από το τι πρεσβεύει ο καθένας. Η αλλιώς τι σχέση έχει με το Σκορπιό, που κρύβει μέσα του...
Για παράδειγμα, ο Φρόιντ με ωροσκόπο στο Σκορπιό εντόπισε τι είναι αυτό, που ...υπάρχει στο μυαλό ενός άνδρα αλλά ο ίδιος ήταν Ταύρος και μόνον αυτό μπορούσε να δει. Ο Β. Ράιχ, Κριός με τον Ουρανό στο Σκορπιό, σε σύνοδο με το μεσουράνημα, κατακεραύνωσε την κοινωνική υποκρισία και κήρυξε τη σεξουαλική επανάσταση. Ο Ιχθύς, με τη Σελήνη στο Σκορπιό, Μπ Μπερτολούτσι σκηνοθετούσε κάθε Τέλος με μια ρομαντική διάθεση: «Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι«, «Ο τελευταίος Αυτοκράτορας»... Ο Υδροχόος Ι Βερν έδωσε τη δική του εκδοχή για το Δία και τη Σελήνη στο Σκορπιό, με το «Ταξίδι στο κέντρο της Γης» και τις «20.000 λεύγες υπό τη θάλασσα». Όμως, ο Ρ.Λ. Στήβενσον, που ήταν Σκορπιός με τον Ερμή και τον Άρη στο Σκορπιό βρέθηκε πιο κοντά στην αλήθεια με το έργο του «Τζέκυλ και Χάιντ» Όλα τα νομίσματα έχουν δύο όψεις και ο καλός Σκορπιός πάντα ενδιαφέρεται να τις αναδείξει. Άκόμη και τα πιο φρικιαστικά σενάρια της πάλης ανάμεσα στο καλό και το κακό οδηγούν τους Σκορπιούς στο αναπόφευκτο συμπέρασμα: Το ένα δεν υπάρχει χωρίς το άλλο και όποιος θέλει πραγματικά να τα γνωρίσει θα πρέπει να βαπτιστεί διαδοχικά σε αυτά για να ολοκληρωθεί.
Ο φόβος και το γέλιο
Η άκρως ρατσιστική διάκριση ανάμεσα στην κόλαση και τον παράδεισο είναι, πλέον, εντελώς ανόητη και παρωχημένη. Γενιές Σκορπιών διαπραγματεύθηκαν αυτό το θέμα με ζήλο για πολλούς αιώνες. Έκλαψαν, έκαψαν, πόνεσαν, αυτο-μαστιγώθηκαν, βούτηξαν στη σκοτεινή πλευρά, νομίζοντας ότι είναι στη φωτεινή (και το αντίστροφο...), βασάνισαν τον εαυτό τους και τους άλλους μέχρι να καταλήξουν στο αναπόφευκτο: Τι νόημα έχει η συγχώρεση αν δεν αμαρτήσεις;... Τζάμπα κόπος! Αυτό το ήξεραν ήδη... Για να ελευθερωθείς πρέπει να σκλαβωθείς και για να μάθεις τι σημαίνει σκλαβιά πρέπει να έχεις ζήσει ελεύθερος. Για να πεθάνεις πρέπει να ζήσεις και δεν μπορείς να αναγεννηθείς, αν πρώτα δεν πεθάνεις. Τίνος «δουλειά» νομίζετε ότι είναι οι μεταμοσχεύσεις οργάνων και η γενετική μηχανική; Το φως και το σκοτάδι δεν μπορεί να είναι μόνον αντίπαλοι. Οφείλουν να συμφιλιωθούν, πέρα από τις προκαταλήψεις και να ομολογήσουν την ...τερατώδη τους φύση.
Την ίδια αντίληψη φέρουν και οι Ζυγοί. Ενώ όμως ο Ζυγός συνθέτει τα αντίθετα αναζητώντας τα κοινά τους σημεία, ο Σκορπιός για να αποδείξει τη συμπαντική ενότητα επικεντρώνεται στις απόλυτες αντιθέσεις τους. Ο τελικός στόχος του είναι να δείξει ότι ο φόβος για το άγνωστο είναι αυτός, που κάνει τη μεγαλύτερη ζημιά στις ψυχές των ανθρώπων. Και σ’ αυτήν την κατεύθυνση χρησιμοποιεί ότι όπλο μπορεί να έχει καταλυτική επίδραση. Το ανελέητο χιούμορ, ο σαρκασμός, η διακωμώδηση των ηθών η της ηθικής και η παρωδία του ίδιου του φόβου είναι ένας από τους τρόπους που μπορούν να σπάσουν τα στεγανά. Ενώ η Τραγωδία επιζητά την κάθαρση, η Κωμωδία οδηγεί σε μια άλλου είδους λύτρωση. Αυτός είναι και ο λόγος, που οι Σκορπιοί ηθοποιοί είναι πολύ καλοί και στα δύο είδη.
Το βασικό ένστικτο
Έτσι, μετά τον όλεθρο στην οικογένεια των Ατρειδών και την παιδοκτόνο Μήδεια τα αναπάντητα ερωτήματα-καταπέλτες στην καθεστηκυία αντίληψη-διαδέχονται το ένα το άλλο: Τι έπρεπε να κάνει η μάνα-Άλιεν για να γλιτώσει τα παιδιά της από τη δολοφονική μανία της Σιγκουρνι Γουίβερ-Ρίπλεϊ; Γιατί ο Δράκουλας να μην είναι ρομαντικός; Μήπως οι αγνές παρθένες θα ήταν πιο ευτυχισμένες μαζί του; Που πηγαίνει τελικά, το αριστερό χέρι, που βγαίνει απ’ τον τάφο; Μήπως απλά ψάχνει για το δεξί, που κάποιος άξεστος το έθαψε αλλού;
Ο Σκορπιός αφουγκράζεται το ίδιο έντονα το θάνατο, όσο και τη ζωή, προσηλώνεται στο απόκρυφο για να το αποκαλύψει, επιδιώκει την ταύτιση για να την υπερβεί, κολλάει για να ξεκολλήσει, εμμένει για να σπάσει τα φράγματα, ανεξάρτητα αν τα καταφέρνει η αν εγκλωβίζεται και πεθαίνει. Γιατί αυτό που χαρακτηρίζει τελικά το Σκορπιό είναι το «παιχνίδι» με τα άκρα.Πρώτα πιάνει πάτο για να δει τι έχει από κάτω. Σπρώχνει όμως και την οροφή γιατί είναι σίγουρος ότι-επίσης-κάτι υπάρχει από πάνω. Επιτελεί το πιο δύσκολο και επικίνδυνο έργο στην εξέλιξη της Συνείδησης. Τη συμφιλιώνει με το Ασυνείδητο, αποκαλύπτοντας-με κάθε κόστος-τα περιεχόμενα του. Όλα αυτά βέβαια είναι κάπως θεωρητικά. Ας δούμε πως εφαρμόζονται στην πράξη.
Οι σχέσεις των Σκορπιών
Οι Σκορπιοί φημίζονται για την πίστη τους, το θέμα όμως είναι το αντίτιμο που πληρώνει κανείς για αυτό. Πολλές φορές, η πολιτική του «όλα η τίποτα» έχει δραματικές συνέπειες... Οι άνδρες του ζωδίου προσεγγίζουν τα ...θύματα τους αφήνοντας να εννοηθεί ότι πίσω από το μυστήριο που συνοδεύει τη δημόσια εικόνα τους κρύβονται ουσιαστικά και ...καυτά προσόντα. Αντιπαρέρχομαι το γεγονός ότι πολλοί από τους ...θρύλους για την σεξουαλική τους δεινότητα δεν έχουν πάντα το προσδοκώμενο αντίκρισμα και μένω στην ουσία. Οι Σκορπιοί λειτουργούν τελείως διαφορετικά ως «ελεύθεροι σκοπευτές». Όταν αγαπούν μια γυναίκα συχνά ενεργοποιούνται μηχανισμοί που δεν αρέσουν σε κανέναν.
Το απόλυτο δόσιμο και το σχεδόν τέλειο κλίμα που μπορεί να διαμορφώσει ένας Σκορπιός, για να ευχαριστήσει την αγαπημένη του, γυρίζουν σε παθιασμένη ...εχθρότητα όταν η σύντροφος εννοεί να λειτουργεί έξω από τους μηχανισμούς ελέγχου, που ο ίδιος εισάγει. Η αρχική φροντίδα, η αφοσίωση και η περιποίηση μεταστρέφεται σε ζηλόφθονο έλεγχο κάθε λεπτομέρειας της προσωπικής ζωής. Το ...άγρυπνο μάτι του παρακολουθεί τα πάντα ακόμη κι όταν φαίνεται πως δεν το κάνει. Κάθε «ανεπιθύμητη» λεπτομέρεια που δεν εναρμονίζεται με το πλαίσιο που ο ίδιος έχει προαποφασίσει και για τους δύο, θρέφει τη «σκοτεινή» του πλευρά. Η ζήλεια έρχεται να συνεπικουρήσει στη διαμόρφωση ενός ασφυκτικού κλίματος: Γιατί μίλησε, γιατί γέλασε, γιατί κοίταξε στη λάθος κατεύθυνση; Έτσι φθάνει στην καταστροφή η την αυτοκαταστροφή...
Εν κατακλείδι ο άνδρας Σκορπιός είναι τέλειος, αρκεί το ταίρι του να είναι υπάκουο, πειθήνιο και κάθε πρωί, μεσημέρι και βράδυ να υμνεί τον ύψιστο κύριο του. Σε περίπτωση ανυπακοής η πολύ περισσότερο απιστίας, η ένοχη καθομολογουμένης της αμαρτίας της έχει να διαλέξει (ω ευσπλαχνικέ θεέ...), ανάμεσα , στα εξαγνιστικά βασανιστήρια η την-επωφελή για όλους-εκτέλεση του αντίζηλου. Το γεγονός θα καταγραφεί στα οικογενειακά πρακτικά, προς γνώση και συμμόρφωση των επόμενων υποψηφίων...
Η γυναίκα Σκορπιός πρέπει να αποφασίσει αν τελικά είναι σαδισμός ή μαζοχισμός να πνίγει, να ευνουχίζει η να ...ξαποστέλνει τους συντρόφους της, όταν παύουν να αποδεικνύονται άξιοι αντίπαλοι. Διότι το να στερείται το σεξ κάθε τρεις και λίγο, επειδή της βγαίνει η μαινάδα είναι ένα κορυφαίο ζήτημα. Όχι τίποτε άλλο, αν συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό θα τελειώσουν και τα αρσενικά. Και τότε τι θα ξεσκίζει; Τα παιδιά της; Αρκετά τραβάνε με την KGB στο κατόπι τους... Επίσης πρέπει να καταλάβει ότι δεν μπορεί να χάνει το χρόνο της με παράλογες ζήλειες και ανόητα μούτρα. Όλα αυτά φθείρουν τη σχέση, χωρίς λόγο. Στην πρώτη υποψία ότι ο αγαπημένος της κάνει «νερά», δεν έχει παρά να του ξαφρίσει τις καταθέσεις και τις πιστωτικές, να σπάσει τα αγαπημένα του CD, να κάψει τα βιβλία του-να βάλει μπουρλότο γενικώς-και να φύγει με τον καλύτερο του φίλο, που πάντα τη γούσταρε... Ξεχνάω κάτι; Συγχωρέστε με...
Ο Σκορπιός στην κοινωνική εξέλιξη
Τα πρώτα ιστορικά στοιχεία για την επίδραση του ζωδίου στον ανθρώπινο πολιτισμό, έρχονται από την Εποχή του Ταύρου (4.000-1500 π Χ), με κεντρικό στοιχείο τη πίστη στη μετεμψύχωση και την οργάνωση κοινωνιών, όπου ο εκάστοτε ηγεμόνας είχε την απόλυτη εξουσία για τη ζωή και το θάνατο των υπηκόων του.
Η συμπληρωματικότητα των δύο πολικών ζωδίων λειτούργησε ξανά μετά τον 580 πΧ-όταν συνέβη η μοναδική τριπλή σύνοδος Ουρανού, Ποσειδώνα και Πλούτωνα στον Ταύρο-με διαφορετικούς, βέβαια, όρους.
Η αρχή μιας νέας εποχής
«…Ο 6ος προ Χριστού αιώνας, ο θαυμαστός εκείνος αιώνας του Βούδα, του Κομφούκιου, του Λάο Τσε, των φιλοσόφων της Ιωνίας και του Πυθαγόρα ήταν μια αποφασιστική καμπή για το ανθρώπινο είδος. Ήταν σαν να είχε σηκωθεί ένα μαρτιάτικο αγέρι και να σάρωνε τον πλανήτη μας από την Κίνα μέχρι τη Σάμο, παρακινώντας, τον άνθρωπο να ξυπνήσει…» Άρθουρ Καίσλερ, Οι Υπνοβάτες
Στον καμβά της Εποχής του Κριού, το Ελληνικό πνεύμα αφομοίωσε και εκδήλωσε το πνεύμα του Σκορπιού, πρώτα με την Πυθαγόρεια σκέψη, που γεφύρωσε την επιστήμη με το μυστικισμό και ύστερα με όλες τις φιλοσοφικές τάσεις, που αναπτύχθηκαν πριν και κατά τη διάρκεια της κλασικής περιόδου αναζητώντας απαντήσεις για τη δημιουργία του κόσμου.
Όμως ο Σκορπιός έκανε αισθητή την παρουσία του σε όλους τους τομείς.
Η αρχαία τραγωδία, που το βασικό της ζητούμενο είναι η κάθαρση του θεατή, σύμφωνα με τις πηγές και την παράδοση καθιερώθηκε από το Θέσπη το 535 π Χ, όταν ο Ουρανός στο Σκορπιό τετραγωνίστηκε με τον Ποσειδώνα στο Λέοντα.
Στην οικονομία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά ένα αποτελεσματικόδημοσιονομικό σύστημα (στην Περσική αυτοκρατορία), ενώ η συσσώρευση του κεφαλαίου οδήγησε στη σταδιακή ανάπτυξη των τραπεζικών εργασιών.
Στην κοινωνική οργάνωση, το κλειστό Σπαρτιατικό μοντέλο δεν ήταν παρά ένας συνδυασμός των τάσεων του Κριού και του Σκορπιού, όπου κανένα ημίμετρο δεν χωρούσε: Η ταν, η επί τας!.
Ο Μεσαίωνας
Μετά την κατάρρευση του αρχαίου κόσμου, που συντελέστηκε με τις συνόδους Ουρανού και Ποσειδώνα στο Λέοντα, η πρώτη φορά, που λειτούργησαν άμεσα όλες οι συνισταμένες του Σκορπιού, ήταν την περίοδο των συνόδων των δύο αργών πλανητών στο ίδιο το ζώδιο.
Από το 1305 μέχρι το 1640 περίπου, η ανθρωπότητα βίωσε συνολικά η κατά τόπους τόσο την καταστροφική, όσο και την αναγεννητική δύναμη του ζωδίου.
Το σκοτάδι και η μοιρολατρία φάνηκαν αρχικά να κερδίζουν το παιχνίδι. Οι μάγισσες καίγονταν δίπλα στους αμφισβητίες διανοητές. Ο «μαύρος θάνατος» σκορπούσε παντού τον τρόμο. Η Βυζαντινή αυτοκρατορία αντικαταστάθηκε από την Οθωμανική, δημιουργώντας ένα προσωρινό πολιτισμικό αδιέξοδο.
Όμως, τελικά, για τη Δυτική Ευρώπη η πτώση της Πόλης λειτούργησε ως «ο θάνατος σου, η ζωή μου». Η δραστική μείωση του πληθυσμού από τις επιδημίες, ο αποκλεισμός των εμπορικών δρόμων προς την Ανατολή και το «μπόλιασμα» με την Ελληνική σκέψη δημιούργησαν μια νέα πραγματικότητα, που διαμόρφωσε τους όρους της εξόδου από το Μεσαίωνα για μια πραγματική Αναγέννηση σε όλους τους τομείς. Οι κλασσικές αξίες της αρχαιότητας αλλά και οι ...τράπεζες έκαναν και πάλι την εμφάνιση τους.
Στη δεύτερη φάση των συνόδων-μετά το 1475-υπήρξαν ανάμεικτα στοιχεία Σκορπιού και Τοξότη. Ήταν η περίοδος των μεγάλων εξερευνήσεων και η απαρχή της επιστημονικής ανάπτυξης για τους Δυτικούς. Οι Ευρωπαίοι μεθυσμένοι αναλώθηκαν στη λεηλασία του πλούτου των χωρών του Νέου Κόσμου και την εκκαθάριση των ιθαγενών, που βίωσαν, με τη σειρά τους, το δικό τους δράμα. Ολόκληροι πολιτισμοί χάθηκαν σε μια απίστευτη διαρκή γενοκτονία, στο όνομα, πάντα, των ...Χριστιανών Βασιλέων η αν προτιμάτε, του Σκορπιού...
Ανακαλύψεις και εφαρμογές με τον Ουρανό στο Σκορπιό
Η εφεύρεση του βαρόμετρου και η απόδειξη της ύπαρξης του κενού
Το πρώτο Ταμιευτήριο
Η μηχανή διατρήσεως βράχων
Η ανακάλυψη των ακτίνων Χ
Η ανακάλυψη του ραδίου
Το πρώτο «μωρό του σωλήνα»
Η βόμβα νετρονίου
Τα βιολογικά πειράματα στο διάστημα
Η εφαρμογή της αξονικής τομογραφίας στη διάγνωση
Το «πλαστικό» χρήμα και το «ηλεκτρονικό» νόμισμα
Το πανκ, το darkwaveκαι η gothicσκηνή
Γενικότερα αυτή η θέση συνδέεται με οικονομικές κρίσεις, νέα ενεργειακά δεδομένα, πτωχεύσεις και αλλαγές σε φόρους δασμούς κλπ. Στην πολιτική ενθαρρύνει τη δράση ακραίων ομάδων και αυξάνει τα κρούσματα τρομοκρατίας. Χαρακτηριστική επίσης θεωρείται η γέννηση των Νεύτωνα και Δαρβίνου.